[B4 1Z] Rezanie FMIC - nowe foty - rury w czarnym macie.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
[B4 1Z] Rezanie FMIC - nowe foty - rury w czarnym macie.
Jak zapowiadałem tak zrobiłem FMIC siedzi juz u mnie w aucie, a wynik montarzu przerósł wszystkie moje oczekiwania nawet te najśmielsze, ale o tym później <ok>
Tym razem nie bedzie az tak duzo fotek jak zawsze bo w sumie nie było co fotografowac a i robota wymagała szybkiej pracy i duzo myslenia, wiec nie było za bardzo czasu. Na poczatek musimy zrobić plan działania, tzn ustalić co chcemy zrobić i co nam bedzie potrzebne. Jak co poniektórzy wiedza na poczatek był plan wsadzenia Intercoolera z Iveco 2.8 TDI, który po dogłebnej analizie i wstępnej przymiarce okazała sie o 1.5cm za duzy a wszystko to przez nieszczesna klimatyzacje która po raz kolejny dosc mocno komplikuje mi rezanko i kończy moje ostatnie szczepki nerwów
Po tym fakcie postanowiłem sie nie poddac bo za duzo gratów juz uzbierałem w tym kierunku, właczyłem allegro i po pól godzinie nabyłem nowy nieco nizszy intercooler od Fiata Grande Punto z silnkiem 150PS T-Jet Turbo. Icek trafil sie w dobrej cenie 300zł jako nowa fabrycznie szutka, a jego wymiary sa nastepujace: 780x140x75mm.
Dalej moze napisze co bylo potrzebne i ile to kosztowało <mikolaj>
Intercooler z Fiata GP 300PLN
Rura Fi50 100PLN
Kolanka z Kwasówki Fi50 8sztuk x 15PLN = 120PLN
Gumowe Kolanko od Stara :lol: Fi50 25PLN
Sylikonowy łacznik Fi50 70cm (z zapasem) 100PLN
Opaski (cybanty) GBS 10sztuk x 6PLN = 60PLN
Opaski zwykłe 10sztuk x 2PLN = 20PLN
Wezyk przelewowy 2m Fi3.2 18PLN
Wkrety 2PLN
Razem Daje nam to : 745PLNów <ok>
Oczywiscie potrzebne beda nam jeszcze klucze, migomat, imadło, szlifierka kontowa i mnusto checi i czasu. Mozna wybrać łaczenie rur guamami ale zawsze powoduje to straty doładowania z tad lepiej spawac cały dolot, ale jak ktoś nie moze to jest zawsze jakies inne rozaiwazanie
Na poczetek nalezy zrzucić zderzak, ze jest temat o zmianie zderzaka i tam wszystko jest ładnie opsiane to zapodaje do niego linka dla osób które nie sa w temacie
Link do rezania (zdjecia zderzaka) viewtopic.php?t=15858
Zderzak mamy zrzucony teraz w moim przyadku nalezało odkrecić kierownice powietrza na chłodnice wody co daje nam dodatkowe 3cm na szerokosc coolera.
Nastepnie musiałem wyciac kawałek wzmocnienia czołowego bo cooler nie chował sie na tyle aby mozna bylo załozyć zderzak. Powyzej sróby mocujacej nalezało rozklepac równiez wzomocnienie.
Teraz wykrecamy obudowe filtra powietrza ( klacz nasadowy 13mm) od obudowy filtra dla własnej wygody mozemy odkrecić zaworek sterujacy egrem (2x nakredka na kluczyk nasadowy 10mm). Odkrecamy weze od IC a predej jeszcze kierownice powietrza na IC która trzyma sie na trzech wkretach które zaznaczylem na foto. Weze plastikowe trzymaja sie na sróbach na klucz nasadowy 10mm tak samo przytwierdzony jest zawór N75, który bedziemy musieli przeniesc w inne miejsce.
Odkrecamy teraz sterego ICka który przykrecony jest jedynie na jednej opasce (klucz nasadowy 10mm) do preta haka cholowniczego. Teraz mozemy porównać stary IC z nowym. Dla lepszego efektu pomalowałem nowego ICka na kolor czarny tak aby nie rzucał sie w oczy z zewnatrz auta.
Teraz bierzemy przymierzamy i spawamy dolot....
Spawamy górna czesc dolotu za kazdym razem waro jest dwa razy przymierzyc jak raz skopac, dodatkowo nalezy zaprojektowac jakieś zaczepy na rury co by nam sie nie ruszały i tłkuły sie w czasie jazdy. Dodatkow wezyk dajacy doładownaie na map sensor (ten co wychodzi z ori IC) wczepiamy w kolektor ssacy.
Musimy znalesc sobie nowe miejsce na zawór N75... W dolot musimy jeszcze umiescic czujnk temperatury powietrza doładowanego, w tym celu na tokarce wytoczyłem na wzór ori gniazdo na czujnik, jednak ten elemnet mozna sobie podoarowac i zamontowac czujnk w chłodnym miejscu poza dolotem, jednak ciekawosc ile dał nowy cooler spowodowała iz wytoczyłem na tokarce u ojca w pracy gnizo...
W filnej wersji opaski zwykłe zamieniłem na te masywne GBS. Duzym problemem była tez ciagła neieszczelnosc spawów co migomatem jest dosc ciezkie do pospawania ale jakoś sie uporałem z tym po 3 dniach walki :mrgreen: I prosze sie nie czepiac ilosci spawów bo inaczej sie nie dalo aby było to szczelne - gównie przez zastosowanie trzech róznych sopów stali. Logi z vaga roznica w temperaturze doładowanie i w samymy doładowaniu widocza jest głoym okiem.
Na sam koniec zastanawiam sie czy pomalowac rury na czarno czy spolerowac całosc... ale raczej rury pójdo w czarny mat, co o tym myslicie? Dodatkowy plus FMIC jest taki ze nie ma wogóle dymu za autem co pozwala na dalsze mody. Moze pod maska nie jest to arcy dzieło, ale grunt ze spełnia swoje zadanie.
Rury poszły w czarny mat, jak to teraz widziecie, mi podoba sie o wiele bardziej niz predzej.
[/code]
Tym razem nie bedzie az tak duzo fotek jak zawsze bo w sumie nie było co fotografowac a i robota wymagała szybkiej pracy i duzo myslenia, wiec nie było za bardzo czasu. Na poczatek musimy zrobić plan działania, tzn ustalić co chcemy zrobić i co nam bedzie potrzebne. Jak co poniektórzy wiedza na poczatek był plan wsadzenia Intercoolera z Iveco 2.8 TDI, który po dogłebnej analizie i wstępnej przymiarce okazała sie o 1.5cm za duzy a wszystko to przez nieszczesna klimatyzacje która po raz kolejny dosc mocno komplikuje mi rezanko i kończy moje ostatnie szczepki nerwów
Po tym fakcie postanowiłem sie nie poddac bo za duzo gratów juz uzbierałem w tym kierunku, właczyłem allegro i po pól godzinie nabyłem nowy nieco nizszy intercooler od Fiata Grande Punto z silnkiem 150PS T-Jet Turbo. Icek trafil sie w dobrej cenie 300zł jako nowa fabrycznie szutka, a jego wymiary sa nastepujace: 780x140x75mm.
Dalej moze napisze co bylo potrzebne i ile to kosztowało <mikolaj>
Intercooler z Fiata GP 300PLN
Rura Fi50 100PLN
Kolanka z Kwasówki Fi50 8sztuk x 15PLN = 120PLN
Gumowe Kolanko od Stara :lol: Fi50 25PLN
Sylikonowy łacznik Fi50 70cm (z zapasem) 100PLN
Opaski (cybanty) GBS 10sztuk x 6PLN = 60PLN
Opaski zwykłe 10sztuk x 2PLN = 20PLN
Wezyk przelewowy 2m Fi3.2 18PLN
Wkrety 2PLN
Razem Daje nam to : 745PLNów <ok>
Oczywiscie potrzebne beda nam jeszcze klucze, migomat, imadło, szlifierka kontowa i mnusto checi i czasu. Mozna wybrać łaczenie rur guamami ale zawsze powoduje to straty doładowania z tad lepiej spawac cały dolot, ale jak ktoś nie moze to jest zawsze jakies inne rozaiwazanie
Na poczetek nalezy zrzucić zderzak, ze jest temat o zmianie zderzaka i tam wszystko jest ładnie opsiane to zapodaje do niego linka dla osób które nie sa w temacie
Link do rezania (zdjecia zderzaka) viewtopic.php?t=15858
Zderzak mamy zrzucony teraz w moim przyadku nalezało odkrecić kierownice powietrza na chłodnice wody co daje nam dodatkowe 3cm na szerokosc coolera.
Nastepnie musiałem wyciac kawałek wzmocnienia czołowego bo cooler nie chował sie na tyle aby mozna bylo załozyć zderzak. Powyzej sróby mocujacej nalezało rozklepac równiez wzomocnienie.
Teraz wykrecamy obudowe filtra powietrza ( klacz nasadowy 13mm) od obudowy filtra dla własnej wygody mozemy odkrecić zaworek sterujacy egrem (2x nakredka na kluczyk nasadowy 10mm). Odkrecamy weze od IC a predej jeszcze kierownice powietrza na IC która trzyma sie na trzech wkretach które zaznaczylem na foto. Weze plastikowe trzymaja sie na sróbach na klucz nasadowy 10mm tak samo przytwierdzony jest zawór N75, który bedziemy musieli przeniesc w inne miejsce.
Odkrecamy teraz sterego ICka który przykrecony jest jedynie na jednej opasce (klucz nasadowy 10mm) do preta haka cholowniczego. Teraz mozemy porównać stary IC z nowym. Dla lepszego efektu pomalowałem nowego ICka na kolor czarny tak aby nie rzucał sie w oczy z zewnatrz auta.
Teraz bierzemy przymierzamy i spawamy dolot....
Spawamy górna czesc dolotu za kazdym razem waro jest dwa razy przymierzyc jak raz skopac, dodatkowo nalezy zaprojektowac jakieś zaczepy na rury co by nam sie nie ruszały i tłkuły sie w czasie jazdy. Dodatkow wezyk dajacy doładownaie na map sensor (ten co wychodzi z ori IC) wczepiamy w kolektor ssacy.
Musimy znalesc sobie nowe miejsce na zawór N75... W dolot musimy jeszcze umiescic czujnk temperatury powietrza doładowanego, w tym celu na tokarce wytoczyłem na wzór ori gniazdo na czujnik, jednak ten elemnet mozna sobie podoarowac i zamontowac czujnk w chłodnym miejscu poza dolotem, jednak ciekawosc ile dał nowy cooler spowodowała iz wytoczyłem na tokarce u ojca w pracy gnizo...
W filnej wersji opaski zwykłe zamieniłem na te masywne GBS. Duzym problemem była tez ciagła neieszczelnosc spawów co migomatem jest dosc ciezkie do pospawania ale jakoś sie uporałem z tym po 3 dniach walki :mrgreen: I prosze sie nie czepiac ilosci spawów bo inaczej sie nie dalo aby było to szczelne - gównie przez zastosowanie trzech róznych sopów stali. Logi z vaga roznica w temperaturze doładowanie i w samymy doładowaniu widocza jest głoym okiem.
Na sam koniec zastanawiam sie czy pomalowac rury na czarno czy spolerowac całosc... ale raczej rury pójdo w czarny mat, co o tym myslicie? Dodatkowy plus FMIC jest taki ze nie ma wogóle dymu za autem co pozwala na dalsze mody. Moze pod maska nie jest to arcy dzieło, ale grunt ze spełnia swoje zadanie.
Rury poszły w czarny mat, jak to teraz widziecie, mi podoba sie o wiele bardziej niz predzej.
[/code]
Ostatnio zmieniony 25 sie 2008, 18:27 przez Solskier, łącznie zmieniany 2 razy.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
To ma dziłac a nie wygladac, a ciezko sie spawa kwasa z zwykła rura <ok>FranoF1 pisze:Wszystko na plus, poza spawami, które wyglądają tragicznie
[ Dodano: 2008-08-24, 18:02 ]
Z wierzchu zupełnie nic nie widac bo IC jest czarny i gubi sie za kratkami.RaKo pisze:Pokaż nam jak do wygląda ze zderzakiem
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk