Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8s]Dławi się

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

[B3 1.8s]Dławi się

Post autor: Duch » 18 sie 2008, 17:31

Witam.Ostatnio pojawił się problem u mnie gdy zobaczyłem że mam zle założone kable WN w kopułce.Poprawiłem tak jak powinny być silnik odrzył dostał mocy ale strasznie przerywał z niskich obrotów tak jakby gubił iskre albo nie dostawał paliwa a na gazie jest to bardzo mocno potrafi zgasnąć.Gdy wejdzie już w obroty to idzie jak Audi.Na benzynie nie mam tego problemu tylko czasem.Podejrzewałem że elektrozawór nie odłącza zawsze gazu gdy jezdze na benzynie.Byłem u znajomego gazownika przekładał krokowca z gazu to samo regulował tą śrubą w krokowcu i nic.Powiedział że to najprawdopodobniej parownik już do wymiany i żeby kupić lowato obecnie mam BRC AT90E.Instalacja 2.5 letnia.Filtr gazu czysty wymieniony.Instalacja 2 generacji na monowtrysku.Czy czyszczenie parownika mogło by coś dać ? :-( Nowy parownik to aż 240zł :-(Myślę nad regeneracją parownika na oryginalne części membrana itp.Silniczek pali 14 litrow gazu a było 10 :( Aha dodam jeszcze że silniczek zapala zimny jak i ciepły na dotkniecie.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2008, 21:03 przez Duch, łącznie zmieniany 2 razy.

pajak16k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:08
Lokalizacja: Mława

Post autor: pajak16k » 18 sie 2008, 19:15

a probowales spuscic parafine z parownika?? ja mialem ostatnio podobny problem i w moim przypadku byla to centralka od gazu. najpierw mialem taki problem jak twoj a potem wcale nie chodzil na LPG. Ps. ostatnio sam sobie wymienilem membramy w parowniku poniewaz gazownik zaspiewal sobie za wymiane 60zl.

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 18 sie 2008, 21:07

Właśnie pojechałem do centrum na benzynie i teraz jest to samo i na PB i na Gazie przerywa nie rowno chodzi.Ale jak wejdzie w obroty to idzie ladnie tylko przerywa bardzo jak mam np: 60km/h i 4 bieg albo 5 przerywa i nie da rady jechać ale jak daje powolutku bardzo gazu to nie przerywa .Cewka a może moduł? Kopułka jest nowa Beru..Świece też zamieniałem to samo.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2008, 17:01 przez Duch, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 18 sie 2008, 23:26

Faktycznie wygląda to na układ WN (cewka, moduł, może hall itd.), a może rozrząd się przestawił?
Regeneracja reduktora nie zawsze daje pozytywne rezultaty. Zwiększone spalanie to również może być uszkodzona sonda lambda lub lewe powietrze.

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 27 sie 2008, 22:23

Silnik dalej się przydusza z niskich obrotów.Spalanie na benzynie 8.5 litra na 100km w ruchu miejskim.Sprawdziłem rozrząd jest ustawiony dobrze.Sprawdziłem iskrę prosto z cewki niebieska.Sprawdziłem po kolei przewody WN wszędzie iskra i zero poprawy przy gięciach ruszaniach ich i nie świecą w nocy a iskra wszędzie niebieska.Przebić nie widać ani nie czuć :-P.Filtr powietrza nowy a regulacja zapłonu nic nie daje.Żeby silnik tak mocno nie przerywał muszę maksymalnie przyśpieszać zapłon.Przedmuchów nie widać zbytnio wszystko jeszcze raz poskręcałem.Gdy leciutko przytkam główną rurę od filtra powietrza (tą największą) po uprzednim jej zdjęciem silnik odrazu się dusi i prawie gaśnie więc chyba lewego powietrza nie bierze.Odma drożna.Nie ma poprawy po odpięciu czujnika temperatury (niebieskiego)tylko lekka zmiana pracy silnika.Po odłączeniu sondy nie ma różnicy.Silnik odpala od kopa nawet na 3 garach.Więc nie mam zielonego pojęcia co może być :cry: :cry:
Ostatnio zmieniony 28 sie 2008, 17:02 przez Duch, łącznie zmieniany 1 raz.

maniek_s122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 31 maja 2007, 13:16

Post autor: maniek_s122 » 28 sie 2008, 06:48

Ja mam to samo u siebie tylko że na benzynie. Przy szybkim dodaniu gazu silnik przerywa żeby było ok muszę powoli dodawać gazu. Na lpg jest w porządku i też niw wiem co jest grane

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 28 sie 2008, 07:49

Przejedź się do stacji diagnostycznej i neich CI zbadają emisje spalin. Ja bym obstawiał na lambde... Jezeli takowej nei posiadasz to szukałbym przyczyny w sterowaniu dawką paliwa. Jak dla mnie jest to przelewanie sie benzyny (zbyt bogata mieszanka)

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 28 sie 2008, 16:19

Ale lambda pracuje dopiero od 400C niby a ja mam tak od początku w o ogole żeby ruszyć nie dławiąc samochodu to muszę dać więcej gazu i trzymać lekko sprzęgło :roll: idę zoabczę sondę.Mam jeszcze jedną (niby) dobrą.Dzięki za każdą podpowiedz wszystko się przyda ;-)

[ Dodano: 2008-08-28, 16:54 ]
Zmieniłem sondę na starą na której samochód pracował dobrze i jest to samo :-?Dodam jeszcze jedną sprawę że samochód jezdził przez jakieś 2 miesiące na zamienionych przewodach WN na świecach stało się to wszystko po podłączeniu przewodów prawidłowo.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 28 sie 2008, 17:41

Skoro tak to może być że nowe kable WN sa trafione... Miałem już tak jak kupiłem polskie przewody. Zmieniłem na BERU i jak ręką odioł....

bartek088
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 25 sie 2008, 20:18

Post autor: bartek088 » 28 sie 2008, 18:43

A ja mam taki problem ze na gazie ma lepszego kopa niz na benzynie z tym ze gaz nie jest na wtryski tylko ten gorszy(nie znam sie). Na benzynie zachowuje sie mianowicie tak: bardzo slabo przyspiesza, a od 3tys obrotow calym trzesie i prawie predkosc sie nie zmienia. Wiecie jaka moze byc przyczyna?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 28 sie 2008, 18:50

Czyżby przepływomierz?! Nie mam pewności bo nei pamiętam czy DZ miało takowe cudo.

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 28 sie 2008, 21:02

Więc jutro zamienie przewody z audi 80 b4 2.0L myślę że na próbę wystarczą.Napiszę jaka była reakcja silnika.

Nic to nie dało właśnie zmieniałem przewody razem z kopułką dalej jest to samo :-/
Nawet jeśli to coś z układem WN to co wymienić cewkę czy moduł ? to jest pytanie komplet kosztuje około 500 zł a i tu i tutaj może być problem a podmienić nie mam teraz jak :cry:A elektryk krzyczy za sprawdzenie 100 zł.A może to halla pada?

[ Dodano: 2008-08-29, 21:28 ]
Dzisiaj zobaczyłem czarny nalot na końcu rury wydechowej wcześniej tego nie było.

bartek088
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 25 sie 2008, 20:18

Post autor: bartek088 » 29 sie 2008, 22:32

bloku pisze:Czyżby przepływomierz?! Nie mam pewności bo nei pamiętam czy DZ miało takowe cudo.
Ma ma przepływomierz, i co myślisz ze coś z nim? To trzeba wymieniać czy da sie naprawić?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 30 sie 2008, 00:35

Myślę że to on jest tu winien. Spróbuj go najpierw DELIKATNIE rozebrać i wyczyścić. Przedmuchać - zacznij od powietrza do czyszczenia kompów. Ponoc jest skuteczny. Jak to nei pomoże najlepiej poszukać bliźniaczego silnika i podmienić na sprawdzenie.

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 01 wrz 2008, 23:50

Dzisiaj udało mi się umówić do najlepszego elektryka w moim mieście zobaczymy co wskóra powiedział że to chyba coś z układem WN :) za tydzień we wtorek :)

[ Dodano: 2008-09-14, 23:13 ]
Elektryk sprawdził omomierzem przewody i powiedział ze są do wyrzucenia.Kupiłem Beru i świece nowe i jak ręką odją usterka przeszła ;-) .Tylko ciekawi mnie jedna sprawa dlaczego przewody w nocy czasem przyświecą przy główkach na świecy na gumie jak trzymam wysokie obroty hmm ok dzieki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl