Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Rezystancja czujnika temperatury płynu?.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 03 wrz 2008, 22:21

Względem termopary klasy 1 temp wody 93 stopnie rezystancja czujnika 240 om. Dwa dni temu założyłem stary, po raz kolejny przeczyściłem styki, niestety maksymalna temp. to niecałe 70 stopni - to podczas postoju i gazowania, w czasie jazdy jeszcze mniej.
No a z vagiem póki co mam problem o którym piszę kilka tematów niżej:)
Żeby mieć całkowitą pewność wsadzę jutro rezystor 270 om i zobaczymy ile pokaże wskaźnik.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 wrz 2008, 22:28

denis44 pisze:Żeby mieć całkowitą pewność wsadzę jutro rezystor 270 om i zobaczymy ile pokaże wskaźnik.
To już lepiej weź potencjometr 4,7 kohm i regulując sprawdzaj rezystancję i co pokazuje wskaźnik.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 03 wrz 2008, 22:38

Faktycznie koncepcja z potencjometrem chyba korzystniejsza:) Dam znać co z tego wyszło.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 04 wrz 2008, 10:15

Jesli VAG pokazuje temp. prawidlową (szybko mozna to sprawdzic w module Silnik w grupie 007) - a na szafie jest zle - to po co sie masowac z rezystancjami - wymienic czujnik temp. na ori i po sprawie.

Pozdr

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 wrz 2008, 10:38

przemik pisze:Jesli VAG pokazuje temp. prawidlową
a skąd pewność, że temp. odczytywana przez ECU jest zgodna z rzeczywistą? Poza tym, jak już kolega wspomniał ma problem z połączeniem z ECU i nie może odczytać tego parametru.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 04 wrz 2008, 10:48

dokładnie:) A ten czujnik z ECU, jak rozumiem niebieski, to też rezystancyjny jakiś? pytam z ciekawości.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 wrz 2008, 11:40

denis44 pisze:A ten czujnik z ECU, jak rozumiem niebieski, to też rezystancyjny jakiś?
Tak, dokładnie taki sam (jeśli chodzi o parametry) jak ten do wskaźnika.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 04 wrz 2008, 21:47

problemem był nadłamany przewód :)
teraz już wszystko ok, mam 90 stopni:P

dejwid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 04 lip 2008, 01:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dejwid » 12 wrz 2008, 00:44

Kolego denis44 jak byś jeszcze napisał, w którym miejscu miałeś ten przewód nadłamany to by było zajefajnie bo u mnie ten sam problem.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 12 wrz 2008, 07:30

zaraz przy czujniku wiec łatwo poszło:)

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 06 lis 2010, 11:42

Witam,

Mam podobny problem z szarym czujnikiem 3 pinowym w ABK. Generalnie temp. na wskazniku zawsze mam okolo 50C, ale silnik jest goracy, znacznie powyzej 50C. Gorny oraz dolny przewod od chlodnicy sa gorace. Jak stoje w korku to wtedy czujnik czasami podejdzie do 80-90C i to wszystko, ponizej jak jade znowu spada w okolice 50C.

Sprawdzalem dzisiaj przewody we wtyczce tego czujnika, sa OK. Zmasowalem przewod bialo-niebieski - zaczela migac kontrolka na zegarach (OK), zmasowalem przewod niebiesko-brazowy ale wskazowka na liczniku ani drgnela, caly czas byla ponizej 50C.

Rezystancja czujnika na cieplym silniku po przejechaniu okolo 5km (ale nie wiem jaka dokladnie byla temp. plynu chlodzacego) wynosila okolo 250-300Ohm.

Wyglada na to ze uwalony jest wskaznik temp. w liczniku a nie sam czujnik. Ktory kabelek dochodzacy do licznika odpowiada za wskazania temperatury 50-120C? Moglbym sprawdzic wtedy jego przewodzenie na drodze wtyczka >> wtyczka i wiedzialbym czy kabel nie ma zadnych przerwan. Wtedy to na 100% wina wskaznika na zegarach. W sumie mam to auto prawie 2 lata i zawsze ta temperatura byla bardzo nisko, okolo 50-70C.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl