[1.9TDI 1Z] Problemy z odpalaniem.
[1.9TDI 1Z] Problemy z odpalaniem.
Witam wszystkich od pewnego czasu mam problwem z moja b4 tzn auto chodzi pieknie wszystko jest ok tylko po dluzszym postoj np po nocy auto niechce palic za pierwszym razem odpalanie trwa z 10 minun zapala gasnie,niereaguje na pedal gazu..moj mechanik twierdzi ze to nastawnik ale dlaczego dzieje sie to tylko na zimnym silniku?mial ktos podobny problem...jesli nastawnik jest uszkodzony to powinno jeszcze auto szarpac w czasie jazdy gasnac a u mnie tego nie ma dodam ze to jest model 92r..pozdrawiam prosze o podpowiedzi
Ostatnio zmieniony 04 sty 2009, 17:21 przez arek362c, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
W 1Zecie powyzej 5 stopni C swiece sie nie włanczajaLabiel pisze:W pierwszej kolejności świece żarowe do sprawdzenia.
Ja proponuje sprwadzić statyczny kat wtrysku, filtr paliwa - gównie to czy nie łapie lewego powietrza. Nastawnika równiez nie mozna wykluczyc, bo z rana przy odlanaiu daje na sekunde max dawke byc moze nie wychyla sie na tyle na ile potrzeba badz nawet jakos sie przycina, później kiedy paliwo jest rozgrzane moze reagować inaczej. Ogólnie ciezko stwierdzić co moze byc przyczyna, teraz to jest tylko gdybanie.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A ja ciągle patrzę kryteriami TD Sorki za wprowadzenie w błąd. Zawsze zapominam że w TDi jest inaczej, bezpośredni wtrysk itp. Czyli zapłon generalnie powinien być bardzo prosty.Solskier pisze:W 1Zecie powyzej 5 stopni C swiece sie nie włanczajaLabiel pisze:W pierwszej kolejności świece żarowe do sprawdzenia.
NO tak myslicie ze to filtr paliwa albo ten kat wtrysku ale co dziwne ostatnio trzy razy palil na dotyk tylko raz jak zapalil i dodalem gazu zeby ruszyc to wpadl w wibracie jakby chodzil na trzy cylindry..i zaczal kopcic ale po ok 4minbylo ok..dziwne niedlugo sprawdze ten filtr..a moze czujnik temparatury ...niewiem
ja stawiam na lewe powietrze albo i knastawni ,kiedy wymieniales filtr paliwa :?: czy grzebales cos przy pompie :?: kiedy i jak sie to stalo :?:
czy napewno daje maxdawke przy rozruchu Solskier???? skad to wiesz :?:Solskier pisze: Nastawnika równiez nie mozna wykluczyc, bo z rana przy odlanaiu daje na sekunde max dawke
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
o tuż to <idea>karol121 pisze:Solskier napisał/a:
Nastawnika równiez nie mozna wykluczyc, bo z rana przy odlanaiu daje na sekunde max dawke
czy napewno daje maxdawke przy rozruchu Solskier???? skad to wiesz :?:
to może być nastawnik, powiem coś więcej jutro jak wentka wróci z czyszczenia nastawnika, bo objawy ma takie same + to że przerywa od 3 tyś obr w górę
arek362c, jak ci nie chce odpalać to podgrzej świece ( chyba wystarczy wtyczkę od czujnika ściągnąć) powinien załapać od razu <ok>
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Wiesz co moze sie troszke tu zagalopowałem... napewno daje max dawke na ułamek sekundy przy przekreceniu zapłonu, a to wiem bo sprawdzałem bez dekla nastawnika, i o ile dobrze pamietam to taka sama sytuacja ma miejsce przy przekreceniu na rozruch, ale głowy nie dam bo dokładnie nie pamietam, ale napewno jest tak po przekrecaniu zapłonu <ok> Oczywiscie mówie tutaj o nastawniku indukcyjnym bo potencjometrycznego to ja nawet na oczy nie chce widziec i wogóle sie nim nie interesuje <ok>karol121 pisze:czy napewno daje maxdawke przy rozruchu Solskier???? skad to wiesz
CO DO TEGO ODKAD SIE DZIEJE TO JAK GO KUPILEM TO TROSZKE FALOWQALY OBROTY NA WOLNYCH CZASEM I TO WSZYSTKO DOPIERO ZE 3 MIECHY TEMU TAK CZASEM MA..on przewaznie pali za pierwszym razem ale pochodzi 5 10 sek i gasnie i wtedy lipa krecisz i krecisz zalapuje i gasnie dopiero za 10 razem moze zlapie swiece grzeje do konca zawsze.. ..co do przerywania to nie ma go w czasie jazdy..ale jak na 90km jest bardzo zwawy moze ma za bardzo cos z tym katem wtrysku bo czasem jak zlapie sie z jkims mocniejszym na swiatlach to spokojnie daje rade a od 120 to ciagnie do 180 i wiecej bardzo szybko, z corsa 90km 16v ma identytczna elastyke a nawet lepsza bo nieraz z bratem sie scigamy na trasie i musi sie napocic troszke, wiec niewiem..filtra nieruszalem i pompy tez nie...zmienialem w nim tylko walek rozrzadu..
Dzieki za pomoc wszystkim ale narazie co pomoglo to zalozenie zaworka zwrotnego na przewod paliwowy bo z pompy wrcalo paliwo na zimnym silniku i niechcial palic chyba na troche pomoze a ztego wynika ze gdzies lapie powietrze albo nastawnik nie daje rady...wiec jest narazie dobrze ale ...coz niuni zepsulo sie sprzegielko i pomalu sie remontuje i czeka na wyjazd z garazu...takze polecam zalozenie tego ZAWORKA przy podobnych problemach...
Panowie u mnie jest podobnie. Jak było ciepło to rano paliła na dotyk, nagrzana kręci od półobrotu. Obecnie kiedy temp spadła nie świeca się świece ale czekam ok 10-15sec i dopiero odpalam i pali dopiero za 4-5 razem, łapie i gaśnie i co dziwne przy odpalaniu kilka razy na ziemi jest plama paliwa im dłużej kręce tym większa. Jak pali za pierwszym to nawet kropli nie ma.
no właśnie czytam narazie o tym i niestety dopiero co przesiadłem się na Audi i dodatkowo dieselka więc jestem kpl nieprzygotowany ale na początku paździorznika będę wymieniał rozrząd i wówczas chłopaki muszą ustawić kąt wtrysku i wtedy będę miał (chyba) pewność że będzie ok. narazie chciałbym się zaopatrzyć w VAG-a, interfejs i laptoka do tego celu ale powoli...
uuu
panowie dzieki za wszystkie odpowiedzi ale przyczyna awari i zlego palenia byla pompa oleju ktora dawala za wysokie cisnienie i przycinala zawory....po wymianie jej audi pali na dotyk takze sprawdzajcie tez ten element....moge polecic dobry warsztat pod warszawa jak macie problem z tdi td hdi...pozdrawiam