Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 2.0 16v] na benzynie cieżko odpala i jest słaby

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
damian_23_23_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 11 mar 2008, 22:33
Lokalizacja: WIELUN

[b3 2.0 16v] na benzynie cieżko odpala i jest słaby

Post autor: damian_23_23_ » 22 sie 2008, 20:38

:cry: mam problem z moim oooo a mianowicie bardzo ciezko odpala-nawet po 5 razie a gdy juz odpale jest bardzo słaby :cry: świece, przewody, kopułka, palec są nowe. nigdy mi tak nie robił a nie wiem co mu może byc. Bardzo prosze o pomoc :cry: co mam robić?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 23 sie 2008, 00:02

Jeśli masz ustawiony zapłon to warto sprawdzić kompresje silnika na poszczególnych garkach. Może być sytuacja iż stracił kompresje. Druga sprawa...co z ciśnieniem oleju, czy kontrolka gaśnie po odpaleniu?

To takie moje sugestie co może być przyczyną.

damian_23_23_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 11 mar 2008, 22:33
Lokalizacja: WIELUN

Post autor: damian_23_23_ » 23 sie 2008, 11:51

kontrolka oleju gasnie. zapomniałem dodać ze jak jade i stane a auto chodzi bardzo czuc benzyne z wydechu. może mieć za duz dawke paliwa? czy może to byc spowodowane wtryskiem rozruchowym ze podaje caly czas paliwo i sie bardzo zalewa?

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 23 sie 2008, 12:19

Sprawdź czujnik temperatury, który daje sygnał do ECU!!!
Może też być uszkodzona sonda lambda.
Najlepiej było jak byś podpiął się pod komputer możliwe, że wyszłyby błędy i ułatwiły rozwiązanie problemu.
A spalanie nie jest większe niż normalnie??

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 23 sie 2008, 13:00

W B3 z tego co wiem nie było silników ACE tylko 6A - chyba że to jakiś swap :->
killer0123 pisze:Najlepiej było jak byś podpiął się pod komputer możliwe, że wyszłyby błędy i ułatwiły rozwiązanie problemu.
Jeśli to 6A to tylko kody błyskowe... Sprawdź zapłon, sondę lambda i czujniki temp.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 23 sie 2008, 23:54

ponczo pisze:W B3 z tego co wiem nie było silników ACE tylko 6A - chyba że to jakiś swap :->
killer0123 pisze:Najlepiej było jak byś podpiął się pod komputer możliwe, że wyszłyby błędy i ułatwiły rozwiązanie problemu.
Jeśli to 6A to tylko kody błyskowe... Sprawdź zapłon, sondę lambda i czujniki temp.

Dokładnie - 6A a ACE były w B4. A kody błyskowe nic nei wykarzą przy takiej usterce.

dejwid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 04 lip 2008, 01:09
Lokalizacja: Wrocław

Re: [b3 2.0 16v] na benzynie cieżko odpala i jest słaby

Post autor: dejwid » 24 sie 2008, 00:35

damian_23_23_ pisze::cry: mam problem z moim oooo a mianowicie bardzo ciezko odpala-nawet po 5 razie a gdy juz odpale jest bardzo słaby :cry: świece, przewody, kopułka, palec są nowe. nigdy mi tak nie robił a nie wiem co mu może byc. Bardzo prosze o pomoc :cry: co mam robić?
A czy masz może instalację lpg? Pytam ponieważ mój szwagier ma taki sinik w pasku i jak założył w nim gaz to zaczęły się dziać cuda. Ten sinik poprostu nie lubi się z gazem chyba.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 24 sie 2008, 12:16

Obie jednostki sa to 16 zaworowce i mają kolektory na górze...większość z oszczędności pieniędzy i czasu montują starsze generacje - 6A ma wtrysko sterowany półmechanicznie więc LPG może nie działać poprawnie. Jednak już w ACE jest elektronika i tam tylko polecana jest sekwencja. W Paskach mógł właśnie wystąpić problem z silnikie 6A jeśli chodzi o LPG - zakłądasz BLOSa i problem znika.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 24 sie 2008, 12:57

Spróbuj ustawić ponownie zapłon. Ja miałem podobną sytuację i pomogło :D

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 24 sie 2008, 17:51

Jednak już w ACE jest elektronika i tam tylko polecana jest sekwencja.
- niestety nie masz racji. W ACE nie da się założyć sekwencji, bo to też wtrysk półmechaniczny. Nie ma czym sterować sekwencji.
ACE od 6A różni się tylko mocą (ACE ma 140km, 6A ma 137km) oraz tym, że ACE diagnozujesz VAGiem.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 24 sie 2008, 20:02

Jeśli podłączysz tzw drugie podciśnienie to ACE będzie działał - moge podać dwa przykłady - w B4 oraz w Passacie... (u mnie w miescie dwie takowe jeżdżą).

Jak tylko złapie jednego z nich poprosze o dokumentację w jaki sposób zostało to zrobione.

damian_23_23_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 11 mar 2008, 22:33
Lokalizacja: WIELUN

Post autor: damian_23_23_ » 30 sie 2008, 10:56

spalanie jest wieksze. mam lpg i na nim jezdze tylko ze musze odpalac na PB. zaobserwowałem ze na cieplym silniku odpala normalnie chociaż czuje benzyne a gdy dłuzej postoi juz jest problem.czy jest możliwe że jest zalewany albo dostaje za dużą dawke paliwa? Czy można to jakoś wyregulować?

marekrudziński
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 01 wrz 2008, 23:36

Post autor: marekrudziński » 03 wrz 2008, 00:42

Zapewne to regulator ciśnienia paliwa(kapsel na końcu listwy wtryskiwaczy). Ściągnij wężyk po zgaszeniu silnika pracującego na benzynie i jeśli po ok. 2-3 min. będzie leciało paliwo to znaczy że regulator do wymiany. (Dodam że jeżeli gasisz silnik na benzynie i od razu kręcisz rozrusznikiem to silnik powinien zapalać?)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 03 wrz 2008, 10:44

marekrudziński pisze:Zapewne to regulator ciśnienia paliwa(kapsel na końcu listwy wtryskiwaczy). Ściągnij wężyk po zgaszeniu silnika pracującego na benzynie i jeśli po ok. 2-3 min. będzie leciało paliwo to znaczy że regulator do wymiany. (Dodam że jeżeli gasisz silnik na benzynie i od razu kręcisz rozrusznikiem to silnik powinien zapalać?)
Kolego nie prowadzaj w błąd taki regulator jest w ABK a nie w mechanicznych wtryskach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl