Na mineralnym lotosie też tak miałem. Kontrolka gasła po 3-4 sekundach. Po zmianie na półsyntetyk różnica kolosalna. Kontrolka gaśnie momentalnie, silnik nie ma żadnych problemów z rozruchem zimą - wiadomo minerał robi się bardzo gęsty, no i przede wszystkim auto ciszej chodzi.denis44 pisze:na castrolu magnatecu mineralnym 15/40 kontrolka oleju świeci się jakies 3 -4 sekundy po odpaleniu zimnego silnika...
ogólnie wydaje mi się że silnik dość głośno chodzi, zwłąszcza powyżej 3 tys., ale może przesadzam bo to mój pierwszy diesel....
[1.9TDI 1Z] Półsyntetyk za mineralny.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
ja powiem tyle..
mineralny do TDI = bardzo szybki koniec turbiny i innych ruchomych elementów
minerał jest zbyt gęsty i w niższych temperaturach turbina nie ma praktycznie smarowania i można ją szybko zatrzeć!!!!!!!!!!!!!!!!
ja osobiście leje CASTROL GXL 10W40 sprowadzany zza zachodniej granicy i autko jak nowo narodzone, cicho pracuje i jest super
mineralny to możecie sobie zalać do ursusa c330 czy c360 i to na jeden sezon a nie do silnika z TURBO, które ładuje ciśnienie rzędu 1 bara :!:
mineralny do TDI = bardzo szybki koniec turbiny i innych ruchomych elementów
minerał jest zbyt gęsty i w niższych temperaturach turbina nie ma praktycznie smarowania i można ją szybko zatrzeć!!!!!!!!!!!!!!!!
ja osobiście leje CASTROL GXL 10W40 sprowadzany zza zachodniej granicy i autko jak nowo narodzone, cicho pracuje i jest super
mineralny to możecie sobie zalać do ursusa c330 czy c360 i to na jeden sezon a nie do silnika z TURBO, które ładuje ciśnienie rzędu 1 bara :!:
Dziś pytałem o Valvoline 10w40 maxlife.
A facet do mnie po co zmieniam z minerala. Ja mu na to, że tdik lubi półsyntetyk.
On z kolei na to "Najwyżej Pan uszczelniacze wymieni"
Jak rozyumiem chodziło mu o uszcelniacze na popychaczach?
Powiedzcie mi konkretnie z jaki ryzykiem wiąże się taka zamiana z minerala na półsyntetyk.
Jakie są koszta wymiany taich uzczelniaczy?
I co ewentualnie jeszcze może się stać.
Pozdrawiam
A facet do mnie po co zmieniam z minerala. Ja mu na to, że tdik lubi półsyntetyk.
On z kolei na to "Najwyżej Pan uszczelniacze wymieni"
Jak rozyumiem chodziło mu o uszcelniacze na popychaczach?
Powiedzcie mi konkretnie z jaki ryzykiem wiąże się taka zamiana z minerala na półsyntetyk.
Jakie są koszta wymiany taich uzczelniaczy?
I co ewentualnie jeszcze może się stać.
Pozdrawiam
Ja w 1Z zmieniłem z mineralnego (Mobil M Diesel) na półsyntetyk (Mobil S Turbodiesel), choć w sklepie doradzali mineralny. Bałem się, że mogą być wycieki itd... a jest na odwrót, bo jeżdżąc na mineralu dolałem przez 10tys około 1l oleju a na półsyntetyku przejechałem już prawie 6 i nie musiałem jeszcze dolewać a na bagnecie ubyło może ze 2 mm.
Nie wiem czym to jest spowodawane, ale oby tak dalej :mrgreen:
Nie wiem czym to jest spowodawane, ale oby tak dalej :mrgreen:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
tego nigdy nie przewidzisz.zazwyczaj nic sie nie dzieje ale nie jest wykluczone że może sie stać.u kumpla zmienialiśmy kiedyś olej z mineralnego na półsyntetyk i nic się nie stało.zlalismy stary olej, przepłukaliśmy silnik jakimiś srodkami do płukania co większośc uważa za głupote, no i zalalismy nowy olej i wszytko jest ok...jastom pisze:Powiedzcie mi konkretnie z jaki ryzykiem wiąże się taka zamiana z minerala na półsyntetyk.
Jak mówiłem tak zrobiłemi Valvoline maxlife jest już zalany. Póki co nie nie obserwuję iększych wycieków niż do tej pory.
Ponoć turbina cieknie i ponoć nie trzeba się ym przejmowac.
Po zmianie filtrów wszystkich i oleju jakby się trozkę domulił. Kłopot inny mam, bo mi pompa wtryskowa szczelności nie trzyma.
Ponoć turbina cieknie i ponoć nie trzeba się ym przejmowac.
Po zmianie filtrów wszystkich i oleju jakby się trozkę domulił. Kłopot inny mam, bo mi pompa wtryskowa szczelności nie trzyma.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
- Imię: Jacek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
chodzi ci o zebranie rzeczywistych danych ile oleju biora silniki? to moze warto by zrobic w formie ankiety. z tym ze to ile oleju znika zalezy od wielu czynnikow, zaczynajac od jakosci oleju, techniki jazdy, warunkow drogowych, na wyciekach konczacRoss pisze:moze ustalimy nie patrzac na ksiazki serwisowe tylko na doswiadczenie... Jaki jest dopuszczalny ubytek oleju na 1000km w silniku 1Z. Nie chodzi mi tu o maksymalny ubutek tylko o taki ktory kwalifikuje stan silnika jako dobry - przyzwoity.
ja dolewalem 1l na 10 tys, czyli na wymiane ale od ostatniej wymiany po przejechaniu 5 tys na bagnecie byla polowa stanu wiec moze udalo by sie przejechac 10 tys bez dolewki ... ale tego juz sie nie dowiem
jas73
mój znajomy przewinął przez ręce sporo autek, w tym kilka TD TDI itp. więc skoro powiedział czym grozi zalanie minerała to ja wolę nie ryzykować, ludzie piszą, że turbina powinna wytrzymać ok 200tys. km ja mam już najechane 295tys. a jak kupiłem samochód to było 263tys. i turbinka na CASTROL GXL 10W40 tak pompuje, że wczoraj wyrwało mi wąż z turbiny a jakiś czas temu rozerwało drugi, zmiana z MOBIL SUPER S na CASTROL spowodowała u mnie zmniejszenie zużycia oleju z 1,5l/10kkm do ok 0,5l/10kkm więc możliwe, że tamten polski mobil mógł być bardziej minerałem jak półsyntezą, dodam, że po zmianie oleju silnik ciszej pracuje i turbinka ładniej gwiżdże
mój znajomy przewinął przez ręce sporo autek, w tym kilka TD TDI itp. więc skoro powiedział czym grozi zalanie minerała to ja wolę nie ryzykować, ludzie piszą, że turbina powinna wytrzymać ok 200tys. km ja mam już najechane 295tys. a jak kupiłem samochód to było 263tys. i turbinka na CASTROL GXL 10W40 tak pompuje, że wczoraj wyrwało mi wąż z turbiny a jakiś czas temu rozerwało drugi, zmiana z MOBIL SUPER S na CASTROL spowodowała u mnie zmniejszenie zużycia oleju z 1,5l/10kkm do ok 0,5l/10kkm więc możliwe, że tamten polski mobil mógł być bardziej minerałem jak półsyntezą, dodam, że po zmianie oleju silnik ciszej pracuje i turbinka ładniej gwiżdże