Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 2.0 16V ACE] ile powinien żużywać oleju?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

[C4 2.0 16V ACE] ile powinien żużywać oleju?

Post autor: k44761 » 28 sie 2008, 11:04

Witam. Mam pytanie dotyczące silnika ACE lub 6A. Wielka prośba o posiadaczy tegoż silnika o informację, ile oleju zużywa Wasz silnik w okresie pomiędzy wymianami. Pytam, ponieważ po zmianie półsyntetyka na syntetyk silnik zmienił apetyt na olej, wcześniejszego oleju 10W-50 Castrola prawie nie brał (0,5L/10kkm), teraz mam 5W-50 Valvoline MaxLife i wedle moich obliczeń bierze około 1L/10kkm). Generalnie lepkość tych olejów w wysokich temperaturach jest taka sama, stąd dziwię się większemu zużyciu.
Drugie pytanie dotyczące ciśnienia oleju w tych silnikach (pytanie do ludzi którzy mają zegar mierzący ciśnienie oleju), otóż na wolnych obrotach miałem na gorącym (poprzednim) oleju około 2bary, po wymianie na 5W-50 mam lekko ponad 1bar. Zastanawiam się nad zaworkiem w głowicy, czy on może puszczać olej i stąd trochę niskie ciśnienie.
Proszę o informację, jak jest u Was.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 28 sie 2008, 14:01

Wymiana półsyntetyka czy mineralnego na syntetyk zawsze wiąże się z ryzykiem rozszczelnienia silnika.Oleje syntetyczne mają doskonałe wlaściwości myjące.Możliwe że zalany syntetyk wypłukał dość dokladnie i skutecznie osady w silniku,przez co spowodował rozszczelnienie (miejsc gdzie np.pęknięcie uszczelki było zaklejone osadami).

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 28 sie 2008, 14:12

Mam inny silnik ale zalany valvoline synpower 5W/40 i na wolnych obrotach i pełnym rozgrzaniu ma 2,5 bara Zuzycie okolo 0,5 litra na 10 k

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 28 sie 2008, 14:34

Wymiana półsyntetyka czy mineralnego na syntetyk zawsze wiąże się z ryzykiem rozszczelnienia silnika.Oleje syntetyczne mają doskonałe wlaściwości myjące.Możliwe że zalany syntetyk wypłukał dość dokladnie i skutecznie osady w silniku,przez co spowodował rozszczelnienie (miejsc gdzie np.pęknięcie uszczelki było zaklejone osadami).
To nie jest niestety prawdą, przynajmniej nie do końca. Olej półsyntetyczny ma takie same/bardzo podobne właściwości myjące, jak syntetyk. Poza tym co miało by się rozszczelnić? Nigdzie nie ma absolutnie Żadnych wycieków, silnik jest suchutki, zdrowy (ciśnienie sprężania 12,5- 12,4- 12,2- 12,4) absolutnie nie ma mowy o żadnym dymieniu na niebiesko niezależnie od obrotów.
Zużycie 1L/10000km mnie nie tyle martwi (to jest 0,1L/1000km) - jeżdzę zazwyczaj dynamicznie, często odcinka, co spadek ciśnienia oleju. Czego to może być wina?

STROKE , Różnica między ABT a ACE może być znaczna... ale dzięki za info.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 28 sie 2008, 16:01

Ok <ok> nie rozszyfrowałem twojego skrótu dotyczącego ilości km między dolewkami.0,1l/1000km to tyle co nic.Może zmiana lepkości oleju ma wpływ na wskazania/prace czujnika.Syntetyk jest rzadszy od pół syntetyka.

nitromek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 lut 2008, 12:21
Lokalizacja: WOT Otwock

Post autor: nitromek » 28 sie 2008, 16:19

Ja mam silnik 6A i na ciepłym oleju na wolnych obrotach jest około 2,5 bara a te silniki się chyba tylko elektroniką różnią.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 28 sie 2008, 17:20

Kurczę to z czego może wynikać fakt, że po zmianie oleju nagle zaczął pokazywać 1,2bara na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku?
Nie ma absolutnie żadnych anomalii w pracy silnika, szklanki nie stukają, przyspiesza tak samo...
Ktoś ma doświadczenia z zaworkiem w głowicy?
Syntetyk jest rzadszy od pół syntetyka.
- nieprawda. Rozgrzany olej 5W-50 i 10W-50 na taką samą lepkość. Natomiast zimny olej 5W50 jest rzadszy niż 10W-50 w takich samych warunkach.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 29 sie 2008, 11:28

k44761, nasz silnik powinien miec cisnienie >2bar przy 2000obr/min wg danych fabrycznych.
Ja jezdzac na Castrol Magnatec 10W40 mialem okolo 2,2-2,5bar kumpel w 6A to samo po kapitalce silnika na tym samym oleju. Co do zuzycia to na 10000km 1-1,5L wypije jezdzac dynamicznie czasem bardzo ;-), kumpel mowi ze tez tak jezdzac to litr musi dolac swojemu. Zmienilem teraz na Mobil 10W40, niby to i to polsyntetyk wiec powinien miec taka sama gestosc itd. ale cisnienie pokazuje ok.3bar a narazie po stanie na bagnecie zauwazylem ze chyba i poziom mniej spada z czasem niz na Castrolu :-/ wiec jednak cos jest inaczej.
A tak przy okazji, co to za zaworek w głowicy :?:

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 29 sie 2008, 12:52

Mam podobny problem z niskim ciśnieniem oleju.
Mam silnik 3A jeżdżę na Mobilu mineralnym (ze względu na przebieg) ,a ciśnienie na biegu jałowym na rozgrzanym silniku mam między 0,9 a 1,2 bara, tylko że oleju nic nie bierze rzadnego kopcenia ani takich rzeczy. Czy to nie jest troch za mało i te wahania (obroty nie falują wynoszą 1000/min)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 sie 2008, 13:04

Mozesz miec słabe panewki i dlatego spada cisnienie na wolnych obrotach. Ja u siebie przy 70 stopniach oleju mam 1,8-2 bary.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 29 sie 2008, 13:14

k44761, nasz silnik powinien miec cisnienie >2bar przy 2000obr/min wg danych fabrycznych.
Ja jezdzac na Castrol Magnatec 10W40 mialem okolo 2,2-2,5bar kumpel w 6A to samo po kapitalce silnika na tym samym oleju. Co do zuzycia to na 10000km 1-1,5L wypije jezdzac dynamicznie czasem bardzo
- w końcu jakaś konkretna odpowiedź. Ja mam tak samo.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 29 sie 2008, 18:53

Cytat:
k44761, nasz silnik powinien miec cisnienie >2bar przy 2000obr/min wg danych fabrycznych.
Ja jezdzac na Castrol Magnatec 10W40 mialem okolo 2,2-2,5bar kumpel w 6A to samo po kapitalce silnika na tym samym oleju. Co do zuzycia to na 10000km 1-1,5L wypije jezdzac dynamicznie czasem bardzo
- w końcu jakaś konkretna odpowiedź. Ja mam tak samo.
Wniosek z tego jeden, albo obaj mamy zwalone to samo albo obaj przesadnie sie martwimy bo szczeze mowiac tez sie czasem zastanawialem czy to jest ok ;-)

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 29 sie 2008, 19:13

To do naszych zmartwień dopiszemy mojego brata, który jeździ A6 C4 z silnikiem ACE, i ma dokładnie tak samo - 1,2bara na zagrzanym na wolnych i 2.0bara przy 2tysiącach...
Może to tak ma być...??

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 30 sie 2008, 07:48

Sprawdzalem dokladnie:
Olej Mobil 10W40
900obr-1bar
2000obr-2,5bar
Tez mi sie wydaje że to tak ma byc, kumpel w NG juz ma zupełnie inaczej, spotkam znajomego co ma 6A to zerkne u niego dokladnie ale mowil ze po remoncie kapitalnym silnika ktory robil jakies dwa miesiace temu w tej kwestii nic sie nie zmienilo.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 30 sie 2008, 17:39

czyli generalnie tak chyba powinno być w tych 16V. Ja sie wkurzyłem i zmierzyłem manometrem (chciałem wykluczyć błąd czujnika/zegarów), i na wolnych obrotach na zimnym silniku mam ponad 5bar, na wolnych obrotach zagrzany mam 1,3bar, przy 2000obr/min. 2,5bara. Generalnie więc czujnik mierzy dobrze. U brata jest tak samo.
Dzięki Słonik za Twoje pomiary i uspokojenie :) <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl