Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Przerywacz w kierunkach

Awatar użytkownika
gniado
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 394
Rejestracja: 08 mar 2008, 10:47
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

[B4] Przerywacz w kierunkach

Post autor: gniado » 01 wrz 2008, 23:51

Witam, mam w planach zrobienie świateł przeciwmgielnych przednich na doświetlające zakręty, i żeby odpalały się razem z ząłączeniem kierunku. Wiem, że kabelek zasilający lampki musiałbym podłączyć do kabla kierunku przed przerywaczem, dobrze mówię? Jest takie coś wykonalne?

Mam na myśli coś takiego:

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 02 wrz 2008, 00:23

dobrze myślisz tak mi się wydaje tylko nasuwa mi się jedno pytanie czy nie będziesz musiał dorzucic jakiegoś przekaźnika, który będzie potem tym sterował, żeby czasem zabardzo nie obciążyć obwodu... tak mi się nasuneło.
więc musiałbyś dać przekaźnik i tak na jego wej. + z instalacji na wyj. podłączyć światła, a na wejście sterujące dawałbyś sygnał ten który idzie na przerywacz. jeszcze musiałbyś dać diodę prostowniczą, w kierunku przewodzenia w obwód między przekaźnikiem a halogenem, żeby czasem przy normalnej pracy lamp coś Ci nie wróciło po instalacji.
Poczekaj jescze na inne opinie :-P

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 02 wrz 2008, 09:29

Myśle ze Twój pomysł ma prawo istnienia, ale przekaźniki to musisz dać tak jak napsiał Ci koelga wyzej, bo inaczej mozesz puscic z dymem cała instalacje. A tak na marginesie jak juz to zrobisz to bediesz czesto zmieniał zarówki bo haloge nie lubi gaszenia i zaplania co chwile ;-)

Awatar użytkownika
yawor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 29 mar 2008, 14:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: yawor » 02 wrz 2008, 09:59

gniado, moim zdaniem trochę dziwny pomysł, ale to Twój wybór :). Tylko jak będziesz robić na przekaźnikach, tak jak koledzy wyżej radzą, to zamontuj sobie w kabinie wyłącznik zasilania tych przekaźników. Będziesz mógł dzięki temu wyłączyć to doświetlanie jednym przyciskiem (zasilanie elektromagnesów w przekaźnikach sterowane z kierunków, zasilanie +12v przełączane przez przekaźniki przepuszczone przez dodatkowy wyłącznik).

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 02 wrz 2008, 14:29

Ze schematu widać, że światło przeciwmgielne będzie się zapalało po włączeniu kierunkowskazu co jest niedopuszczalne, ponieważ świateł przeciwmgielnych można używać tylko w warunkach ograniczonej widoczności.
Druga sprawa to wprowadzanie innych użytkowników w błąd. Załóżmy, że jakiś kierowca chce się włączyć do ruchu z prawej strony, a Ty chcesz skręcić w prawą stronę. W momencie włączenia przez ciebie kierunkowskazu włącza się dodatkowa lampa oświetlająca prawą stronę. Kierowca, który chce się włączyć do ruchu zostaje dodatkowo oświetlony i wydaje mu się, że jakiś samochód jedzie prosto na niego.

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 02 wrz 2008, 14:54

Druga sprawa to wprowadzanie innych użytkowników w błąd
Zgadzam się z przedmówcą,lepiej dodatkowy przycisk do załączania kiedy potrzebujesz(naklejony np.na dźwignię kierunków-w zasadzie dwa, bo przekaźniki sterowane jednym przyciskiem są bardzo drogie),za pomocą dodatkowego przekaźnika bądź układu na diodach z separacją do oryginalnej instalacji.Ja gdybym musiał mieć coś takiego,umieściłbym włącznik na tunelu między fotelami(dobrej klasy,nie made in china)

Awatar użytkownika
gniado
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 394
Rejestracja: 08 mar 2008, 10:47
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: gniado » 02 wrz 2008, 15:48

ale jeśli włączałoby się to i wyłączało w razie potrzeby?
yawor pisze:zamontuj sobie w kabinie wyłącznik zasilania tych przekaźników. Będziesz mógł dzięki temu wyłączyć to doświetlanie jednym przyciskiem

Jest jeszcze jedna kwestia, czy jeśłi podłączyłbym kabelek od kierunku do lampki to czy przy zapaleniu lamp przeciwmgielnych nie włączyłyby się kierunki?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 02 wrz 2008, 16:31

Pomysł jest napewno do zrealizowania, ale wg mnie mija sie z celem i jest bez sensowny.
gniado pisze:Jest jeszcze jedna kwestia, czy jeśłi podłączyłbym kabelek od kierunku do lampki to czy przy zapaleniu lamp przeciwmgielnych nie włączyłyby się kierunki?
Nie bo zasialnie na kierunke przekazywane jest z innego zróbdła - sterowna jest z innego zródła i przekazywane przez przerywacz.

Awatar użytkownika
gniado
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 394
Rejestracja: 08 mar 2008, 10:47
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: gniado » 02 wrz 2008, 18:54

no to chyba zostanie to tylko na etapie "mam pomysł" heh

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 02 wrz 2008, 22:14

Ja bym rozwiązał to tak (na czerwono to co trzeba dołączyć):

Obrazek

Oczywiście nadal zwracam uwagę, że to będzie wprowadzało zamieszanie na drodze.

Awatar użytkownika
gniado
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 394
Rejestracja: 08 mar 2008, 10:47
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: gniado » 02 wrz 2008, 23:52

czyli krótko mówiąc kabel od kierunku->przekaźnik->światło

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 03 wrz 2008, 00:52

ppawlo, jak dobrze rozumiem Twój schemat to trzeba by dołączyć dodatkowe światła przeciwmgielne...
a więc wydaje mi się, że powinieneś jeszcze sprawdzić jak są podłączone te światła czy są na wspólnym przewodzie czy się może on rozgałęzia w pewnymy momencie...
i po tych rozgałezieniach dał diody prostownicze, żeby czasem jak załączy się jedna lapa to żeby prąd nie popłynął spowrotem i nie włączył drugiego światła...

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 03 wrz 2008, 08:54

kula_sc pisze:ppawlo, jak dobrze rozumiem Twój schemat to trzeba by dołączyć dodatkowe światła przeciwmgielne...
o to chodziło twórcy tego posta.
kula_sc pisze:a więc wydaje mi się, że powinieneś jeszcze sprawdzić jak są podłączone te światła czy są na wspólnym przewodzie czy się może on rozgałęzia w pewnymy momencie...
i po tych rozgałezieniach dał diody prostownicze,
Przecież my będzie my podłączać te światła i podłączymy je tak jak chcemy:)

Jak widać na schemacie, dodatkowe światła przeciwmgielne doświetlające włączą się tylko w przypadku gdy włączymy standardowe światła przeciwmgielne. Niestety, żeby doświetlać obydwie strony zakrętu musimy puścić co najmniej dwa przewody sterujące przekaźnikami. Żaden prąd nie powinien się wracać, chyba że sterownie kierunkowskazami zrealizowane jest na masie.

Awatar użytkownika
yawor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 29 mar 2008, 14:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: yawor » 03 wrz 2008, 09:31

ppawlo, chyba coś źle zrozumiałeś w poście gniado, bo on nie chce wcale dokładać kolejnych świateł. Chce wykorzystać te, które już ma.

Inaczej nie pytał by się o coś takiego:
gniado pisze: Jest jeszcze jedna kwestia, czy jeśłi podłączyłbym kabelek od kierunku do lampki to czy przy zapaleniu lamp przeciwmgielnych nie włączyłyby się kierunki?

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 03 wrz 2008, 09:51

yawor pisze:ppawlo, chyba coś źle zrozumiałeś w poście gniado, bo on nie chce wcale dokładać kolejnych świateł. Chce wykorzystać te, które już ma.
No nie wiem pierwsze Jego słowa w poście to:
gniado pisze:Witam, mam w planach zrobienie świateł przeciwmgielnych przednich na doświetlające zakręty, i żeby odpalały się razem z ząłączeniem kierunku.
A jeśli jest tak jak mówisz to po prostu nie będzie miał dodatkowych świateł przeciwmgielnych z przodu a resztę może zostawić tak jak podałem. Nawet montaż jest nieco łatwiejszy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl