Witam
Czy ktos moze mi powiedziec na ktorym z przewodow wychodzacych ze stacyjni jest napiecie po przekreceniu kluczyka?
Z gory dzieki za pomoc
[B4 1Z] Napiecie ze stacyjni
Potrzebuje do dodatkowego gniazda zapalniczki. Chce po stacyjce bo gniazdo chce zamontowac w bagażniku, gdyz czesto uzywam lodowki lub zima grzalek do butow narciarskich i niezmiernie brakuje mi gniazda w bagażniku a nie chce miec w dodatkowym ciagle napiecia zeby nie trzeba bylo pamietac o wylaczeniu urzadzenia po wylaczeniu silnika, zeby aku wytrzymal. Do czego najlepiej sie podpiac?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
można w wielu miejscach sie wpiąć,wszystko zalezy czy chcesz by było łatwiej czy trudniej :mrgreen: można tak jak powiedział kolega kubik wpiąć się w czarny kabel przy stacyjce albo w skrzynke z bezpiecznikami.możesz tez dla ułatwienia podpiąc sie w kable idące do bagażnika i zrobic przy gnieździe zapalniczki dodatkowy włącznik byś mógł sam kontrolować kiedy ma działać a kiedy nie...ja bym tak zrobił bo jest najmniej pracy i nie trzeba ciągnąc tyle kabla przez cały samochód <ok>
Proponuję przyjąć opcję z jakimś wyłącznikiem albo zrobić zasilanie na stałe, moim zdaniem w niczym to nie przeszkadza. Pamiętaj że nie wolno robić podłączeń gdzie się chce i nie znając parametrów obciążenia obwodów bo popalisz instalację i narobisz sobie niepotrzebnych kłopotów.
Pod skrzynką bezpieczników są wolne piny (takie grube) na których jest stały (+), a masę możesz wziąć z bagażnika.
Jeżeli chcesz mieć koniecznie w zapalniczce prąd sterowany ze stacyjki, dasz zwykły przekaźnik 30A i będziesz mógł spokojnie korzystać z tego gniazda bez obawy że coś się spali.
Jak interesuję Cię takie rozwiązanie daj znać narysuję Ci schemat.
Pod skrzynką bezpieczników są wolne piny (takie grube) na których jest stały (+), a masę możesz wziąć z bagażnika.
Jeżeli chcesz mieć koniecznie w zapalniczce prąd sterowany ze stacyjki, dasz zwykły przekaźnik 30A i będziesz mógł spokojnie korzystać z tego gniazda bez obawy że coś się spali.
Jak interesuję Cię takie rozwiązanie daj znać narysuję Ci schemat.
Wolalbym jednak miec zasilanie po stacyjce. Wtedy nie musze sie martwic o przelaczniki i o to ze ewentualnie zapomne wylaczyc. W takim wypadku gdybym chcial stosowac przelaczniki moge smialo wypinac za kazdym razem z gniazda odbiornik.kubik pisze:Proponuję przyjąć opcję z jakimś wyłącznikiem albo zrobić zasilanie na stałe, moim zdaniem w niczym to nie przeszkadza. Pamiętaj że nie wolno robić podłączeń gdzie się chce i nie znając parametrów obciążenia obwodów bo popalisz instalację i narobisz sobie niepotrzebnych kłopotów.
Pod skrzynką bezpieczników są wolne piny (takie grube) na których jest stały (+), a masę możesz wziąć z bagażnika.
Jeżeli chcesz mieć koniecznie w zapalniczce prąd sterowany ze stacyjki, dasz zwykły przekaźnik 30A i będziesz mógł spokojnie korzystać z tego gniazda bez obawy że coś się spali.
Jak interesuję Cię takie rozwiązanie daj znać narysuję Ci schemat.
Dletego jesli mozesz to wyrysuj schemat gdzie i jak sie podłaczyc. Chce to zrobic dobrze i pewnie <ok>
Z gory dziekuje!