Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG LPG] Ciężko się uruchamia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
custom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 03 wrz 2007, 21:04
Lokalizacja: Opole

[2.3 NG LPG] Ciężko się uruchamia

Post autor: custom » 21 sie 2008, 22:08

Witam. Potrzebuję rady na ciężko uruchamiający się silnik. Jak zapalam samochodzik rano czy nawet po dłuższym postoju to efekt jest taki jakby silnik był zalewany przez paliwo. pali ciężko i przy tym kopci na biało ,trzepie silnikiem i czuć paliwo, Oleju nie bierze bo po przejechaniu 1000 km nie dolałem ani grama. Jak pochodzi kilkanaście sekund to jest już dobrze. Nie wiem czy to nie jest wina jakiegoś czujnika. Prosze o pomoc.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2008, 18:39 przez custom, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 21 sie 2008, 22:32

Myślę że niebieski czujnik temp. jest do wymiany, a jak świece? dawno było zmieniane?

custom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 03 wrz 2007, 21:04
Lokalizacja: Opole

Post autor: custom » 21 sie 2008, 23:15

świece zmieniałem 2 tygodnie temu.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 23 sie 2008, 00:11

Jeśli masz LPG z I lub II generacji to wina leży po stronie przepływki - może być uwalona - ale pytanie czy kuleje na obrotach czy nie? Podobnie może być z czujnikiem temp. powodując zmianę mieszanki na zbyt bogatą i go zalewa. Warto sprawdzić wspomniany przez audiktom`a niebieski czujnik - ważny aby przy wymianie nei stosowac zamienników - moga powodować wariacje.

Jesli żadna z powyższych rzeczy nie pomoże sprawdź czy silnik nei dostaje lewego powietrza na drodze z filtra do zasilania paliwa. Często jest tak że gumowy wąż pęka i dostaje lewe powietrze powodując zmianę mieszanki paliwowej.

custom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 03 wrz 2007, 21:04
Lokalizacja: Opole

Post autor: custom » 28 sie 2008, 22:58

a czy możecie mi wskazac w którym miejscu jest ten niebieski czujnik bo ja znalazłem dwa ale żaden nie jest niebieski.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 29 sie 2008, 09:00

bloku pisze: Często jest tak że gumowy wąż pęka
o którym dokładnie wężu mówisz?

custom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 03 wrz 2007, 21:04
Lokalizacja: Opole

Post autor: custom » 15 wrz 2008, 22:35

Witam. Sprawdziłem wszystkie połączenia gumowe wtrysku z silnikiem i okazało się że mam pęknietą gumę przy silniczku krokowym. Usterkę usunałem i jest lepiej ,ale nie tak jak ma być. Jednak zasanawia mnie myśl czy to nie jest czujnik temperatury. Teraz są już chłodniejsze poranki i autko pali OK., jednak jak sie zagrzeje i potem postoi jakiś czas, tak że silnik ma około 35-40 stopni to zaczyna się znów to samo. Może ktoś wie czy takie efekty są przyczyna uwalonego czujnika temp.

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 16 wrz 2008, 08:52

Tzn. którego czujnika temp.?Bo o ile mi wiadomo to są (przynajmniej)2.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 16 wrz 2008, 17:04

1. Szukaj dalej nieszczelności - na odpalonym silniku popsikaj samostartem w okolicach węży podciśnienia - jak silnik się przydławi to znaczy że gdzieś idzie lewe powietrze. Tak samo sprawdź czy są szczelne uszczelki wtryskiwaczy - mogą być sparciałe.

2. Żeby sprawdzić czy czujnik nie jest uwalony zrób test kodów błyskowych. Ale jakby czujnik temperatury był całkiem nie działający to raczej auto by w ogóle nie odpalało.

3. zostaje jeszcze kwestia paliwa i jego ciśnienia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl