Przewidziane to na pewno:
1. Uszczelka głowicy
2. Pierścienie
3. Panewki jeśli chcesz wymieniać
Nieprzewidziane:
1. Być może uszczelka pod miskę olejową. Jeśli chciałbyś robić to na cacy to na pewno musiałaby być nową, ale jeśli nie to może stara jakoś jeszcze podejdzie.
2. Planowanie głowicy - niektórzy mówią że po każdym jej ściągnięciu powinna być planowana, ale jeśli będzie prosta to nie widzę sensu.
3. Szpilki głowicy. Też powinny być wymienione, ale....
4. Mając ściągniętą głowicę aż żal nie wymienić uszczelniaczy zaworowych - coś z czego ja niestety nie skorzystałem. Niestety może sie wtedy okazać że do wymiany są jeszcze prowadnice itp, a to już trochę droższy temat.
5. Uszczelka łącząca wydech - też nie wiadomo w jakim będzie stanie.
6. Nowy olej - przydałoby się wymienić. No i do tego filtr oleju.
[1.6D JK] Zapieczone pierscienie?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja też zabieram się do remontu silnika. od 3 tygodni leży częściowoi rozebrany i czeka żebym miał czas. I dziś byłem pytać ew sklepie ile będa mnie kosztować częśći i tak:
1. pierścienie GATES około 180zł za komplet (na 4 tłoki)
2. komplet uszczelek (razem z tą pod głowice) około 160zł-200zł
3. panewki korbowodowe około 80zł
+ jak chcesz remontować silnik to warto też sprawdzić głowice (nie wiem jaki koszt:/)
+ można też sprawdzić wtryski (regeneracja koło 40zł , nowa koncówka koło 60zł)
+ pewnie by popatrzeć do pompy wody
+ zależy kiedy pasek rozrządu był wymieniany
+ może warto sprawdzić pompe wtryskową (koło 50zł)
i może coś jeszcze wyjdzie. Ceny które podałem są orientacyjne i odnoszą się do moich okolic). Ja zaczynam się zastanawiać czy nie lepiej jednak znaleźć używke silnik bo tu troche kasy trzeba
1. pierścienie GATES około 180zł za komplet (na 4 tłoki)
2. komplet uszczelek (razem z tą pod głowice) około 160zł-200zł
3. panewki korbowodowe około 80zł
+ jak chcesz remontować silnik to warto też sprawdzić głowice (nie wiem jaki koszt:/)
+ można też sprawdzić wtryski (regeneracja koło 40zł , nowa koncówka koło 60zł)
+ pewnie by popatrzeć do pompy wody
+ zależy kiedy pasek rozrządu był wymieniany
+ może warto sprawdzić pompe wtryskową (koło 50zł)
i może coś jeszcze wyjdzie. Ceny które podałem są orientacyjne i odnoszą się do moich okolic). Ja zaczynam się zastanawiać czy nie lepiej jednak znaleźć używke silnik bo tu troche kasy trzeba
ja rowniez caly czas mysle czy by jednak gotowego silnika nie kupic i wsadzic, ale nie wiem czy to tak latwo znalezc w miare pewna sztuke, z drugiej jednak strony moze sie okazac ze po rozebraniu silnika ukaze sie moim oczom taki sajgon, ze tylko przeszczep bedzie mogl pomoc
ogolnie jestem w kropce i chyba zaczne sie rozgladac za innym autem troche nowoczesniejszym, tyle ze ciezko cos znalezc co bedzie palic tyle co ten moj dieselek
ogolnie jestem w kropce i chyba zaczne sie rozgladac za innym autem troche nowoczesniejszym, tyle ze ciezko cos znalezc co bedzie palic tyle co ten moj dieselek
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
w ostatni weekend znow troche powalczylem z silnikiem, jako ze zblizala sie pora wymiany oleju postanowilem zrobic maly eksperyment, przed spuszczeniem starego oleju zalelem do silnika takie cudo jak Xeramic Engine Flush, ktory oprocz plukania silnika ma odblokowywac pierscienie, silniczek kilkanascie min pochodzil z tym czyms w srodku a potem zalalem go kolejnym eksperymentem czyli Turdusem- ciezarowki jezdza jakos na tym wiec zalozylme ze i moj traktorek pojedzie
zapalam go i z poczatku troche glosniej chodzi ale od razu jakos rowniej po rozgrzaniu wydaje mi sie ze przedmuchy sa troche mniejsze ale nadal sa
wczoraj zrobilem trase 200 km i silnik pracuje teraz jakos inaczej, dalej jest troche slabowity ale mozna nim sporo plynniej przyspieszac (cala trase zrobilem o ile to bylo mozliwe jadac troche szybciej ( tak 90-120 czasami podczas wyprzedzania 130-140) - wczesniej jadac tak ostrzej byl zauwazalny wzrost temp podchodzila tak pod 89 st po 10 min jazdy 120km/h teraz caly czas 85)
no i najlepsze z tego wszystkiego- silniczek duzo lepiej pali - w weekend nie mialem okazji tego dokladnie sprawdzic bo bylo cieplo ale dzis rano tak przy 8 st bez problemu zapalil praktycznie za 1 strzalem po 1 krotnym podgrzaniu swiec
i taraz mam kilka pytanek
1- czy jest mozliwa wymiana wszystkich swiec zarowych bez demontarzu pompy?(widze ze 2 do ktorych jest dobry dostep sa duzo nowsze od 2 siedzacych za pompa)
2- czy to mozliwe zeby licznik pokazywal dobry przebieg a zawyzal wskazywana predkosc?
3-skad moze sie wyciskac plyn chlodniczy (wyglada na to ze cieknie gdzis zza kola dolnego kola zebatego od rozrzadu- co prawda i pompa jest troche wilgotna od dolu, plyn ktory kapie jest baardzo gesty ale na 100 to plyn)
zapalam go i z poczatku troche glosniej chodzi ale od razu jakos rowniej po rozgrzaniu wydaje mi sie ze przedmuchy sa troche mniejsze ale nadal sa
wczoraj zrobilem trase 200 km i silnik pracuje teraz jakos inaczej, dalej jest troche slabowity ale mozna nim sporo plynniej przyspieszac (cala trase zrobilem o ile to bylo mozliwe jadac troche szybciej ( tak 90-120 czasami podczas wyprzedzania 130-140) - wczesniej jadac tak ostrzej byl zauwazalny wzrost temp podchodzila tak pod 89 st po 10 min jazdy 120km/h teraz caly czas 85)
no i najlepsze z tego wszystkiego- silniczek duzo lepiej pali - w weekend nie mialem okazji tego dokladnie sprawdzic bo bylo cieplo ale dzis rano tak przy 8 st bez problemu zapalil praktycznie za 1 strzalem po 1 krotnym podgrzaniu swiec
i taraz mam kilka pytanek
1- czy jest mozliwa wymiana wszystkich swiec zarowych bez demontarzu pompy?(widze ze 2 do ktorych jest dobry dostep sa duzo nowsze od 2 siedzacych za pompa)
2- czy to mozliwe zeby licznik pokazywal dobry przebieg a zawyzal wskazywana predkosc?
3-skad moze sie wyciskac plyn chlodniczy (wyglada na to ze cieknie gdzis zza kola dolnego kola zebatego od rozrzadu- co prawda i pompa jest troche wilgotna od dolu, plyn ktory kapie jest baardzo gesty ale na 100 to plyn)
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: