[B3/B4 2.3 NG]wymiana chłodnicy
[B3/B4 2.3 NG]wymiana chłodnicy
Ciekła mi chłodnica i ciekła, nasypałem proszku uszczelniającego, 2 tygodnie proszek działał ale potem znów pojawiły się ubytki płynu chłodzącego. No to od klubowicza z AKP kupiłem używkę i sobie założyłem.
Problem polegał na tym że moja chłodnica ma nietypowe wyprowadzenia na drugą małą chłodnicę, bo autko ma klimę, no i ta klima bardzo utrudnia wymianę.
JAk wiadomo w 5-cyl. silniku chłodnica jest z boku silnika bo przed nim już się nie mieści, a do chłodnicy wody jest doczepiona chłodnica klimy. Generalnie można całą operację przeprowadzić samemu, i bez kanału, podniosłem tylko autko na kołki o kilkanaście centymetrów.
Problemy jakie można napotkać - odkręcanie osłony wentylatora - 5 śrób, jedna na dole mi się uwaliła, dość ciężkie dojście. Musiałem mocno uważać żeby nie uszkodzić nic od klimy, więc chłodnicy nie dało rady wyjąć bez wcześniejszego zdemontowania wentylatora. PRzy wymianie należy nastawić sięna wymianę na nowe gumowych elementów zawieszenia chłodnicy - są 3 - ugóry, z boku i duży na dole - tego dużego ze starej nie dało się wykręcić.
Czas pracy - 2,5h na wyjęcie starej chłodnicy, godzinka na włożenie nowej, godzinka na zalanie płynu, odpowietrzenie i dokręcanie wężyków.
Problem nie rozwiązany - duża ilość kamienia na króćcu w głowicy silnika - jest bardzo nierówny. Nie bardzo mogłem go wyczyścić bo nasypało by się do kanałów wodnych - muszę pomyśleć nad jakimś patentem żeby zatkać wlot wody do głowicy tak, żeby cały króciec był dostępny do szlifowania.
Warto do spuszczania płynu odkręcić wąż o najmniejszej średnicy - płyn rozlewa się dość mocno...
Problem polegał na tym że moja chłodnica ma nietypowe wyprowadzenia na drugą małą chłodnicę, bo autko ma klimę, no i ta klima bardzo utrudnia wymianę.
JAk wiadomo w 5-cyl. silniku chłodnica jest z boku silnika bo przed nim już się nie mieści, a do chłodnicy wody jest doczepiona chłodnica klimy. Generalnie można całą operację przeprowadzić samemu, i bez kanału, podniosłem tylko autko na kołki o kilkanaście centymetrów.
Problemy jakie można napotkać - odkręcanie osłony wentylatora - 5 śrób, jedna na dole mi się uwaliła, dość ciężkie dojście. Musiałem mocno uważać żeby nie uszkodzić nic od klimy, więc chłodnicy nie dało rady wyjąć bez wcześniejszego zdemontowania wentylatora. PRzy wymianie należy nastawić sięna wymianę na nowe gumowych elementów zawieszenia chłodnicy - są 3 - ugóry, z boku i duży na dole - tego dużego ze starej nie dało się wykręcić.
Czas pracy - 2,5h na wyjęcie starej chłodnicy, godzinka na włożenie nowej, godzinka na zalanie płynu, odpowietrzenie i dokręcanie wężyków.
Problem nie rozwiązany - duża ilość kamienia na króćcu w głowicy silnika - jest bardzo nierówny. Nie bardzo mogłem go wyczyścić bo nasypało by się do kanałów wodnych - muszę pomyśleć nad jakimś patentem żeby zatkać wlot wody do głowicy tak, żeby cały króciec był dostępny do szlifowania.
Warto do spuszczania płynu odkręcić wąż o najmniejszej średnicy - płyn rozlewa się dość mocno...
Ostatnio zmieniony 17 gru 2006, 13:28 przez foxbat, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [B4 2.3 NG]wymiana chłodnicy
Zastosuj motyw z zaślepianiem EGR. Cieniutka blaszka z puszki pod króciec, zakręcić i szlifować.foxbat pisze: Nie bardzo mogłem go wyczyścić bo nasypało by się do kanałów wodnych - muszę pomyśleć nad jakimś patentem żeby zatkać wlot wody do głowicy tak, żeby cały króciec był dostępny do szlifowania.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 57
- Rejestracja: 16 maja 2010, 20:52