[1.9TDI 1Z] Problem z kontrolką oleju.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[1.9TDI 1Z] Problem z kontrolką oleju.
witam.panowie od paru dni mam problem z kontrolka oleju.zaświeca się podczas ostrego hamowania po czym po kilku sekundach gaśnie.nie moge wam powiedzieć czy dzieje sie to też na zimnym silniku bo zauważyłem to tylko podczas gdy silnik był rozgrzany oraz nie moge stwierdzic od jakiego czasu to może sie tak zaświecać bo nie miałem wcześniej sytuacji bym musiał ostro hamować. zastanawiam się czemu tak się dzieje i co powinienem sprawdzić.w każdej innej sytuacji kontrolka zachowuje sie normalnie.po porannym odpaleniu po chwili gaśnie, w żadnej innej sytuacji się nie zapala,poziom oleju także jest prawidłowy.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2009, 14:35 przez hudy, łącznie zmieniany 2 razy.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
też sie nad czyms takim zastanawiałem,albo czy wtyczka nie jest czasami zasyfiała ale to by mrugało tez w innych przypadkach a nie tylko podczas ostrego hamowania.jak jeżdże i normalnie hamuje nawet niekiedy troche mocniej to nic sie nie dzieje ale jak depne porządnie to wtedy się zaswieca przy samym końcu jak juz mam sie zatrzymać i swieci się ok 2-3 sekundy...już brałem pod uwage taka ewentualność że może mam zły bagnet od oleju i źle wskazuje ale mam numer 028115611D i w etce taki właśnie jest jako właściwy...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Przydałoby sie na początek sprawdzić ciśnienie oleju.
Podobny przypadek już kiedyś był. Wtedy wina leżała po stronie pompy olejowej. To znaczy w misce olejowej przy pompie powinna być taka plastikowa osłonka/przegroda której zadaniem jest "hamowanie" oleju przy gwałtownym hamowaniu. To znaczy żeby ten olej nie uciekał do przodu jak się dopnie.
Podobny przypadek już kiedyś był. Wtedy wina leżała po stronie pompy olejowej. To znaczy w misce olejowej przy pompie powinna być taka plastikowa osłonka/przegroda której zadaniem jest "hamowanie" oleju przy gwałtownym hamowaniu. To znaczy żeby ten olej nie uciekał do przodu jak się dopnie.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
co do ciśnienia to było sprawdzane pare miesięcy temu i wachało się od 25 do 27 więc jest ok i myśle że przez ten czas raczej nic się nie zmieniło.może masz racje co do tej przegrody ale jak by ktoś mógł troche jaśniej to wytłumaczyć i jak to sprawdzić czy ta przegroda jest i w którym miejscu dokładnie ma się znajdować...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ale mi chodziło o ciśnienie oleju a nie kompresji.
Co się tyczy natomiast tej przegrody to nie da się tego sprawdzić bez zdejmowania miski olejowej. Nie wiem dokładnie jak to wygląda u ciebie bo u mnie takiej przegrody nie ma ze względu chyba na kształt miski olejowej. Widziałem natomiast jak to wygląda u starszego. Jest to taka jakby "łopatka" przed smokiem ssącym pompy olejowej.
Jeśli sytuacja zaczęła dziać się nagle to raczej nie z powodu braku ten przegrody bo raczej nie wyparowała, no chyba że w jakiś sposób się urwała, czego oczywiście nie da się wykluczyć. Być może pompa olejowa zaczyna dawać o sobie znać.
Co się tyczy natomiast tej przegrody to nie da się tego sprawdzić bez zdejmowania miski olejowej. Nie wiem dokładnie jak to wygląda u ciebie bo u mnie takiej przegrody nie ma ze względu chyba na kształt miski olejowej. Widziałem natomiast jak to wygląda u starszego. Jest to taka jakby "łopatka" przed smokiem ssącym pompy olejowej.
Jeśli sytuacja zaczęła dziać się nagle to raczej nie z powodu braku ten przegrody bo raczej nie wyparowała, no chyba że w jakiś sposób się urwała, czego oczywiście nie da się wykluczyć. Być może pompa olejowa zaczyna dawać o sobie znać.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
sorry przed chwilą wstałem :mrgreen: i jestem jeszcze troche przykręcony <ok> nie wiem o czym ja myslałem to pisząc. ciśnienie oleju tez jest ok. z tego co piszesz to będe musiał to zostawić i zobacze co bedzie sie dalej działo.troche za duzo z tym roboty aby tylko sprawdzić czy jest ta przegroda czy jej nie ma.zobaczymy co dalej będzie sie działo.mam nadzieje że nic <ok>Labiel pisze:Ale mi chodziło o ciśnienie oleju a nie kompresji.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
hmm będe musiał to sprawdzić.najlepiej było by dorwać kogoś z takim silnikiem i sprwdzić jego miarką...
[ Dodano: 2008-08-26, 15:09 ]
ale w sumie jak tak pomysle to raczej to nie będzie to bo na końcu miarki jest kołniez który jest szerszy od wejści do silnika...moze ten ktoś miałto urwane no albo miał tyle siły i wciskał na chama :mrgreen:
[ Dodano: 2008-08-26, 15:09 ]
ale w sumie jak tak pomysle to raczej to nie będzie to bo na końcu miarki jest kołniez który jest szerszy od wejści do silnika...moze ten ktoś miałto urwane no albo miał tyle siły i wciskał na chama :mrgreen:
Nie uwierzycie ale jadę sobie ostatnio, trochę mocniej przychamowałem a tu kontrolka oleju błyska mi po oczach:P
Jak już dojechałem do domu, autko trochę odstało, sprawdzam poziom a na bagnecie praktycznie nic - nawet nie minimum tylko jeszcze sporo mniej... dolałem do minimum i kontrolka się nie zapala. Może więc faktycznie jest to problem z tym bagnetem i pomiarem stanu oleju....
Jak już dojechałem do domu, autko trochę odstało, sprawdzam poziom a na bagnecie praktycznie nic - nawet nie minimum tylko jeszcze sporo mniej... dolałem do minimum i kontrolka się nie zapala. Może więc faktycznie jest to problem z tym bagnetem i pomiarem stanu oleju....