[1.9TDI 1Z] Rezystancja czujnika temperatury płynu?.
[1.9TDI 1Z] Rezystancja czujnika temperatury płynu?.
Witam.
Jaka powinna być oporność czujnika temp. płynu chłodz.? Czujnik ten jest 6-stykowy i mieści się z tyły głowicy. Może ktoś ma namiary na takie parametry?
Jaka powinna być oporność czujnika temp. płynu chłodz.? Czujnik ten jest 6-stykowy i mieści się z tyły głowicy. Może ktoś ma namiary na takie parametry?
Ostatnio zmieniony 13 sty 2009, 09:23 przez alf, łącznie zmieniany 1 raz.
[80 B4 1.9TDI 1Z] rezystancja czujnika temp. płynu?
Dzięki za informacje :lol:
Jutro sprawdzę czy tak jest.
Pozdrawiam.
Jutro sprawdzę czy tak jest.
Pozdrawiam.
[80 B4 1.9TDI 1Z] rezystancja czujnika temp. płynu?
No niestety nic nie sprawdziłem, potrzebny mi schemat połączeń i zasilania styków
(6-pinów) i dopiero coś można zmierzyć. Jeżeli ktoś ma to proszę o pomoc.
denis 44 - nie wiem nic o szarym czujniku, może ktoś się zgłosi?
(6-pinów) i dopiero coś można zmierzyć. Jeżeli ktoś ma to proszę o pomoc.
denis 44 - nie wiem nic o szarym czujniku, może ktoś się zgłosi?
denis44, to też dla ciebie co podałem 3 piny szary
alf, 6 styków czarny to cz. temp z przełącznikiem do wsk. wody i klimy i znajduje się na wyjściu z głowicy i foto czy o tym samym piszemy 11 6 styków czarny i 12 szary a 13 to sensor temp dla sterownika 2 styki niebieski jak gdzieś się pomyliłem proszę poprawić
Zmierzyć opór pomiędzy stykami 1 i 3 czujnika i porównać z tym co podałem
alf, 6 styków czarny to cz. temp z przełącznikiem do wsk. wody i klimy i znajduje się na wyjściu z głowicy i foto czy o tym samym piszemy 11 6 styków czarny i 12 szary a 13 to sensor temp dla sterownika 2 styki niebieski jak gdzieś się pomyliłem proszę poprawić
Zmierzyć opór pomiędzy stykami 1 i 3 czujnika i porównać z tym co podałem
kurcze no to ja chyba muszę rozebrać zegary:P sprawdzałem i oryginalny czujnik w temp otoczenia ponad 2k, a w prawie wrzącej wodzie 240 om, natomiast wskaźnik w samochodzie nigdy nie pokazywał mi wiecej jak 60, 70 stopni:PP
kupiłem też już 3 zamienniki i każdy z nich pokazuje jakies 110 stopni podczas normalnej jazdy:P w temp. otoczenie 1,5k , a cieplej wodzie 120 om....
masakra z tymi czujnikami....
oczywiście termostat sprawny.
kupiłem też już 3 zamienniki i każdy z nich pokazuje jakies 110 stopni podczas normalnej jazdy:P w temp. otoczenie 1,5k , a cieplej wodzie 120 om....
masakra z tymi czujnikami....
oczywiście termostat sprawny.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
denis44, zostaw zegary w spokoju, idź do ASO i kup oryginalny czujnik temperatury. Te wszystkie zamienniki niestety mniej lub bardziej oszukują. Sam to stwierdziłeś mierząc ich rezystancję
Zauważ, że im niższa rezystancja to tym wyższą temp. pokazuje. Prawidłowo powinien mieć przy 90*C ok. 250 ohm, a Twoje mają ok. 120.denis44 pisze:w temp. otoczenie 1,5k , a cieplej wodzie 120 om.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
denis44, prawie wrząca to prawie 100*C, a nie 80-90, a to spora różnica.
Zrób dokładny pomiar z termometrem
20 - 2500 ohm
40 - 1250
60 - 575
80 - 325
Podejrzewam, że czujnik jest ok. Miałeś tylko zaśniedziałe połączenie na wtyku-gnieździe. Przy wymianie wskaźnika naruszyłeś warstwę tlenku i połączenie się znacznie poprawiło. Myślę, że jakbyś teraz założył swój stary czujnik to zacząłby pokazywać poprawnie .
Zrób dokładny pomiar z termometrem
20 - 2500 ohm
40 - 1250
60 - 575
80 - 325
Podejrzewam, że czujnik jest ok. Miałeś tylko zaśniedziałe połączenie na wtyku-gnieździe. Przy wymianie wskaźnika naruszyłeś warstwę tlenku i połączenie się znacznie poprawiło. Myślę, że jakbyś teraz założył swój stary czujnik to zacząłby pokazywać poprawnie .
VAG pokazuje wartości mierzone innym czujnikiem. A na marginesie nie używaj wielokrotnie znaków zapytania -> Regulamin!przemik pisze:Denis
a VAG jaką temperature wskazuje ???
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
alf, na jednym ze styków - 1 lub 3 - powinieneś mieć +5V względem masy pojazdu (minus akumulatora). Styki 2 i 4 to prawdopodobnie styki przełącznika lampki kontrolnej, na jednym z nich też może być zasilanie +5V ale tego nie jestem pewien. 5 i 6 to prawdopodobnie styki do klimy.
Nie mam niestety 1Z'ta więc podaję dane na podstawie schematów i książek.
Nie mam niestety 1Z'ta więc podaję dane na podstawie schematów i książek.