Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Rezystancja czujnika temperatury płynu?.

alf

[1.9TDI 1Z] Rezystancja czujnika temperatury płynu?.

Post autor: alf » 31 sie 2008, 13:12

Witam.
Jaka powinna być oporność czujnika temp. płynu chłodz.? Czujnik ten jest 6-stykowy i mieści się z tyły głowicy. Może ktoś ma namiary na takie parametry?
Ostatnio zmieniony 13 sty 2009, 09:23 przez alf, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 31 sie 2008, 14:57

napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C

alf

[80 B4 1.9TDI 1Z] rezystancja czujnika temp. płynu?

Post autor: alf » 31 sie 2008, 19:09

Dzięki za informacje :lol:
Jutro sprawdzę czy tak jest.
Pozdrawiam.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 31 sie 2008, 21:55

a szarego 3 pinowego wiecie jak ma być rezystancja?

alf

[80 B4 1.9TDI 1Z] rezystancja czujnika temp. płynu?

Post autor: alf » 01 wrz 2008, 18:59

No niestety nic nie sprawdziłem, potrzebny mi schemat połączeń i zasilania styków
(6-pinów) i dopiero coś można zmierzyć. Jeżeli ktoś ma to proszę o pomoc. :-/

denis 44 - nie wiem nic o szarym czujniku, może ktoś się zgłosi?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 01 wrz 2008, 20:15

denis44, to też dla ciebie co podałem 3 piny szary
alf, 6 styków czarny to cz. temp z przełącznikiem do wsk. wody i klimy i znajduje się na wyjściu z głowicy i foto czy o tym samym piszemy 11 6 styków czarny i 12 szary a 13 to sensor temp dla sterownika 2 styki niebieski jak gdzieś się pomyliłem proszę poprawić
Zmierzyć opór pomiędzy stykami 1 i 3 czujnika i porównać z tym co podałem

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 02 wrz 2008, 07:34

kurcze no to ja chyba muszę rozebrać zegary:P sprawdzałem i oryginalny czujnik w temp otoczenia ponad 2k, a w prawie wrzącej wodzie 240 om, natomiast wskaźnik w samochodzie nigdy nie pokazywał mi wiecej jak 60, 70 stopni:PP
kupiłem też już 3 zamienniki i każdy z nich pokazuje jakies 110 stopni podczas normalnej jazdy:P w temp. otoczenie 1,5k , a cieplej wodzie 120 om....
masakra z tymi czujnikami....
oczywiście termostat sprawny.

alf

Post autor: alf » 02 wrz 2008, 21:17

Vision OK, <ok> to nr 11 (czarny) piszemy o tym samym - pomiar między stykami: 1 i 3, podałeś jeszcze wcześniej zasilanie 5V, czy to dotyczy również styków - ale których?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 wrz 2008, 08:41

denis44, zostaw zegary w spokoju, idź do ASO i kup oryginalny czujnik temperatury. Te wszystkie zamienniki niestety mniej lub bardziej oszukują. Sam to stwierdziłeś mierząc ich rezystancję
denis44 pisze:w temp. otoczenie 1,5k , a cieplej wodzie 120 om.
Zauważ, że im niższa rezystancja to tym wyższą temp. pokazuje. Prawidłowo powinien mieć przy 90*C ok. 250 ohm, a Twoje mają ok. 120.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 03 wrz 2008, 18:23

no tylko tak jak pisałem oryginalny który założyłem że jest padnięty ma 240 om przy okolo 90 stopniach więc wychodzi na to że jest sprawny.... a skoro jest sprawny, a wskaźnik wskazuje o dobre 20 za mało to morał prosty.... zegary albo kable połączeniowe....

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 03 wrz 2008, 18:38

Denis
a VAG jaką temperature wskazuje ???

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 wrz 2008, 20:09

denis44, prawie wrząca to prawie 100*C, a nie 80-90, a to spora różnica.
Zrób dokładny pomiar z termometrem
20 - 2500 ohm
40 - 1250
60 - 575
80 - 325
Podejrzewam, że czujnik jest ok. Miałeś tylko zaśniedziałe połączenie na wtyku-gnieździe. Przy wymianie wskaźnika naruszyłeś warstwę tlenku i połączenie się znacznie poprawiło. Myślę, że jakbyś teraz założył swój stary czujnik to zacząłby pokazywać poprawnie :-) .
przemik pisze:Denis
a VAG jaką temperature wskazuje ???
VAG pokazuje wartości mierzone innym czujnikiem. A na marginesie nie używaj wielokrotnie znaków zapytania -> Regulamin!

alf

Post autor: alf » 03 wrz 2008, 20:15

chłopaki a co ze mną - moim problemem? :-/

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 wrz 2008, 20:45

alf, na jednym ze styków - 1 lub 3 - powinieneś mieć +5V względem masy pojazdu (minus akumulatora). Styki 2 i 4 to prawdopodobnie styki przełącznika lampki kontrolnej, na jednym z nich też może być zasilanie +5V ale tego nie jestem pewien. 5 i 6 to prawdopodobnie styki do klimy.
Nie mam niestety 1Z'ta więc podaję dane na podstawie schematów i książek.

alf

Post autor: alf » 03 wrz 2008, 21:08

Danek, dzięki <ok> chyba sobie poradzę, mam teraz od was trochę materiałów i wiedzy. :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl