Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Półsyntetyk za mineralny.

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 29 sie 2008, 10:23

AKlubowicz26 pisze:Mój wójek mówił że taki nagar pod korkiem to normalna rzecz - że jak często się jeździ po mieście na niedogrzanym silniku to tak się ma
Twój wujek dobrze mówił.

AKlubowicz26

Post autor: AKlubowicz26 » 29 sie 2008, 10:32

Jeśli takiś mądry i mój wójek dobrze mówił to powiedz mi czemu mi się nie wytworzył nagar przy moim oleju jak jakiś czas temu miałem zwalony termostat - wtedy przed ponad 1000 km jeździłem tylko na niedogrzanym silniku;)

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 29 sie 2008, 10:42

AKlubowicz26 pisze:Jeśli takiś mądry i mój wójek dobrze mówił to powiedz mi czemu mi się nie wytworzył nagar przy moim oleju jak jakiś czas temu miałem zwalony termostat - wtedy przed ponad 1000 km jeździłem tylko na niedogrzanym silniku;)
Widocznie temperatura oleju w twoim silniku kilka razy przez te ponad 1000 km osiągnęła odpowiednią wartość aby odparowała wilgoć.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 sie 2008, 11:27

jeszcze dodajcie do tego że taki osad powstaje głównie w zime a w lecie zanika...

AKlubowicz26

Post autor: AKlubowicz26 » 29 sie 2008, 13:41

Piszcie sobie co chcecie - macie syf nie olej, więc dlatego piszecie że z oleju musi wytrącać się nagar. Wiecie jak w zimę jeździłem? 2,5 km do pracy 8 godzin samochód stał i 2,5 km z pracy - olej zimniutki jak nic... często zaglądałem żeby sprawdzić stan oleju a także otwierałem korek wlewu - ANI GRAMA SYFU - więc mi nie wciskajcie że nagar jest normalny;)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 sie 2008, 16:56

kolego ja nie mówie że robi mi sie jakiś syf tylko mówie że wielu osobą sie robi i to jest spowodowane wieloma czynnikami nie tylko złym olejem ale też tym jak sie jeździ.i prawa jest taka ze łączac te wszytkie czynniki syf potrafi sie zrobic...

AKlubowicz26

Post autor: AKlubowicz26 » 29 sie 2008, 17:22

Być może tak jest... ale i tak nie uwierze póki nie zobacze choć grama tego u siebie lub moich znajomych któzi jeżdżą na oryginalnym niemieckim Castrolu tak jak ja. W tedy z pokorą napiszę że się myliłem - póki co nie wierzę;)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 sie 2008, 21:52

wszystko przed tobą <ok>

darek1231
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 09 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: darek1231 » 30 sie 2008, 12:45

AKlubowicz26 pisze:Piszcie sobie co chcecie - macie syf nie olej, więc dlatego piszecie że z oleju musi wytrącać się nagar. Wiecie jak w zimę jeździłem? 2,5 km do pracy 8 godzin samochód stał i 2,5 km z pracy - olej zimniutki jak nic... często zaglądałem żeby sprawdzić stan oleju a także otwierałem korek wlewu - ANI GRAMA SYFU - więc mi nie wciskajcie że nagar jest normalny;)
i tu się mylisz bo silnik diesla osiąga szybko temperaturę ja nie zauważyłeś to ogrzewanie grzeje po chwili pracy a nagrzewa się ono od silnika a 2.5 km to spokojnie wystarczy żeby odparowała wilgoć z silnika

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 30 sie 2008, 15:52

co do VALVOLINE śmiało mogę polecić dobry olej w dobrej cenie stosowałem i nie narzekałem ale
osobiście jestem przekonany do Castrola i chyba juz nie zmienie oleju na inny
co do Mobila zalałem do swojego 1Z i zaczela sie palic kontrolka oleju więc odrazu wymieniłem na półsynetyk Castrola i problem zniknął
zaznaczam ze Castrol z Rzeszy bo polski jest kiepski w dodatku ma 4L pojemności a niemiecki 5L cena 75zł w przeliczeniu :-D

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 30 sie 2008, 22:18

Również zmieniałem olej z nieznanego ,chociaż sprzedający mi auto twierdził że zalewał półsyntetyk i pokazywał kanister. Po spuszczeniu go przy wymianie miał konsystencję wodnistą i woniał spalenizną i wyglądał jak opisywany przez niektórych lotos (chodzi o wodnistą konsystencję tzw siuśki )nieradzę nikomu ufać w to co mówią sprzedający wam auto ,ja się tego trzymam i wam radzę. Rozrząd oczywiscie mówił że też wymieniał i tu po oględzinach okazało się że pasek rozrządu prawdopodobnie był wymieniany rolka jednak na 100%nie ,wywaliłem wszystko załozyłem nowe .Po długiej lekturze forum wymieniłem olej na valvoline max life diesel 10w 40 i niepowiem złego słowa na ten olej ,silnik jest w dobrej kondycji pali od pokrecenia lato czy zima ma według licznika 260 tys oleju bierze ok 1litra od wymiany do wymiany nie dymi po odpaleniu .Na korzyśc valvoline przemawia też fakt że jako nieliczny jak do tej pory niejest rozlewany w Polsce tylko w Holandi nie "występuje"w reklamach i z wyjatkiem posiadaczy internetu mało kto słyszał o jego jakości i zaletach ...przed wymianą chodził mi po głowie castrol magnatec ale z uwagi na jego markę jest on często podrabiany wiec zrezygnowałem ... no i na koniec wymieniając już valvoline po raz drugi przy spuszczaniu miał konsystęcję oleju a nie siuśków co mówi samo za siebie ...a jeszcze apropo osadu na korku wlewu oleju to przy valvoline niewystepuje a jeżdzę również krótkie odcinki ,wczesniej miałem forda fiestę lałem jakiś olej z orlenu ...tzw.majonezu w okresie zimowym było tyle że co jakiś czas trzeba było czyscić rurkę którą w fiescie jest połączony korek wlewu oleju z filtrem powietrza bo robił sie niedrożny po zimie majonez znikał

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 30 sie 2008, 22:57

Dyskusja rozgorzała, a mnie niema. To przez to, że dziecko mi się rodzi lada chwila i zajśc przy tym od groma.

Z Waszych wypowiedzi wyciągnąłem dla siebie tyle, że zaleję albo Valvoline maxlife albo Castrol Magnatec 10w40
Obecnie (i taki olej jest od 2 lat na bank) mam Castrola mineralnego .

Jeśli coś podzie się z silnikiem szybko wrócę do minerala, najwyżej moja strata. Mój problem polega na tym, że wogóle nie znam diesli. Nie potrafię określić czy szybka pozbywa się metalicznych dzwięków czy też jest to czas normalny. Czy załapuje za późno czy też w normie. Nie mam "ojeżdżenia" na tych silnikach.

Dziś np zauważyłem trochę ropy gdzieś przy wtryskach, w jakimś zagłębieniu śrubki ... i też nie wiem czy czy to jakiś problem czy też zwykał minimalna nieszczelność.

Co do oleju Castrola, to gdzie kupujecie ten niemiecki?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 31 sie 2008, 12:24

jastom każdy chwali to co ma pamiętaj o tym.ktoś kto jeżdzi na castrolu nie będzie ci polecał innego oleju.w sumie w tym temacie wypowiada się tylko 4 gości i każdy chwali swoje.wejdź sobie na jakies inne fora innych marek samochodów i porównaj wypwiedzi.w internecie jest tez wiele różnych stron z testami olejów wystarczy poszukać... co do tego że nie znasz silnika diesla: metaliczny dźwięk po pierwszym odpaleniu może być kilka sekund, ma odpalać od kopa i żadnych wycieków ma nie być.jedż do mechanika niech ci zrobi z tym wtryskiem.ja mam czesto z jednym tak że mi się rozszczelnia przez co strasznie stuka no i leje ropą...

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 31 sie 2008, 21:46

Dzięki.
Rzeczywiście żadnych wycieków nie powinno być i musze to dać do roboty przy okazji niech wymieni uszczelkę przy dekl, coby przestał tam olej sączyć się.
Jeszcze jakby ktoś w Łodzi dobrego mechanika polecił, byłoby super.
Chyba dziś zlot był w Łodzi, ale kurteczka czasu akurat nie miałem.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 01 wrz 2008, 11:55

na castrolu magnatecu mineralnym 15/40 kontrolka oleju świeci się jakies 3 -4 sekundy po odpaleniu zimnego silnika...
ogólnie wydaje mi się że silnik dość głośno chodzi, zwłąszcza powyżej 3 tys., ale może przesadzam bo to mój pierwszy diesel....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl