[1.9TDI 1Z] Rezystancja czujnika temperatury płynu?.
Względem termopary klasy 1 temp wody 93 stopnie rezystancja czujnika 240 om. Dwa dni temu założyłem stary, po raz kolejny przeczyściłem styki, niestety maksymalna temp. to niecałe 70 stopni - to podczas postoju i gazowania, w czasie jazdy jeszcze mniej.
No a z vagiem póki co mam problem o którym piszę kilka tematów niżej:)
Żeby mieć całkowitą pewność wsadzę jutro rezystor 270 om i zobaczymy ile pokaże wskaźnik.
No a z vagiem póki co mam problem o którym piszę kilka tematów niżej:)
Żeby mieć całkowitą pewność wsadzę jutro rezystor 270 om i zobaczymy ile pokaże wskaźnik.
Witam,
Mam podobny problem z szarym czujnikiem 3 pinowym w ABK. Generalnie temp. na wskazniku zawsze mam okolo 50C, ale silnik jest goracy, znacznie powyzej 50C. Gorny oraz dolny przewod od chlodnicy sa gorace. Jak stoje w korku to wtedy czujnik czasami podejdzie do 80-90C i to wszystko, ponizej jak jade znowu spada w okolice 50C.
Sprawdzalem dzisiaj przewody we wtyczce tego czujnika, sa OK. Zmasowalem przewod bialo-niebieski - zaczela migac kontrolka na zegarach (OK), zmasowalem przewod niebiesko-brazowy ale wskazowka na liczniku ani drgnela, caly czas byla ponizej 50C.
Rezystancja czujnika na cieplym silniku po przejechaniu okolo 5km (ale nie wiem jaka dokladnie byla temp. plynu chlodzacego) wynosila okolo 250-300Ohm.
Wyglada na to ze uwalony jest wskaznik temp. w liczniku a nie sam czujnik. Ktory kabelek dochodzacy do licznika odpowiada za wskazania temperatury 50-120C? Moglbym sprawdzic wtedy jego przewodzenie na drodze wtyczka >> wtyczka i wiedzialbym czy kabel nie ma zadnych przerwan. Wtedy to na 100% wina wskaznika na zegarach. W sumie mam to auto prawie 2 lata i zawsze ta temperatura byla bardzo nisko, okolo 50-70C.
Mam podobny problem z szarym czujnikiem 3 pinowym w ABK. Generalnie temp. na wskazniku zawsze mam okolo 50C, ale silnik jest goracy, znacznie powyzej 50C. Gorny oraz dolny przewod od chlodnicy sa gorace. Jak stoje w korku to wtedy czujnik czasami podejdzie do 80-90C i to wszystko, ponizej jak jade znowu spada w okolice 50C.
Sprawdzalem dzisiaj przewody we wtyczce tego czujnika, sa OK. Zmasowalem przewod bialo-niebieski - zaczela migac kontrolka na zegarach (OK), zmasowalem przewod niebiesko-brazowy ale wskazowka na liczniku ani drgnela, caly czas byla ponizej 50C.
Rezystancja czujnika na cieplym silniku po przejechaniu okolo 5km (ale nie wiem jaka dokladnie byla temp. plynu chlodzacego) wynosila okolo 250-300Ohm.
Wyglada na to ze uwalony jest wskaznik temp. w liczniku a nie sam czujnik. Ktory kabelek dochodzacy do licznika odpowiada za wskazania temperatury 50-120C? Moglbym sprawdzic wtedy jego przewodzenie na drodze wtyczka >> wtyczka i wiedzialbym czy kabel nie ma zadnych przerwan. Wtedy to na 100% wina wskaznika na zegarach. W sumie mam to auto prawie 2 lata i zawsze ta temperatura byla bardzo nisko, okolo 50-70C.