[B4 NG]Problemy z silnikiem i przyspieszeniem.
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
[B4 NG]Problemy z silnikiem i przyspieszeniem.
Witajcie, na początku mówię że przejrzałem całą masę postów na temat mojego problemu i trochę wiem ale chce nieco więcej informacji uzyskać. Od tygodnia jeżdżę tylko na benzynie, gaz odstawiłem narazie do lamusa. I mam problem z autkiem. Otóż silnik strasznie muli gdy dodam mu więcej gazu, jak dodaje mu tak mniej więcej do połowy przyspiesza ok. Wdepnę mu buta na 3/4 lub w podłogę to kicha totalna wogóle zero reakcji na przyspieszanie. Ostatnio sprawdziłem szczelność układu, wszystko poskręcałem i uszczelniłem, krokowca wyczyściłem i problem z obrotami znikł. Ale co do problemu wyżej to nie wiem. Ostatnio wymieniłem filtr powietrza stary był totalnie zajechany. Powiem że trochę się poprawiło, ale to nie to czego bym oczekiwał.
Pozdro i czekam na sugestie.
PS. Aha i zapomniałbym, mam komputer od automatu, a znajomy mechanik mówił mi ze komp od automatu jest inny niż od skrzyni manualnej i może wpływać na wydajność silnika. Nie wiem ile w tym prawdy...
Pozdro i czekam na sugestie.
PS. Aha i zapomniałbym, mam komputer od automatu, a znajomy mechanik mówił mi ze komp od automatu jest inny niż od skrzyni manualnej i może wpływać na wydajność silnika. Nie wiem ile w tym prawdy...
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Słychać ją dość mocno, być może że jest na wykończeniu. Filtra paliwa nie sprawdzałem jeszcze.
Ale powiem tak, że na gazie też nie ma rewelacji, fakt może być nie wyregulowany. Ale gdy auto przyspieszcza dziwne cykanie słuchać spod maski, nie jest to typowe cykanie dla 5 cylindrowca. Pojawiło się to po tym jak uszczelniłem dolot i wyczyściłem krokowca.
Ale powiem tak, że na gazie też nie ma rewelacji, fakt może być nie wyregulowany. Ale gdy auto przyspieszcza dziwne cykanie słuchać spod maski, nie jest to typowe cykanie dla 5 cylindrowca. Pojawiło się to po tym jak uszczelniłem dolot i wyczyściłem krokowca.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Dobrą metodą na lokalizacje cykania stukania i innych brzęczków,jest gumowa rurka/przewód:bierzesz taką rurke ok.0.5metra(najlepiej przezroczysta elastyczna jak do spryskiwaczy czy paliwa) jeden koniec chwyć ciasno w ręke przyłóż do ucha a drugim końcem rurki osłuchujesz podejrzane miejsca.Skoro i na gazie i na benzynce motor się nie wkręca jak trzeba to porblem leży po stronie iskry lub powietrza.Albo po uszczelnieniu dolotu trzeba go wyregulować bo ma inną mieszanke(nie ciągnie już lewego powietrza) albo do weryfikacji ukł.zapłonowy od aparatu po świece.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 24 lut 2008, 17:04
- Lokalizacja: .....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 24 lut 2008, 17:04
- Lokalizacja: .....
Takie zamulanie może powodować np. czujnik spalania stukowego - może jest felerny. Ale ja sprawdziłbym jak działa ramie przepływomierza i klapa spiętrzająca. Chodzi o to czy tłok w rozdzielaczu porusza sie swobodnie - bo może być tak ze przy większym wychyleniu klapy spiętrzającej tłok się przycina i do silnika dochodzi za mało paliwa.
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Ostatnio z ojcem regulowaliśmy tą klapkę, bo się zacinała. teraz chodzi luźno, ale po tej regulacji auto ciężej pali. Muszę je długo kręcić(czasami) by załapał. Nie wiem właśnie czy czy przez to i czy da się tak idealnie wyregulować położenie tej klapki.
Nie wiem teraz od czego zacząć by szukać przyczyny tego i wyżej wymienionego problemu. Chyba pozostaje metoda prób i błędów, bo złapać dziurę w całym.
Pozdr.
foxbat,
Jakbyś miał jeszcze jakieś wskazówki od czego zacząć i co robić dalej to pisz, bo widzę że jesteś zorientowany w NG.
Nie wiem teraz od czego zacząć by szukać przyczyny tego i wyżej wymienionego problemu. Chyba pozostaje metoda prób i błędów, bo złapać dziurę w całym.
Pozdr.
foxbat,
Jakbyś miał jeszcze jakieś wskazówki od czego zacząć i co robić dalej to pisz, bo widzę że jesteś zorientowany w NG.
a np. czy robiłeś test kodów błyskowych sterownika mieszanki i sterownika zapłonu? czy masz jakieś błędy?
jeszcze jedna rzecz to filtr paliwa - dobrze wymienić na nowy.
I jeszcze jeden bajer - sitko na pompie paliwa - paprochy mogą je zapchać i może przy dużych obrotach brakować paliwa - wtedy przy szeroko otwartej przepustnicy zrobi się spalanie stukowe no i knock-sensor przytnie ci zapłon.
Jest w dziale download cały poradnik zrobiony przez KorNoLio na temat regulacji przepływomierza - ogólnie istotne jest nie tylko położenie klapy spoczynkowej (1.9mm od krawędzi, tolerancja 0.2mm) ale tez napięcia jakie potencjometr przekazuje do sterownika. Możliwe że np. potencjometr klapy spiętrzającej ma zjechane ścieżki i podaje sterownikowi błędne informacje.
Ściągnij jeszcze SSP 95 - tam masz schemat KE-III-Jetronica i wykresy napięć i oporów czujników
A filtr powietrza jest suchy i nie kapie na niego benzyna z rozdzielacza?
jeszcze jedna rzecz to filtr paliwa - dobrze wymienić na nowy.
I jeszcze jeden bajer - sitko na pompie paliwa - paprochy mogą je zapchać i może przy dużych obrotach brakować paliwa - wtedy przy szeroko otwartej przepustnicy zrobi się spalanie stukowe no i knock-sensor przytnie ci zapłon.
Jest w dziale download cały poradnik zrobiony przez KorNoLio na temat regulacji przepływomierza - ogólnie istotne jest nie tylko położenie klapy spoczynkowej (1.9mm od krawędzi, tolerancja 0.2mm) ale tez napięcia jakie potencjometr przekazuje do sterownika. Możliwe że np. potencjometr klapy spiętrzającej ma zjechane ścieżki i podaje sterownikowi błędne informacje.
Ściągnij jeszcze SSP 95 - tam masz schemat KE-III-Jetronica i wykresy napięć i oporów czujników
A filtr powietrza jest suchy i nie kapie na niego benzyna z rozdzielacza?
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Nie robiłem testu błędów, to nie na moją głowę.
Do filtra paliwa nie zaglądałem, ale myślałem nad jego wymianą jak i nad podmianką pompy paliwa, bynajmniej na próbę, bo z tego co czytałem ona też już powoli może się kończyć.
Filtr powietrza zmieniałem niedawno i nie zaglądałem tam wogóle. Poprzedni nie powiem, że był brudny i nieco wilgotny.
Do filtra paliwa nie zaglądałem, ale myślałem nad jego wymianą jak i nad podmianką pompy paliwa, bynajmniej na próbę, bo z tego co czytałem ona też już powoli może się kończyć.
Filtr powietrza zmieniałem niedawno i nie zaglądałem tam wogóle. Poprzedni nie powiem, że był brudny i nieco wilgotny.