[C4 2.0 16V ACE] ile powinien żużywać oleju?
[C4 2.0 16V ACE] ile powinien żużywać oleju?
Witam. Mam pytanie dotyczące silnika ACE lub 6A. Wielka prośba o posiadaczy tegoż silnika o informację, ile oleju zużywa Wasz silnik w okresie pomiędzy wymianami. Pytam, ponieważ po zmianie półsyntetyka na syntetyk silnik zmienił apetyt na olej, wcześniejszego oleju 10W-50 Castrola prawie nie brał (0,5L/10kkm), teraz mam 5W-50 Valvoline MaxLife i wedle moich obliczeń bierze około 1L/10kkm). Generalnie lepkość tych olejów w wysokich temperaturach jest taka sama, stąd dziwię się większemu zużyciu.
Drugie pytanie dotyczące ciśnienia oleju w tych silnikach (pytanie do ludzi którzy mają zegar mierzący ciśnienie oleju), otóż na wolnych obrotach miałem na gorącym (poprzednim) oleju około 2bary, po wymianie na 5W-50 mam lekko ponad 1bar. Zastanawiam się nad zaworkiem w głowicy, czy on może puszczać olej i stąd trochę niskie ciśnienie.
Proszę o informację, jak jest u Was.
Drugie pytanie dotyczące ciśnienia oleju w tych silnikach (pytanie do ludzi którzy mają zegar mierzący ciśnienie oleju), otóż na wolnych obrotach miałem na gorącym (poprzednim) oleju około 2bary, po wymianie na 5W-50 mam lekko ponad 1bar. Zastanawiam się nad zaworkiem w głowicy, czy on może puszczać olej i stąd trochę niskie ciśnienie.
Proszę o informację, jak jest u Was.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Wymiana półsyntetyka czy mineralnego na syntetyk zawsze wiąże się z ryzykiem rozszczelnienia silnika.Oleje syntetyczne mają doskonałe wlaściwości myjące.Możliwe że zalany syntetyk wypłukał dość dokladnie i skutecznie osady w silniku,przez co spowodował rozszczelnienie (miejsc gdzie np.pęknięcie uszczelki było zaklejone osadami).
To nie jest niestety prawdą, przynajmniej nie do końca. Olej półsyntetyczny ma takie same/bardzo podobne właściwości myjące, jak syntetyk. Poza tym co miało by się rozszczelnić? Nigdzie nie ma absolutnie Żadnych wycieków, silnik jest suchutki, zdrowy (ciśnienie sprężania 12,5- 12,4- 12,2- 12,4) absolutnie nie ma mowy o żadnym dymieniu na niebiesko niezależnie od obrotów.Wymiana półsyntetyka czy mineralnego na syntetyk zawsze wiąże się z ryzykiem rozszczelnienia silnika.Oleje syntetyczne mają doskonałe wlaściwości myjące.Możliwe że zalany syntetyk wypłukał dość dokladnie i skutecznie osady w silniku,przez co spowodował rozszczelnienie (miejsc gdzie np.pęknięcie uszczelki było zaklejone osadami).
Zużycie 1L/10000km mnie nie tyle martwi (to jest 0,1L/1000km) - jeżdzę zazwyczaj dynamicznie, często odcinka, co spadek ciśnienia oleju. Czego to może być wina?
STROKE , Różnica między ABT a ACE może być znaczna... ale dzięki za info.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Kurczę to z czego może wynikać fakt, że po zmianie oleju nagle zaczął pokazywać 1,2bara na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku?
Nie ma absolutnie żadnych anomalii w pracy silnika, szklanki nie stukają, przyspiesza tak samo...
Ktoś ma doświadczenia z zaworkiem w głowicy?
Nie ma absolutnie żadnych anomalii w pracy silnika, szklanki nie stukają, przyspiesza tak samo...
Ktoś ma doświadczenia z zaworkiem w głowicy?
- nieprawda. Rozgrzany olej 5W-50 i 10W-50 na taką samą lepkość. Natomiast zimny olej 5W50 jest rzadszy niż 10W-50 w takich samych warunkach.Syntetyk jest rzadszy od pół syntetyka.
k44761, nasz silnik powinien miec cisnienie >2bar przy 2000obr/min wg danych fabrycznych.
Ja jezdzac na Castrol Magnatec 10W40 mialem okolo 2,2-2,5bar kumpel w 6A to samo po kapitalce silnika na tym samym oleju. Co do zuzycia to na 10000km 1-1,5L wypije jezdzac dynamicznie czasem bardzo , kumpel mowi ze tez tak jezdzac to litr musi dolac swojemu. Zmienilem teraz na Mobil 10W40, niby to i to polsyntetyk wiec powinien miec taka sama gestosc itd. ale cisnienie pokazuje ok.3bar a narazie po stanie na bagnecie zauwazylem ze chyba i poziom mniej spada z czasem niz na Castrolu wiec jednak cos jest inaczej.
A tak przy okazji, co to za zaworek w głowicy :?:
Ja jezdzac na Castrol Magnatec 10W40 mialem okolo 2,2-2,5bar kumpel w 6A to samo po kapitalce silnika na tym samym oleju. Co do zuzycia to na 10000km 1-1,5L wypije jezdzac dynamicznie czasem bardzo , kumpel mowi ze tez tak jezdzac to litr musi dolac swojemu. Zmienilem teraz na Mobil 10W40, niby to i to polsyntetyk wiec powinien miec taka sama gestosc itd. ale cisnienie pokazuje ok.3bar a narazie po stanie na bagnecie zauwazylem ze chyba i poziom mniej spada z czasem niz na Castrolu wiec jednak cos jest inaczej.
A tak przy okazji, co to za zaworek w głowicy :?:
Mam podobny problem z niskim ciśnieniem oleju.
Mam silnik 3A jeżdżę na Mobilu mineralnym (ze względu na przebieg) ,a ciśnienie na biegu jałowym na rozgrzanym silniku mam między 0,9 a 1,2 bara, tylko że oleju nic nie bierze rzadnego kopcenia ani takich rzeczy. Czy to nie jest troch za mało i te wahania (obroty nie falują wynoszą 1000/min)
Mam silnik 3A jeżdżę na Mobilu mineralnym (ze względu na przebieg) ,a ciśnienie na biegu jałowym na rozgrzanym silniku mam między 0,9 a 1,2 bara, tylko że oleju nic nie bierze rzadnego kopcenia ani takich rzeczy. Czy to nie jest troch za mało i te wahania (obroty nie falują wynoszą 1000/min)
- w końcu jakaś konkretna odpowiedź. Ja mam tak samo.k44761, nasz silnik powinien miec cisnienie >2bar przy 2000obr/min wg danych fabrycznych.
Ja jezdzac na Castrol Magnatec 10W40 mialem okolo 2,2-2,5bar kumpel w 6A to samo po kapitalce silnika na tym samym oleju. Co do zuzycia to na 10000km 1-1,5L wypije jezdzac dynamicznie czasem bardzo
Wniosek z tego jeden, albo obaj mamy zwalone to samo albo obaj przesadnie sie martwimy bo szczeze mowiac tez sie czasem zastanawialem czy to jest okCytat:
k44761, nasz silnik powinien miec cisnienie >2bar przy 2000obr/min wg danych fabrycznych.
Ja jezdzac na Castrol Magnatec 10W40 mialem okolo 2,2-2,5bar kumpel w 6A to samo po kapitalce silnika na tym samym oleju. Co do zuzycia to na 10000km 1-1,5L wypije jezdzac dynamicznie czasem bardzo
- w końcu jakaś konkretna odpowiedź. Ja mam tak samo.
Sprawdzalem dokladnie:
Olej Mobil 10W40
900obr-1bar
2000obr-2,5bar
Tez mi sie wydaje że to tak ma byc, kumpel w NG juz ma zupełnie inaczej, spotkam znajomego co ma 6A to zerkne u niego dokladnie ale mowil ze po remoncie kapitalnym silnika ktory robil jakies dwa miesiace temu w tej kwestii nic sie nie zmienilo.
Olej Mobil 10W40
900obr-1bar
2000obr-2,5bar
Tez mi sie wydaje że to tak ma byc, kumpel w NG juz ma zupełnie inaczej, spotkam znajomego co ma 6A to zerkne u niego dokladnie ale mowil ze po remoncie kapitalnym silnika ktory robil jakies dwa miesiace temu w tej kwestii nic sie nie zmienilo.
czyli generalnie tak chyba powinno być w tych 16V. Ja sie wkurzyłem i zmierzyłem manometrem (chciałem wykluczyć błąd czujnika/zegarów), i na wolnych obrotach na zimnym silniku mam ponad 5bar, na wolnych obrotach zagrzany mam 1,3bar, przy 2000obr/min. 2,5bara. Generalnie więc czujnik mierzy dobrze. U brata jest tak samo.
Dzięki Słonik za Twoje pomiary i uspokojenie <ok>
Dzięki Słonik za Twoje pomiary i uspokojenie <ok>