Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Problemy z odpalaniem.

ODPOWIEDZ
arek362c

[1.9TDI 1Z] Problemy z odpalaniem.

Post autor: arek362c » 31 sie 2008, 14:43

Witam wszystkich od pewnego czasu mam problwem z moja b4 tzn auto chodzi pieknie wszystko jest ok tylko po dluzszym postoj np po nocy auto niechce palic za pierwszym razem odpalanie trwa z 10 minun zapala gasnie,niereaguje na pedal gazu..moj mechanik twierdzi ze to nastawnik ale dlaczego dzieje sie to tylko na zimnym silniku?mial ktos podobny problem...jesli nastawnik jest uszkodzony to powinno jeszcze auto szarpac w czasie jazdy gasnac a u mnie tego nie ma dodam ze to jest model 92r..pozdrawiam prosze o podpowiedzi
Ostatnio zmieniony 04 sty 2009, 17:21 przez arek362c, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 sie 2008, 14:50

W pierwszej kolejności świece żarowe do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 31 sie 2008, 15:34

Labiel pisze:W pierwszej kolejności świece żarowe do sprawdzenia.
W 1Zecie powyzej 5 stopni C swiece sie nie włanczaja ;-)

Ja proponuje sprwadzić statyczny kat wtrysku, filtr paliwa - gównie to czy nie łapie lewego powietrza. Nastawnika równiez nie mozna wykluczyc, bo z rana przy odlanaiu daje na sekunde max dawke byc moze nie wychyla sie na tyle na ile potrzeba badz nawet jakos sie przycina, później kiedy paliwo jest rozgrzane moze reagować inaczej. Ogólnie ciezko stwierdzić co moze byc przyczyna, teraz to jest tylko gdybanie.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 sie 2008, 16:45

Solskier pisze:
Labiel pisze:W pierwszej kolejności świece żarowe do sprawdzenia.
W 1Zecie powyzej 5 stopni C swiece sie nie włanczaja ;-)
A ja ciągle patrzę kryteriami TD :-P Sorki za wprowadzenie w błąd. Zawsze zapominam że w TDi jest inaczej, bezpośredni wtrysk itp. Czyli zapłon generalnie powinien być bardzo prosty.

arek362c

Post autor: arek362c » 04 wrz 2008, 17:44

NO tak myslicie ze to filtr paliwa albo ten kat wtrysku ale co dziwne ostatnio trzy razy palil na dotyk tylko raz jak zapalil i dodalem gazu zeby ruszyc to wpadl w wibracie jakby chodzil na trzy cylindry..i zaczal kopcic ale po ok 4minbylo ok..dziwne niedlugo sprawdze ten filtr..a moze czujnik temparatury ...niewiem

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 04 wrz 2008, 20:18

ja stawiam na lewe powietrze albo i knastawni ,kiedy wymieniales filtr paliwa :?: czy grzebales cos przy pompie :?: kiedy i jak sie to stalo :?:
Solskier pisze: Nastawnika równiez nie mozna wykluczyc, bo z rana przy odlanaiu daje na sekunde max dawke
czy napewno daje maxdawke przy rozruchu Solskier???? skad to wiesz :?:

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 04 wrz 2008, 20:41

karol121 pisze:Solskier napisał/a:
Nastawnika równiez nie mozna wykluczyc, bo z rana przy odlanaiu daje na sekunde max dawke
czy napewno daje maxdawke przy rozruchu Solskier???? skad to wiesz :?:
o tuż to <idea>
to może być nastawnik, powiem coś więcej jutro jak wentka wróci z czyszczenia nastawnika, bo objawy ma takie same + to że przerywa od 3 tyś obr w górę
arek362c, jak ci nie chce odpalać to podgrzej świece ( chyba wystarczy wtyczkę od czujnika ściągnąć) powinien załapać od razu <ok>

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 04 wrz 2008, 20:46

karol121 pisze:czy napewno daje maxdawke przy rozruchu Solskier???? skad to wiesz
Wiesz co moze sie troszke tu zagalopowałem... napewno daje max dawke na ułamek sekundy przy przekreceniu zapłonu, a to wiem bo sprawdzałem bez dekla nastawnika, i o ile dobrze pamietam to taka sama sytuacja ma miejsce przy przekreceniu na rozruch, ale głowy nie dam bo dokładnie nie pamietam, ale napewno jest tak po przekrecaniu zapłonu <ok> Oczywiscie mówie tutaj o nastawniku indukcyjnym bo potencjometrycznego to ja nawet na oczy nie chce widziec i wogóle sie nim nie interesuje <ok>

arek362c

Post autor: arek362c » 05 wrz 2008, 12:24

CO DO TEGO ODKAD SIE DZIEJE TO JAK GO KUPILEM TO TROSZKE FALOWQALY OBROTY NA WOLNYCH CZASEM I TO WSZYSTKO DOPIERO ZE 3 MIECHY TEMU TAK CZASEM MA..on przewaznie pali za pierwszym razem ale pochodzi 5 10 sek i gasnie i wtedy lipa krecisz i krecisz zalapuje i gasnie dopiero za 10 razem moze zlapie swiece grzeje do konca zawsze.. :-( :-( ..co do przerywania to nie ma go w czasie jazdy..ale jak na 90km jest bardzo zwawy moze ma za bardzo cos z tym katem wtrysku bo czasem jak zlapie sie z jkims mocniejszym na swiatlach to spokojnie daje rade a od 120 to ciagnie do 180 i wiecej bardzo szybko, z corsa 90km 16v ma identytczna elastyke a nawet lepsza bo nieraz z bratem sie scigamy na trasie i musi sie napocic troszke, wiec niewiem..filtra nieruszalem i pompy tez nie...zmienialem w nim tylko walek rozrzadu..

tadeuszob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 sie 2008, 12:35
Lokalizacja: okolice Torunia

Post autor: tadeuszob » 05 wrz 2008, 17:30

Witam. Ja bym obstawial zapowietrzenie wynikajace z brudnego filtra poliwa lub uszkodzonego zaworka na filtrze, przez ktory umnie lapal lewe powietrze,. Rano dluzej krecil

arek362c

Post autor: arek362c » 16 wrz 2008, 19:30

;-) Dzieki za pomoc wszystkim ale narazie co pomoglo to zalozenie zaworka zwrotnego na przewod paliwowy bo z pompy wrcalo paliwo na zimnym silniku i niechcial palic chyba na troche pomoze a ztego wynika ze gdzies lapie powietrze albo nastawnik nie daje rady...wiec jest narazie dobrze ale ...coz niuni zepsulo sie sprzegielko i pomalu sie remontuje i czeka na wyjazd z garazu...takze polecam zalozenie tego ZAWORKA przy podobnych problemach...

xmss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 sie 2008, 07:45
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Kontakt:

Post autor: xmss » 17 wrz 2008, 07:41

Panowie u mnie jest podobnie. Jak było ciepło to rano paliła na dotyk, nagrzana kręci od półobrotu. Obecnie kiedy temp spadła nie świeca się świece ale czekam ok 10-15sec i dopiero odpalam i pali dopiero za 4-5 razem, łapie i gaśnie i co dziwne przy odpalaniu kilka razy na ziemi jest plama paliwa im dłużej kręce tym większa. Jak pali za pierwszym to nawet kropli nie ma.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 17 wrz 2008, 09:25

xmss
sprawdz ustawienie statycznego kąta wtrysku...

xmss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 sie 2008, 07:45
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Kontakt:

Post autor: xmss » 17 wrz 2008, 14:24

no właśnie czytam narazie o tym i niestety dopiero co przesiadłem się na Audi i dodatkowo dieselka więc jestem kpl nieprzygotowany ale na początku paździorznika będę wymieniał rozrząd i wówczas chłopaki muszą ustawić kąt wtrysku i wtedy będę miał (chyba) pewność że będzie ok. narazie chciałbym się zaopatrzyć w VAG-a, interfejs i laptoka do tego celu ale powoli...

arek362c

uuu

Post autor: arek362c » 04 sty 2009, 15:48

panowie dzieki za wszystkie odpowiedzi ale przyczyna awari i zlego palenia byla pompa oleju ktora dawala za wysokie cisnienie i przycinala zawory....po wymianie jej audi pali na dotyk takze sprawdzajcie tez ten element....moge polecic dobry warsztat pod warszawa jak macie problem z tdi td hdi...pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl