[B4] Przerywacz w kierunkach
[B4] Przerywacz w kierunkach
Witam, mam w planach zrobienie świateł przeciwmgielnych przednich na doświetlające zakręty, i żeby odpalały się razem z ząłączeniem kierunku. Wiem, że kabelek zasilający lampki musiałbym podłączyć do kabla kierunku przed przerywaczem, dobrze mówię? Jest takie coś wykonalne?
Mam na myśli coś takiego:
Mam na myśli coś takiego:
dobrze myślisz tak mi się wydaje tylko nasuwa mi się jedno pytanie czy nie będziesz musiał dorzucic jakiegoś przekaźnika, który będzie potem tym sterował, żeby czasem zabardzo nie obciążyć obwodu... tak mi się nasuneło.
więc musiałbyś dać przekaźnik i tak na jego wej. + z instalacji na wyj. podłączyć światła, a na wejście sterujące dawałbyś sygnał ten który idzie na przerywacz. jeszcze musiałbyś dać diodę prostowniczą, w kierunku przewodzenia w obwód między przekaźnikiem a halogenem, żeby czasem przy normalnej pracy lamp coś Ci nie wróciło po instalacji.
Poczekaj jescze na inne opinie
więc musiałbyś dać przekaźnik i tak na jego wej. + z instalacji na wyj. podłączyć światła, a na wejście sterujące dawałbyś sygnał ten który idzie na przerywacz. jeszcze musiałbyś dać diodę prostowniczą, w kierunku przewodzenia w obwód między przekaźnikiem a halogenem, żeby czasem przy normalnej pracy lamp coś Ci nie wróciło po instalacji.
Poczekaj jescze na inne opinie
gniado, moim zdaniem trochę dziwny pomysł, ale to Twój wybór . Tylko jak będziesz robić na przekaźnikach, tak jak koledzy wyżej radzą, to zamontuj sobie w kabinie wyłącznik zasilania tych przekaźników. Będziesz mógł dzięki temu wyłączyć to doświetlanie jednym przyciskiem (zasilanie elektromagnesów w przekaźnikach sterowane z kierunków, zasilanie +12v przełączane przez przekaźniki przepuszczone przez dodatkowy wyłącznik).
Ze schematu widać, że światło przeciwmgielne będzie się zapalało po włączeniu kierunkowskazu co jest niedopuszczalne, ponieważ świateł przeciwmgielnych można używać tylko w warunkach ograniczonej widoczności.
Druga sprawa to wprowadzanie innych użytkowników w błąd. Załóżmy, że jakiś kierowca chce się włączyć do ruchu z prawej strony, a Ty chcesz skręcić w prawą stronę. W momencie włączenia przez ciebie kierunkowskazu włącza się dodatkowa lampa oświetlająca prawą stronę. Kierowca, który chce się włączyć do ruchu zostaje dodatkowo oświetlony i wydaje mu się, że jakiś samochód jedzie prosto na niego.
Druga sprawa to wprowadzanie innych użytkowników w błąd. Załóżmy, że jakiś kierowca chce się włączyć do ruchu z prawej strony, a Ty chcesz skręcić w prawą stronę. W momencie włączenia przez ciebie kierunkowskazu włącza się dodatkowa lampa oświetlająca prawą stronę. Kierowca, który chce się włączyć do ruchu zostaje dodatkowo oświetlony i wydaje mu się, że jakiś samochód jedzie prosto na niego.
Zgadzam się z przedmówcą,lepiej dodatkowy przycisk do załączania kiedy potrzebujesz(naklejony np.na dźwignię kierunków-w zasadzie dwa, bo przekaźniki sterowane jednym przyciskiem są bardzo drogie),za pomocą dodatkowego przekaźnika bądź układu na diodach z separacją do oryginalnej instalacji.Ja gdybym musiał mieć coś takiego,umieściłbym włącznik na tunelu między fotelami(dobrej klasy,nie made in china)Druga sprawa to wprowadzanie innych użytkowników w błąd
ale jeśli włączałoby się to i wyłączało w razie potrzeby?
Jest jeszcze jedna kwestia, czy jeśłi podłączyłbym kabelek od kierunku do lampki to czy przy zapaleniu lamp przeciwmgielnych nie włączyłyby się kierunki?
yawor pisze:zamontuj sobie w kabinie wyłącznik zasilania tych przekaźników. Będziesz mógł dzięki temu wyłączyć to doświetlanie jednym przyciskiem
Jest jeszcze jedna kwestia, czy jeśłi podłączyłbym kabelek od kierunku do lampki to czy przy zapaleniu lamp przeciwmgielnych nie włączyłyby się kierunki?
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Pomysł jest napewno do zrealizowania, ale wg mnie mija sie z celem i jest bez sensowny.
Nie bo zasialnie na kierunke przekazywane jest z innego zróbdła - sterowna jest z innego zródła i przekazywane przez przerywacz.gniado pisze:Jest jeszcze jedna kwestia, czy jeśłi podłączyłbym kabelek od kierunku do lampki to czy przy zapaleniu lamp przeciwmgielnych nie włączyłyby się kierunki?
ppawlo, jak dobrze rozumiem Twój schemat to trzeba by dołączyć dodatkowe światła przeciwmgielne...
a więc wydaje mi się, że powinieneś jeszcze sprawdzić jak są podłączone te światła czy są na wspólnym przewodzie czy się może on rozgałęzia w pewnymy momencie...
i po tych rozgałezieniach dał diody prostownicze, żeby czasem jak załączy się jedna lapa to żeby prąd nie popłynął spowrotem i nie włączył drugiego światła...
a więc wydaje mi się, że powinieneś jeszcze sprawdzić jak są podłączone te światła czy są na wspólnym przewodzie czy się może on rozgałęzia w pewnymy momencie...
i po tych rozgałezieniach dał diody prostownicze, żeby czasem jak załączy się jedna lapa to żeby prąd nie popłynął spowrotem i nie włączył drugiego światła...
o to chodziło twórcy tego posta.kula_sc pisze:ppawlo, jak dobrze rozumiem Twój schemat to trzeba by dołączyć dodatkowe światła przeciwmgielne...
Przecież my będzie my podłączać te światła i podłączymy je tak jak chcemy:)kula_sc pisze:a więc wydaje mi się, że powinieneś jeszcze sprawdzić jak są podłączone te światła czy są na wspólnym przewodzie czy się może on rozgałęzia w pewnymy momencie...
i po tych rozgałezieniach dał diody prostownicze,
Jak widać na schemacie, dodatkowe światła przeciwmgielne doświetlające włączą się tylko w przypadku gdy włączymy standardowe światła przeciwmgielne. Niestety, żeby doświetlać obydwie strony zakrętu musimy puścić co najmniej dwa przewody sterujące przekaźnikami. Żaden prąd nie powinien się wracać, chyba że sterownie kierunkowskazami zrealizowane jest na masie.
ppawlo, chyba coś źle zrozumiałeś w poście gniado, bo on nie chce wcale dokładać kolejnych świateł. Chce wykorzystać te, które już ma.
Inaczej nie pytał by się o coś takiego:
Inaczej nie pytał by się o coś takiego:
gniado pisze: Jest jeszcze jedna kwestia, czy jeśłi podłączyłbym kabelek od kierunku do lampki to czy przy zapaleniu lamp przeciwmgielnych nie włączyłyby się kierunki?
No nie wiem pierwsze Jego słowa w poście to:yawor pisze:ppawlo, chyba coś źle zrozumiałeś w poście gniado, bo on nie chce wcale dokładać kolejnych świateł. Chce wykorzystać te, które już ma.
A jeśli jest tak jak mówisz to po prostu nie będzie miał dodatkowych świateł przeciwmgielnych z przodu a resztę może zostawić tak jak podałem. Nawet montaż jest nieco łatwiejszy.gniado pisze:Witam, mam w planach zrobienie świateł przeciwmgielnych przednich na doświetlające zakręty, i żeby odpalały się razem z ząłączeniem kierunku.