Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Rezanie FMIC - nowe foty - rury w czarnym macie.

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

[B4 1Z] Rezanie FMIC - nowe foty - rury w czarnym macie.

Post autor: Solskier » 24 sie 2008, 16:53

Jak zapowiadałem tak zrobiłem FMIC siedzi juz u mnie w aucie, a wynik montarzu przerósł wszystkie moje oczekiwania nawet te najśmielsze, ale o tym później <ok>

Tym razem nie bedzie az tak duzo fotek jak zawsze bo w sumie nie było co fotografowac a i robota wymagała szybkiej pracy i duzo myslenia, wiec nie było za bardzo czasu. Na poczatek musimy zrobić plan działania, tzn ustalić co chcemy zrobić i co nam bedzie potrzebne. Jak co poniektórzy wiedza na poczatek był plan wsadzenia Intercoolera z Iveco 2.8 TDI, który po dogłebnej analizie i wstępnej przymiarce okazała sie o 1.5cm za duzy a wszystko to przez nieszczesna klimatyzacje która po raz kolejny dosc mocno komplikuje mi rezanko i kończy moje ostatnie szczepki nerwów :-P

Obrazek Obrazek

Po tym fakcie postanowiłem sie nie poddac bo za duzo gratów juz uzbierałem w tym kierunku, właczyłem allegro i po pól godzinie nabyłem nowy nieco nizszy intercooler od Fiata Grande Punto z silnkiem 150PS T-Jet Turbo. Icek trafil sie w dobrej cenie 300zł jako nowa fabrycznie szutka, a jego wymiary sa nastepujace: 780x140x75mm.

Dalej moze napisze co bylo potrzebne i ile to kosztowało <mikolaj>

Intercooler z Fiata GP 300PLN
Rura Fi50 100PLN
Kolanka z Kwasówki Fi50 8sztuk x 15PLN = 120PLN
Gumowe Kolanko od Stara :lol: Fi50 25PLN
Sylikonowy łacznik Fi50 70cm (z zapasem) 100PLN
Opaski (cybanty) GBS 10sztuk x 6PLN = 60PLN
Opaski zwykłe 10sztuk x 2PLN = 20PLN
Wezyk przelewowy 2m Fi3.2 18PLN
Wkrety 2PLN

Razem Daje nam to : 745PLNów <ok>

Oczywiscie potrzebne beda nam jeszcze klucze, migomat, imadło, szlifierka kontowa i mnusto checi i czasu. Mozna wybrać łaczenie rur guamami ale zawsze powoduje to straty doładowania z tad lepiej spawac cały dolot, ale jak ktoś nie moze to jest zawsze jakies inne rozaiwazanie ;-)

Na poczetek nalezy zrzucić zderzak, ze jest temat o zmianie zderzaka i tam wszystko jest ładnie opsiane to zapodaje do niego linka dla osób które nie sa w temacie ;-)

:arrow: Link do rezania (zdjecia zderzaka) viewtopic.php?t=15858

Zderzak mamy zrzucony teraz w moim przyadku nalezało odkrecić kierownice powietrza na chłodnice wody co daje nam dodatkowe 3cm na szerokosc coolera.

Obrazek

Nastepnie musiałem wyciac kawałek wzmocnienia czołowego bo cooler nie chował sie na tyle aby mozna bylo załozyć zderzak. Powyzej sróby mocujacej nalezało rozklepac równiez wzomocnienie.

Obrazek Obrazek

Teraz wykrecamy obudowe filtra powietrza ( klacz nasadowy 13mm) od obudowy filtra dla własnej wygody mozemy odkrecić zaworek sterujacy egrem (2x nakredka na kluczyk nasadowy 10mm). Odkrecamy weze od IC a predej jeszcze kierownice powietrza na IC która trzyma sie na trzech wkretach które zaznaczylem na foto. Weze plastikowe trzymaja sie na sróbach na klucz nasadowy 10mm tak samo przytwierdzony jest zawór N75, który bedziemy musieli przeniesc w inne miejsce.

Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Odkrecamy teraz sterego ICka który przykrecony jest jedynie na jednej opasce (klucz nasadowy 10mm) do preta haka cholowniczego. Teraz mozemy porównać stary IC z nowym. Dla lepszego efektu pomalowałem nowego ICka na kolor czarny tak aby nie rzucał sie w oczy z zewnatrz auta.

Obrazek Obrazek Obrazek

Teraz bierzemy przymierzamy i spawamy dolot....

Obrazek Obrazek Obrazek

Spawamy górna czesc dolotu za kazdym razem waro jest dwa razy przymierzyc jak raz skopac, dodatkowo nalezy zaprojektowac jakieś zaczepy na rury co by nam sie nie ruszały i tłkuły sie w czasie jazdy. Dodatkow wezyk dajacy doładownaie na map sensor (ten co wychodzi z ori IC) wczepiamy w kolektor ssacy.

Obrazek Obrazek Obrazek

Musimy znalesc sobie nowe miejsce na zawór N75... W dolot musimy jeszcze umiescic czujnk temperatury powietrza doładowanego, w tym celu na tokarce wytoczyłem na wzór ori gniazdo na czujnik, jednak ten elemnet mozna sobie podoarowac i zamontowac czujnk w chłodnym miejscu poza dolotem, jednak ciekawosc ile dał nowy cooler spowodowała iz wytoczyłem na tokarce u ojca w pracy gnizo...

Obrazek Obrazek

W filnej wersji opaski zwykłe zamieniłem na te masywne GBS. Duzym problemem była tez ciagła neieszczelnosc spawów co migomatem jest dosc ciezkie do pospawania ale jakoś sie uporałem z tym po 3 dniach walki :mrgreen: I prosze sie nie czepiac ilosci spawów bo inaczej sie nie dalo aby było to szczelne - gównie przez zastosowanie trzech róznych sopów stali. Logi z vaga roznica w temperaturze doładowanie i w samymy doładowaniu widocza jest głoym okiem.

Obrazek Obrazek

Na sam koniec zastanawiam sie czy pomalowac rury na czarno czy spolerowac całosc... ale raczej rury pójdo w czarny mat, co o tym myslicie? Dodatkowy plus FMIC jest taki ze nie ma wogóle dymu za autem co pozwala na dalsze mody. Moze pod maska nie jest to arcy dzieło, ale grunt ze spełnia swoje zadanie. <piwo>

Rury poszły w czarny mat, jak to teraz widziecie, mi podoba sie o wiele bardziej niz predzej.

Obrazek Obrazek[/code]
Ostatnio zmieniony 25 sie 2008, 18:27 przez Solskier, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 24 sie 2008, 17:20

No Peter glanc robota , najważniejszy efekt końcowy :mrgreen: Pokaż nam jak do wygląda ze zderzakiem <ok>

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 24 sie 2008, 17:22

Piotr bardzo pięknie długo oczekiwane story ale pieknie to wyszło <ok>

Ja ze swojej strony proponuje pomalować w czarny mat :mrgreen:

PS: A co to za diesel co nie kopci :-D :-D :lol: :lol: :lol: :lol:

Diesel musi kopcić

Pozdro bracie kawał dobre solidnej roboty, bo przecież Ty jesteś solidna firma <piwo>

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 24 sie 2008, 17:30

Miałem okazje zobaczyć na żywo i przejechać się (jako pasażer :-P ) Wszystko idzie w dobrą stronę <ok>

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 24 sie 2008, 17:50

Wszystko na plus, poza spawami, które wyglądają tragicznie :-/

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 24 sie 2008, 17:53

FranoF1 pisze:Wszystko na plus, poza spawami, które wyglądają tragicznie
To ma dziłac a nie wygladac, a ciezko sie spawa kwasa z zwykła rura <ok> <piwo>

[ Dodano: 2008-08-24, 18:02 ]
RaKo pisze:Pokaż nam jak do wygląda ze zderzakiem
Z wierzchu zupełnie nic nie widac bo IC jest czarny i gubi sie za kratkami.

Awatar użytkownika
proket
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 25 lut 2007, 18:08

Post autor: proket » 24 sie 2008, 19:32

No Piotrek mody w dobrą strone jak zawsze u Ciebie w aucie;] Co teraz w planach?? <ok>

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 24 sie 2008, 19:44

proket pisze:Co teraz w planach??
Turbo ze zmienna geometria łopatek (VNT) <ok>

Awatar użytkownika
proket
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 25 lut 2007, 18:08

Post autor: proket » 24 sie 2008, 22:32

No i potem widze wykresik;] Pozdrawiam <ok>

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 25 sie 2008, 08:23

Nooo Piotrek IC-ek ładnie zbija temp. w dolocie Ty to sie naprawde nudzisz, czekamy teraz na VNT lub na Q :mrgreen:

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 25 sie 2008, 18:26

Teraz wygląda o niebo lepiej <ok>

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 25 sie 2008, 18:47

Pełny szacunek z mojej strony. Naprawdę zacne rezanko <ok>

Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 25 sie 2008, 19:57

Fajna robota, dobry opis, wygląd może być, najważniejsze że działa.
Jakby ktoś chciał kopiować za kolegą to radzę spawać metodą TIG.

<ok> za Rezanie

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 25 sie 2008, 20:11

profesjonalna robota ;-)

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 25 sie 2008, 20:59

Masakra :shock: :shock: jak temp w dolocie spadła :shock:

Gratulejszyn normalnie jetem w szoku.

Wiedziałem że spadnie ale że tyle :-o

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl