Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Półsyntetyk za mineralny.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 01 wrz 2008, 11:57

denis44 pisze:na castrolu magnatecu mineralnym 15/40 kontrolka oleju świeci się jakies 3 -4 sekundy po odpaleniu zimnego silnika...
ogólnie wydaje mi się że silnik dość głośno chodzi, zwłąszcza powyżej 3 tys., ale może przesadzam bo to mój pierwszy diesel....
Na mineralnym lotosie też tak miałem. Kontrolka gasła po 3-4 sekundach. Po zmianie na półsyntetyk różnica kolosalna. Kontrolka gaśnie momentalnie, silnik nie ma żadnych problemów z rozruchem zimą - wiadomo minerał robi się bardzo gęsty, no i przede wszystkim auto ciszej chodzi.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 01 wrz 2008, 12:01

musze wpierw zając sie drobnymi wyciekami które widzę, potem może półsyntetyk

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 06 wrz 2008, 12:38

ja powiem tyle..
mineralny do TDI = bardzo szybki koniec turbiny i innych ruchomych elementów
minerał jest zbyt gęsty i w niższych temperaturach turbina nie ma praktycznie smarowania i można ją szybko zatrzeć!!!!!!!!!!!!!!!!
ja osobiście leje CASTROL GXL 10W40 sprowadzany zza zachodniej granicy i autko jak nowo narodzone, cicho pracuje i jest super ;-)

mineralny to możecie sobie zalać do ursusa c330 czy c360 i to na jeden sezon a nie do silnika z TURBO, które ładuje ciśnienie rzędu 1 bara :!:

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 06 wrz 2008, 23:22

Dziś pytałem o Valvoline 10w40 maxlife.
A facet do mnie po co zmieniam z minerala. Ja mu na to, że tdik lubi półsyntetyk.
On z kolei na to "Najwyżej Pan uszczelniacze wymieni"

Jak rozyumiem chodziło mu o uszcelniacze na popychaczach?

Powiedzcie mi konkretnie z jaki ryzykiem wiąże się taka zamiana z minerala na półsyntetyk.

Jakie są koszta wymiany taich uzczelniaczy?

I co ewentualnie jeszcze może się stać.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
SzostakP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 06 lut 2008, 00:15
Lokalizacja: Nadbrzeż

Post autor: SzostakP » 07 wrz 2008, 01:03

Ja w 1Z zmieniłem z mineralnego (Mobil M Diesel) na półsyntetyk (Mobil S Turbodiesel), choć w sklepie doradzali mineralny. Bałem się, że mogą być wycieki itd... a jest na odwrót, bo jeżdżąc na mineralu dolałem przez 10tys około 1l oleju a na półsyntetyku przejechałem już prawie 6 i nie musiałem jeszcze dolewać a na bagnecie ubyło może ze 2 mm.
Nie wiem czym to jest spowodawane, ale oby tak dalej :mrgreen:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 07 wrz 2008, 08:00

jastom pisze:Powiedzcie mi konkretnie z jaki ryzykiem wiąże się taka zamiana z minerala na półsyntetyk.
tego nigdy nie przewidzisz.zazwyczaj nic sie nie dzieje ale nie jest wykluczone że może sie stać.u kumpla zmienialiśmy kiedyś olej z mineralnego na półsyntetyk i nic się nie stało.zlalismy stary olej, przepłukaliśmy silnik jakimiś srodkami do płukania co większośc uważa za głupote, no i zalalismy nowy olej i wszytko jest ok...

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 11 wrz 2008, 22:20

Zaleję Valvoline 10w40 maxlife

Zobaczzymy co wyjdzie
Zmieniam też wszystkie filtry i prowadzę go na uszczelnienie i diagnostykę. Trochę kasy, ale zobaczymy co z tym serduchem.

Dzię znów słyszałem, że mineral dla tdi to zabójstwo.

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: jas73 » 15 wrz 2008, 21:57

UKI_XX pisze:ja powiem tyle..
mineralny do TDI = bardzo szybki koniec turbiny i innych ruchomych elementów...
masz jakies doswiadczenia w tym temacie czy powielasz mity? ;) co to znaczy "szybki"?


rozumiem ze lepszy bylby polsyntetyk ale czasem lepsze jest wrogiem dobrego ;)

pzdr
jas

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 15 wrz 2008, 22:23

minerał powinien być wogóle zakazny do TDI nie wiem kto i poco zalewa auto takim syfem jakim jest minerał.

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 16 wrz 2008, 22:21

Jak mówiłem tak zrobiłemi Valvoline maxlife jest już zalany. Póki co nie nie obserwuję iększych wycieków niż do tej pory.
Ponoć turbina cieknie i ponoć nie trzeba się ym przejmowac.

Po zmianie filtrów wszystkich i oleju jakby się trozkę domulił. Kłopot inny mam, bo mi pompa wtryskowa szczelności nie trzyma.

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: jas73 » 17 wrz 2008, 09:31

jastom pisze:...
Ponoć turbina cieknie i ponoć nie trzeba się ym przejmowac
Po zmianie filtrów wszystkich i oleju jakby się trozkę domulił. Kłopot inny mam, bo mi pompa wtryskowa szczelności nie trzyma.
cieknie czy tylko poci sie? jesli faktycznie cieknie lepiej uszczelnic

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 17 wrz 2008, 12:27

moze ustalimy nie patrzac na ksiazki serwisowe tylko na doswiadczenie... Jaki jest dopuszczalny ubytek oleju na 1000km w silniku 1Z. Nie chodzi mi tu o maksymalny ubutek tylko o taki ktory kwalifikuje stan silnika jako dobry - przyzwoity.

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: jas73 » 17 wrz 2008, 14:15

Ross pisze:moze ustalimy nie patrzac na ksiazki serwisowe tylko na doswiadczenie... Jaki jest dopuszczalny ubytek oleju na 1000km w silniku 1Z. Nie chodzi mi tu o maksymalny ubutek tylko o taki ktory kwalifikuje stan silnika jako dobry - przyzwoity.
chodzi ci o zebranie rzeczywistych danych ile oleju biora silniki? to moze warto by zrobic w formie ankiety. z tym ze to ile oleju znika zalezy od wielu czynnikow, zaczynajac od jakosci oleju, techniki jazdy, warunkow drogowych, na wyciekach konczac ;)

ja dolewalem 1l na 10 tys, czyli na wymiane ale od ostatniej wymiany po przejechaniu 5 tys na bagnecie byla polowa stanu wiec moze udalo by sie przejechac 10 tys bez dolewki ... ale tego juz sie nie dowiem ;)

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 18 wrz 2008, 22:10

Wrcając do mojej pompy, to jednak nie tylko poci się, ale puszcza. W różżnych zagłębieniach zbiera się ON. Nie wiem czy regenerować, szukać drugiej czy tylko uszczelnić trzeba.
Jak w pompie coś walnięte, to też wyjdzie na diagnostyce?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 22 wrz 2008, 21:41

jas73
mój znajomy przewinął przez ręce sporo autek, w tym kilka TD TDI itp. więc skoro powiedział czym grozi zalanie minerała to ja wolę nie ryzykować, ludzie piszą, że turbina powinna wytrzymać ok 200tys. km ja mam już najechane 295tys. a jak kupiłem samochód to było 263tys. i turbinka na CASTROL GXL 10W40 tak pompuje, że wczoraj wyrwało mi wąż z turbiny a jakiś czas temu rozerwało drugi, zmiana z MOBIL SUPER S na CASTROL spowodowała u mnie zmniejszenie zużycia oleju z 1,5l/10kkm do ok 0,5l/10kkm więc możliwe, że tamten polski mobil mógł być bardziej minerałem jak półsyntezą, dodam, że po zmianie oleju silnik ciszej pracuje i turbinka ładniej gwiżdże :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl