Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 2.3 NG]wymiana chłodnicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

[B3/B4 2.3 NG]wymiana chłodnicy

Post autor: foxbat » 16 gru 2006, 13:30

Ciekła mi chłodnica i ciekła, nasypałem proszku uszczelniającego, 2 tygodnie proszek działał ale potem znów pojawiły się ubytki płynu chłodzącego. No to od klubowicza z AKP kupiłem używkę i sobie założyłem.

Problem polegał na tym że moja chłodnica ma nietypowe wyprowadzenia na drugą małą chłodnicę, bo autko ma klimę, no i ta klima bardzo utrudnia wymianę.

JAk wiadomo w 5-cyl. silniku chłodnica jest z boku silnika bo przed nim już się nie mieści, a do chłodnicy wody jest doczepiona chłodnica klimy. Generalnie można całą operację przeprowadzić samemu, i bez kanału, podniosłem tylko autko na kołki o kilkanaście centymetrów.

Problemy jakie można napotkać - odkręcanie osłony wentylatora - 5 śrób, jedna na dole mi się uwaliła, dość ciężkie dojście. Musiałem mocno uważać żeby nie uszkodzić nic od klimy, więc chłodnicy nie dało rady wyjąć bez wcześniejszego zdemontowania wentylatora. PRzy wymianie należy nastawić sięna wymianę na nowe gumowych elementów zawieszenia chłodnicy - są 3 - ugóry, z boku i duży na dole - tego dużego ze starej nie dało się wykręcić.
Czas pracy - 2,5h na wyjęcie starej chłodnicy, godzinka na włożenie nowej, godzinka na zalanie płynu, odpowietrzenie i dokręcanie wężyków.

Problem nie rozwiązany - duża ilość kamienia na króćcu w głowicy silnika - jest bardzo nierówny. Nie bardzo mogłem go wyczyścić bo nasypało by się do kanałów wodnych - muszę pomyśleć nad jakimś patentem żeby zatkać wlot wody do głowicy tak, żeby cały króciec był dostępny do szlifowania.

Warto do spuszczania płynu odkręcić wąż o najmniejszej średnicy - płyn rozlewa się dość mocno...
Ostatnio zmieniony 17 gru 2006, 13:28 przez foxbat, łącznie zmieniany 1 raz.

szogun0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 24 lis 2006, 18:34
Lokalizacja: Okolice Strzyżowa

Re: [B4 2.3 NG]wymiana chłodnicy

Post autor: szogun0 » 16 gru 2006, 17:27

foxbat pisze: Nie bardzo mogłem go wyczyścić bo nasypało by się do kanałów wodnych - muszę pomyśleć nad jakimś patentem żeby zatkać wlot wody do głowicy tak, żeby cały króciec był dostępny do szlifowania.
Zastosuj motyw z zaślepianiem EGR. Cieniutka blaszka z puszki pod króciec, zakręcić i szlifować.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 16 gru 2006, 22:34

Proponuję również przepłukanie układu po tym towarze który wsypaleś.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 17 gru 2006, 19:58

no właśnie jak zlałem do miski stary płyn (właściwie głównie wodę destylowaną ) to nic tam z tego proszku nie pływało. Ścianki węży w środku też były w miarę czyste, więc póki co jest raczej oki.

Awatar użytkownika
bandzior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 gru 2006, 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bandzior » 19 gru 2006, 09:58

A propos chłodnicy mam pytanko:
U mnie też cieknie a w zasadzie nie ceknie tylko paruje na łączeniach i pytanko czy uszczelniacz coś da, czy zabije nagrzewnice bo słyszałem takie wersje że pozatyka przewody i będzie brak ogrzewania. ????

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 19 gru 2006, 10:43

Ja wlałem uszczelniacz i pomogła. Nagrzewnica też działa - jest szczelna i drożna.

Awatar użytkownika
bandzior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 gru 2006, 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bandzior » 19 gru 2006, 11:25

Jaki to był uszczelniacz?? Mozesz podac nazwę ?

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 19 gru 2006, 20:47

bandzior pisze:Jaki to był uszczelniacz?? Mozesz podac nazwę ?
Qurde... Ciężka sprawa... Był w takiej małej niebieskiej buteleczce produkcji bodajże węgierskiej... Kupiony w TESCO. Jak będę jutro w Markecie to sprawdzę!

Awatar użytkownika
bandzior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 gru 2006, 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bandzior » 20 gru 2006, 08:44

Z góry dzięki

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 20 gru 2006, 17:20

Ja sypałem proszek jakiś i nagrzewnicy nic się nie stało. Ani w obecnym ani w poprzednim autku.

tomek44480
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 16 maja 2010, 20:52

Post autor: tomek44480 » 28 gru 2011, 18:41

Tylko nie zapomnij glowicy splanowac przed zalozeniem nowej uszczelki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl