Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 1.8 JN] problemy z płynem chłodzacym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
irek2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 06 kwie 2008, 22:46

[80 b3 1.8 JN] problemy z płynem chłodzacym

Post autor: irek2 » 20 sie 2008, 19:25

Od pewnego czsu mam problemy z ubywającym płynem chłodzącym . Moja 80 chodzi na gazie , jak przejadę ok. 200km musze dolac 0,5 l płynu i tak za każdym razem .Wycieków nie widac , wymieniłem przewdody wodne na nowe , stan oleju jest ok nie wiem co się dzieje , co może byc tego przyczyna .Jeżeli ktos się z tym spotlkał juz niech mi pomoze bo zbankrutuję na dolewkach płynu.

Byniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:56
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Byniek » 20 sie 2008, 19:37

Jeśli nie ma absolutnie żadnych wycieków to może być uszkodzona uszczelka pod głowicą. Dla pewności zrobić test na zawartość spalin w płynie chłodniczym. Mogła pęknąć membrana parownika i płyn przedostaje się do gazu.
Jednak proponuje na dokładne sprawdzenie całego układu chłodzenia. Począwszy od zbiorniczka, przez przewody, trójniki, chłodnicę. Najlepiej mocno zagrzane auto postaw w garażu i sprawdź po 30-60 min czy napewno nie ma plam pod autem. Miałem kiedyś podobna sytuację. Wyciek pojawiał się dopiero po mocnym nagrzaniu auta (duże ciśnienie w układzie) i okazało się, że była nieszczelność na jednym z trójników. Obejrzeć szczególnie dokładnie chłodnicę czy nie dostała jakimś kamieniem i czy się gdzieś nie poci po żeberkach.

irek2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 06 kwie 2008, 22:46

Post autor: irek2 » 20 sie 2008, 19:46

Jak sie robi ten test na zawartość spalin w płynie?
Jak sprawdzić membranę , czy mogę sam to zrobić , czy muszę jechac do gazownika .

Byniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:56
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Byniek » 20 sie 2008, 19:51

Robi się to w serwisie gdzie posiadają specjalny przyrząd (nie pamiętam nazwy). Jest to szklane naczynie z gumową "gruszką". Wlewa sie do dwóch komór niebieski płyn. Podczas pracującego i nagrzanego silnika zasysa się opary płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Jeśli kolor zmieni na zółty to niestety padła uszczelka.

grzesiek79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 280
Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
Lokalizacja: EP

Post autor: grzesiek79 » 20 sie 2008, 22:26

może być walnięty króciec, który znajduje się z tyłu silnika i nim uciekać a wyciek i tak niewidoczny

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 23 sie 2008, 00:14

To z autopsji...u mnie wina ubywającego płynu była w chłodnicy - niby nei widoczny wyciek ale właśnie przy króćcu wychodzącym. A druga sprawa sprawdź czy nei masz dywaników zawalonych wodą od strony kierowcy oraz czy paronik od LPG jest jeszcze w pełni sił - może tutaj następować ubytek cieczy.

irek2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 06 kwie 2008, 22:46

Post autor: irek2 » 26 sie 2008, 21:23

dywaniki mam suche , powiedz jak sprawdzic czy parownik jest ok , żadnych innych wycieków nie widac

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 26 sie 2008, 21:36

Zdemontować i rozebrać - najlepiej przez kogoś kto się na tym zna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl