Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK]Popychacze - problem po wymianie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
tomek74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 16 mar 2007, 18:54
Lokalizacja: świętokrzyskie

[80 B4 2.0 ABK]Popychacze - problem po wymianie

Post autor: tomek74 » 17 mar 2007, 19:43

W autku popychacze zaworow klepaly. Zalożylem nowe INA i nadal klepią :-( . Zalany jest olej polsyntetyczny. Co robic dalej??? Zalozyc oryginalne popychacze, zalac gestszy olej... :?: Czy moze INA jest ch**owa :?:
Ostatnio zmieniony 18 mar 2007, 09:21 przez tomek74, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 17 mar 2007, 20:14

INA jest super. Zmierz ciśnienie oleju i wtedy coś Ci poradzę. Mozesz mieć uszkodzona pompę oleju a dokładniej zaworek nadmiarowy. Osobiście nie jestem zwolennikiem olejów półsyntetycznych w Audi 80.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 17 mar 2007, 21:00

czarekj pisze:Osobiście nie jestem zwolennikiem olejów półsyntetycznych w Audi 80.
popieram na połsyntetyku bardziej klepia a i konstrykcja silnika nie pierwszej młodosci ;-) minerał

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 17 mar 2007, 21:02

Panowie dajcie spokój... zmieniać na minerała bo popychacze zaworowe klepią?
trochę powagi

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 17 mar 2007, 21:06

cobra, niestety wypraktykowane i potwierdzone przez wielu ;-)

tomek74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 16 mar 2007, 18:54
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: tomek74 » 17 mar 2007, 21:13

Czy moge we wlasnym zakresie zmierzyc cisnienie oleju. I jakie ono powinno byc?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 17 mar 2007, 22:46

Na rozgrzanym silniku minimum 1 bar, w innym przypadku szklanki będą klepać. Ciśnienie możesz zmierzyć u mechanika.
Czytam uważnie i widzę, że to nikt nikomu oleju zmieniać nie każe. Każdy może mieć swoje zdanie.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 mar 2007, 13:17

Można też samemu zmierzyć, tylko trzeba mieć barometr. Wkręcasz go w miejsce jednego z czujników i sprawdzasz. Ja po bardzo mocnym rozgrzaniu silnika (40 km trochę mocniej go pociągłem) na wolnych obrotach miałem 1,2 bara.

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 18 mar 2007, 13:22

Na moje nieprawidłowe działanie pompy oleju, ale tak jak piszą wyżej sprawdź najpierw wartość ciśnienia.

Awatar użytkownika
jarema
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 26 gru 2006, 15:57
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarema » 18 mar 2007, 13:27

A co z kontrolką oleju gaśnie ???

[ Dodano: 2007-03-18, 13:30 ]
cobra pisze:Panowie dajcie spokój... zmieniać na minerała bo popychacze zaworowe klepią?
trochę powagi
Cobra w tym temacie będę Cię zawsze popierał :)

tomek74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 16 mar 2007, 18:54
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: tomek74 » 18 mar 2007, 15:13

Kontrolka gasnie jak krece rozrusznikiem.

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 18 mar 2007, 16:37

Z kontrolkami ciśnienia oleju to też różnie bywa. Jest jakaś granica spadku ciśnienia kiedy kontrolka ma się zapalić. Możliwe, że pojawia się jakiś problem ze smarowniam/ciśnieniem oleju, ale czujnik jeszcze tego nie wychwytuje i kontrolka się nie zapala. Miałem w B3 taki przypadek... pompa zaczęła powoli siadać, aż w końcu padła całkowicie i całe szczęście, że akurat silnik chodził na postoju, a ja gapiłem się w tym czasie na licznik. Na samym początku auto na zimnym silniku po lekkiej przygazówce zaczynało bardzo nierówno chodzić to był pierwszy obiaw siadającej pompy oleju. Po chyba dwóch tygodniach zaczęło być słychać popychacze, stukały cały czas, aż w końcu jak pisałem wyżej auto chodziło sobie na postoju i nagle zaczęła migać kontrolka ciśnienia oleju :shock: kiedy dodawałem lekko gazu gasła.... jeszcze miała troszkę siły pompować :mrgreen: po kilku minutach zaświeciła się na dobre! popychacze zaczęły tak walić, jakby chciały wyskoczyć z motoru :) Na drugi dzień wywaliłem pompę i rozebrałem ją, żeby zobaczyć co tam sie wydarzyło. Kawałeczki metalowego sitka smoka dostały sie z olejem do pompy, aż w końcu się zatarła i stanęła na dobre.

tomek74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 16 mar 2007, 18:54
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: tomek74 » 18 mar 2007, 17:09

Zaczne od sprawdzenia cisnienia i wtedy sie odezwe. Dzieki

[ Dodano: 2007-03-30, 21:12 ]
Troche to trwalo... Na rozgrzanym silniku (90 C), na wolnych obrotach 2 bar, a powyzej 2 tys. 5 bar. Sytuacja wyglada tak, ze na wolnych obrotach popychaczy prawie nie slychac. A przy 2 tys. obrotow slychac bardzo :-( :-( :-( . I co dziwne, na zimnym silniku jest zupelnie cicho, a jak sie rozgrzeje, to slychac jak klepia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl