Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6 TD]Trzęsie silnikiem i kopci

rasax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 16 sie 2008, 22:52

[80 B3 1.6 TD]Trzęsie silnikiem i kopci

Post autor: rasax » 22 sie 2008, 08:45

Auto jak w temacie. Zimny silnik - kopci na niebiesko i mocno trzęsie, jakby nie palił na wszystkich. Po dobrym rozgrzaniu jest znacznie lepiej. Wtryski rozpylają na 140 bar. proszę o sugestie



Pierwsza sugestia to zapoznaj się z regulaminem i nazywaj tematy prawidłowo :!: :evil:
Ostatnio zmieniony 22 sie 2008, 14:57 przez rasax, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 sie 2008, 12:03

Radziłbym sprawdzić kompresję to po pierwsze.

Po drugie wtryski powinny być ustawione na ciśnienie 155 barów a nie 140.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 23 sie 2008, 13:11

Jak mocno trzęsie po zimnego silnika to warto też sprawdzić też świece żarowe.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 23 sie 2008, 13:40

spiczi pisze:Jak mocno trzęsie po zimnego silnika to warto też sprawdzić też świece żarowe.
Świece tu nie mają raczej żadnego znaczenia,skoro silnik odpala proponuje zgodnie w wskazówką kolegi Labiela sprawdzić wtryski.

Awatar użytkownika
samsonb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 26 cze 2008, 10:14
Lokalizacja: Łazy

Post autor: samsonb4 » 23 sie 2008, 13:59

może na rozrządzie ci przeskoczył? to też warto sprawdzić

rasax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 16 sie 2008, 22:52

Post autor: rasax » 23 sie 2008, 18:25

rozrząd ok, świece ok, ciśnienie po 2,6 MPa, ftryski dają po równo na 145 bar

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 23 sie 2008, 19:32

rasax pisze:ciśnienie po 2,6 MPa
Jest to minimalne ciśnienie po niżej którego silnik nadaje się do remontu, (34 MPa miał nowy) biorąc pod uwagę zużycie Twojego silnika, można przypuszczać że pompa wtryskowa też straciła trochę ze swojego ciśnienia i jedno w połączeniu z drugim daje taki efekt jak opisałeś.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 sie 2008, 22:08

Dokładnie tak jak mówi Mobilek. Słaba kompresja, do tego ciśnienie wtrysków niższe niż przewiduje fabryka - czyli ogólnie gorsze warunku spalania i taki oto efekt.

rasax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 16 sie 2008, 22:52

Post autor: rasax » 24 sie 2008, 16:07

Tak, czyli silnik do wywalenia. Przy okazji zapytam, czy nie będzie problemu z przełożeniem silnika 1.9D z passata B3 1990 rok? czy szykować się na niespodzianki? Oczywiście miałbym cały komplet z VW.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 sie 2008, 00:17

Ja radziłbym ci jechać najpierw do pompiarza, niech sprawdzi ci pompę, jeśli będzie jeszcze w dobrym stanie niech ustawi prawidłowe ciśnienie otwarcia wtrysków, ewentualnie wymień końcówki jeśli tamte będą złe i zobacz co będzie. Fakt faktem ciśnienie sprężania masz już słabe, ale poprawienie niedomagań układu wtryskowego powinno w znaczący sposób pozytywnie wpłynąć na pracę silnika. Może nie będzie aż tak źle.

rasax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 16 sie 2008, 22:52

Post autor: rasax » 25 sie 2008, 20:15

Po sprawdzeniu głowicy, okazało się, że jest pęknięty wewnętrzny płaszcz wodny. Głowica nadaje się do wyrzucenia, goszt regeneracji będzie ogromny. Szukam rozbitego auta z podobnym silnikiem...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 sie 2008, 23:21

Jeśli wina leży tylko po stronie głowicy to nie lepiej kupić jakąś zakładać i jeździć dalej niż przekładać cały silnik :?: Przecież to nie znowu aż takie ogromne koszty, na pewno o wiele mniejsze niż nowy silnik.

rasax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 16 sie 2008, 22:52

Post autor: rasax » 25 sie 2008, 23:45

wiesz co? tak, koszt wymiany samej głowicy nie taki wielki, ale nie wiem jaka głowice kupie. Poza tym dół silnika jest też w nienajlepszej kondycji. Kupić auto rozbite, silnik sprawny, można odpalic posłuchać, wymontować silnik, reszte sprzedać, najlepsze wyjście

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 sie 2008, 23:49

W sumie jeśli cały silnik jest już w kiepskim stanie to może i faktycznie będzie to lepsze wyjście niż remontować cały silnik.

rasax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 16 sie 2008, 22:52

Post autor: rasax » 26 sie 2008, 09:47

Panowie, czy głowica od golfa II 1.6D 54KM jest taka sama, jak Audi 1.6TD 80KM SB? Czy mocowanie kolektora to samo?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl