Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Ostatni tłumik.

ODPOWIEDZ
jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

[1.9TDI 1Z] Ostatni tłumik.

Post autor: jastom » 31 sie 2008, 22:00

Wczoraj zauważyłem, że jakoś dziwnie mi blacha na ostatnim tłumiku odchodzi. Z góry , z dolu solidne płaty odstają od reszty. Byłem przekonany, że to juz po tłumiku, a tu jakby druga warstwa. Czyli te tłumiki mają podwójną blachę???
Nie wiem czy jeździć az się jakaś dziura pojawi, czy już kwalifikuje się do wymiany?
Jeśli wymiana to co dobrego polecacie, zeby posłużyło ?
Ostatnio zmieniony 13 sty 2009, 09:27 przez jastom, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 01 wrz 2008, 09:59

jastom, tylko oryginał,może być ze szrotu,tam można znaleźć w idealnym stanie tłumiki.A narazie jeździć aż się rozleci. <ok>

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 01 wrz 2008, 11:11

pipieram....
kiedyś w mojej starej B3 wymieniłem tłumik (w sumie troche nie potrzebnie bo po prostu częsi katalizatora w nim latały, miał 18 lat), wsadziłem nowy zamiennik niby ALU, po roku padł...

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 01 wrz 2008, 18:37

tak, oryginalne tłumiki mają podwójną blachę ( dobre zamienniki również są robione w taki sposób), jeśli pierwsza warstwa bardzo już odłazi to weź ją oderwij tak aby nie zbierał się syf i wilgoć, błoto bo to spowoduje szybszą korozję drugiej warstwy.

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 03 wrz 2008, 22:17

Słuchajcie, a jakby go odkręcić i zawieźć do przyzwoitego warsztatu zajmującego się tłumikami, poprosić coby odcięli tę odpadające warstwę i naspawali nową? Ma to sens? Wiem, że on od środka i ta będzie rozlatywał się powoli, ale może to wydłuży mu życie(przynajminiej wygląd), skoro tak pochlebnie wypowiadacie sie o oryginałach.

A jeśli zamiennik to jaka firma?
Bosal da radę?

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 03 wrz 2008, 22:23

a to nie łatwiej kupić coś na szrocie lub allegro z rozbitego furaka:)

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 03 wrz 2008, 23:43

Fakt, masz rację, trzebaby porównać koszty. Oryginał zawsze jednak będzie miał przynajmniej te 13 lat.
Dlatego też zapytałem o najlepszy zamiennik, który przynajmniej 2 lat posłuży.

jlukas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 11 lis 2007, 12:57
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: jlukas123 » 03 wrz 2008, 23:49

Ja zdarłem już 2 warstwy!!! Została już tylko 1 :cry: , troszeczke głośniejszy jest.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 04 wrz 2008, 07:57

Myślę że dwa lata to taki orginalny 13 letni posłuży, tak jak mówię mój miał 17 albo 18 lat i jedyny problem był taki że wleciały do niego części katalizatora i nie wszystkie chciały wylecieć... A było to wtedy auto z gazem, w którym jakiś zmiennik za około 200zł, niby ALU, po roku już wydawał dziwne odgłosy.
Ale czekam na opienie ludzi którzy zainwestowali w jakiś droższy zamiennik i się sprawdza:>

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 04 wrz 2008, 10:03

jastom, w moim furaku rozleciał się ostatni tłumik i wisiały frędzle,dziury nie było ale nie mogłem na to patrzeć.Najpierw myślałem to poobcinać,potem przyspawać nową warstwę blachy kwasówki,aż pojechałem na szrot i tam kupiłem wygar kanciasty od Vki w stanie idealnym za 100 zł ,który jeszcze 15 lat wytrzyma,jest z innej blachy niż oryginalna puszka w ABT ,ABK czy 1Z <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl