[b4 2.0 ABT +lpg] Gaśnie po przełączeniu na gaz
[b4 2.0 ABT +lpg] Gaśnie po przełączeniu na gaz
Witam. Moje autko niestabilnie przyspieszało więc pomyślałem że bierze lewe powietrze. Wziąłem się za rozebranie gaźnika z wtryskiem jednopunktowym by obejrzeć dokładnie wszystkie uszczelki. Posmarowałem je delikatnie specjalnym silikonem i złożyłem cały gaźnik z powrotem. Podłączyłem wszystkie przewody i... autko odpaliło na PB ale po przełączeniu na gaz silnik zgasł. Na PB chodził świetnie, a na gazie w ogóle. Rozebrałem z powrotem cały gaźnik, złożyłem i... autko chodziło super i na PB i na LPG, miało przyspieszenie jak nigdy i pracowało równo. Ale... po paru minutach na gazie zgasło i tak samo się dzieje jeżeli zostawiłem silnik na gazie i na wolnych obrotach to po ok. 30 sekundach gasł. :roll: Posprawdzałem wszystkie elektrozawory, kable i wszystko ok! Wsiadłem ponownie i odpaliłem by chodził tylko na PB i... silnik strasznie muli jak ma pow. 2000 obrotów.
Czy mogłem coś rozregulować podczas rozbierania gaźnika
Czy mogłem coś rozregulować podczas rozbierania gaźnika
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
to nie gaźnik tylko jednopunkt, możliwe że wcześniej juz łapał lewe powietrze a po uszczelnieniu dolotu zmienił się stosunek powietrze-gaz stąd nie chce chodzić. Po za tym składanie takich elementów na silikonie nie jest dobrym rozwiązaniem, benzyna rozpuszcza silikon a potem jego drobinki zapychają kanaliki powietrzne i paliwowe. Należy wymienic oryginalne uszczelki na nowe bez żadnych specyfików.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
jopek83, Jeśli myślisz, że VAG Ci od razu wyświetli co dolega Twojemu autku to przygotuj się na możliwe rozczarowanie. Jest wiele awarii, które nie powodują błędów w ECU, a inne z kolei rejestrują błędy, które nie dają jednoznacznej odpowiedzi na pytanie dlaczego tak się dzieje. Żeby nie było, że odradzam podpięcie pod VAG-a, co to to nie, owszem to dobry pomysł ale nie rób sobie wielkich nadziei.
Napisz co to za instalacja LPG (generacja przynajmniej) bo to dość ważne jeśli mamy coś wymyślić poza już zlikwidowaną nieszczelnością.
Napisz co to za instalacja LPG (generacja przynajmniej) bo to dość ważne jeśli mamy coś wymyślić poza już zlikwidowaną nieszczelnością.
Byłem dzisiaj u magika i podłączył go pod komputer (ale szczerze nie wiem co to jest VAG i TPS :roll: ale myśle że VAG jest od gazu, a TPS od sterowania silnika Jezeli coś pokręciłem to mnie poprawcie) więc podłączył go pod komp od silnika i wyszło że jest zwarcie na sondzie lambda, odpiąłem sondę (ale tylko te dwa białe kabelki, ten czarny pozostał) i wykasowaliśmy błąd. Autko chodzi tylko na PB i to bez żadnych zarzutów. Podjechałem więc do gazownika i ten powiedział że dopóki nie wymienię sondy to on mi gazu nie wyreguluje. Gaz mam II generacji, parownik stag 100.
Czy mogę samemu kupić i wymienić tą sondę..
Czy mogę samemu kupić i wymienić tą sondę..
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
jopek83, proponuję najpierw wygodnie usiąść przed kompem i trochę poczytać forum. Bez urazy ale namieszałeś solidnie, a magik od diagnostyki zrobił Cię w balona (świadomie lub nie - nie wnikam).
VAG to popularne określenie interfejsu diagnostycznego podłączanego do kompa samochodu celem odczytania błędów i diagnostyki.
TPS to czujnik położenia przepustnicy. Po więcej wiedzy zapraszam do archiwum forum.
Błąd zwarcia sondy do masy to błąd spowodowany tak ustawioną emulacją sondy w kompie LPG i nie ma nic wspólnego z Twoimi problemami. Polecam artykuł na temat LPG w dziale dowload: http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,71/
Odpinając białe przewody odpiąłeś grzałkę sondy, która nie ma nic wspólnego z błędem ani Twoimi problemami :lol:
Sprawdź wszystkie połączenia masy do instalacji LPG, to dość częsty i zaniedbywany problem. Ale tak poza tym to coś ten gazownik chyba nie bardzo kumaty, bo sondę to on może sprawdzić.
VAG to popularne określenie interfejsu diagnostycznego podłączanego do kompa samochodu celem odczytania błędów i diagnostyki.
TPS to czujnik położenia przepustnicy. Po więcej wiedzy zapraszam do archiwum forum.
Błąd zwarcia sondy do masy to błąd spowodowany tak ustawioną emulacją sondy w kompie LPG i nie ma nic wspólnego z Twoimi problemami. Polecam artykuł na temat LPG w dziale dowload: http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,71/
Odpinając białe przewody odpiąłeś grzałkę sondy, która nie ma nic wspólnego z błędem ani Twoimi problemami :lol:
Sprawdź wszystkie połączenia masy do instalacji LPG, to dość częsty i zaniedbywany problem. Ale tak poza tym to coś ten gazownik chyba nie bardzo kumaty, bo sondę to on może sprawdzić.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Dzięki za wytłumaczenie Sprawa wyglądała tak...
-Autko chodzi na PB super, a na LPG w ogóle.
-Na gazie ma wolne obroty, ale po chwili gaśnie.
-Najpierw podjechałem do warsztatu celem podpięcia pod komp i wyłapania błędów (facet od razu powiedział że nie ma sensu bo ten komputer sam się resetuje i na pewno nic nie popsułem rozbierając jednopunkt)
-Jednak po podpięciu wyszło że ma zwarcie na sondzie, odłączyłem te dwa białe kable (tak jak piszecie to niepotrzebnie) i facet wykasował błąd. Kazał przyjechać na drugi dzień celem dokładniejszego sprawdzenia i naprawy.
-Wyjeżdżając od niego podjechałem do gazownika, (autko na PB chodzi super i tak jest nadal) , a on powiedział że jeżeli jest zwarcie na sondzie to i tak autko nie będzie chodziło na LPG. Ale może spróbować go wyregulować... Jednak się nie zdecydowałem, pomyślałem... szkoda kasy. Więc... pojechałem do domu i autko zostawiłem w garażu.
Autko posiadam od 3 tygodni i nigdy nie byłem dobry z mechaniki :roll: więc jeszcze raz sorki za błędy.
Nie wiem co mam teraz zrobić... Czy podłączyć z powrotem tą sondę i jechać normalnie na regulacje? Czy kupić nową? A może ją jakimś sposobem sprawdzić?
-Autko chodzi na PB super, a na LPG w ogóle.
-Na gazie ma wolne obroty, ale po chwili gaśnie.
-Najpierw podjechałem do warsztatu celem podpięcia pod komp i wyłapania błędów (facet od razu powiedział że nie ma sensu bo ten komputer sam się resetuje i na pewno nic nie popsułem rozbierając jednopunkt)
-Jednak po podpięciu wyszło że ma zwarcie na sondzie, odłączyłem te dwa białe kable (tak jak piszecie to niepotrzebnie) i facet wykasował błąd. Kazał przyjechać na drugi dzień celem dokładniejszego sprawdzenia i naprawy.
-Wyjeżdżając od niego podjechałem do gazownika, (autko na PB chodzi super i tak jest nadal) , a on powiedział że jeżeli jest zwarcie na sondzie to i tak autko nie będzie chodziło na LPG. Ale może spróbować go wyregulować... Jednak się nie zdecydowałem, pomyślałem... szkoda kasy. Więc... pojechałem do domu i autko zostawiłem w garażu.
Autko posiadam od 3 tygodni i nigdy nie byłem dobry z mechaniki :roll: więc jeszcze raz sorki za błędy.
Nie wiem co mam teraz zrobić... Czy podłączyć z powrotem tą sondę i jechać normalnie na regulacje? Czy kupić nową? A może ją jakimś sposobem sprawdzić?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
jopek83, Po pierwsze naprawdę radzę poczytać forum i mój artykuł. Dowiesz wiele ciekawych i praktycznych rzeczy, a przynajmniej zrozumiesz zasadę działania instalacji LPG i wzajemne zależności LPG-> Pb -> LPG. Błędem się nie przejmuj, to normalne w tym wypadku.
Po drugie podepnij sondę tak jak była. Sprawdź czy wszystkie połączenia elektryczne do instalacji LPG są sprawne, czy żaden kabelek nie wisi sobie czasem i nie dynda gdzieś obok, czy wtyczka do silniczka krokowego od LPG (ten na wężu podającym gaz do miksera) jest dobrze włożona itp. Sprawdź bezpieczniki od instalacji LPG (powinny być dwa) Jeśli wszystko jest ok. To jedź do jakiegoś innego gazownika, który ma pojęcie o swojej profesji, żeby sprawdził i ewentualnie wyregulował instalację. Podejrzewam jednak, że zwyczajnie grzebiąc przy wtrysku urwałeś jakiś przewód albo wysunął się bezpiecznik albo coś w tym stylu. Żeby sprawdzić sondę trzeba mieć oscyloskop albo fejs i program do kompa LPG, przy pomocy tych narzędzi można zdiagnozować sondę, ale jak już wspomniałem moim zdaniem nie ma ona tu nic wspólnego z gaśnięciem silnika.
Po drugie podepnij sondę tak jak była. Sprawdź czy wszystkie połączenia elektryczne do instalacji LPG są sprawne, czy żaden kabelek nie wisi sobie czasem i nie dynda gdzieś obok, czy wtyczka do silniczka krokowego od LPG (ten na wężu podającym gaz do miksera) jest dobrze włożona itp. Sprawdź bezpieczniki od instalacji LPG (powinny być dwa) Jeśli wszystko jest ok. To jedź do jakiegoś innego gazownika, który ma pojęcie o swojej profesji, żeby sprawdził i ewentualnie wyregulował instalację. Podejrzewam jednak, że zwyczajnie grzebiąc przy wtrysku urwałeś jakiś przewód albo wysunął się bezpiecznik albo coś w tym stylu. Żeby sprawdzić sondę trzeba mieć oscyloskop albo fejs i program do kompa LPG, przy pomocy tych narzędzi można zdiagnozować sondę, ale jak już wspomniałem moim zdaniem nie ma ona tu nic wspólnego z gaśnięciem silnika.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
sondę możesz sprawdzić sam, potrzebny jest miernik napięcia stałego najlepiej cyfrowy. należy się wpiąć w czarny przewód od sondy i na pracującym ciepłym silniku na benzynie zmierzyć napięcie jakie podaje sonda na czarnym kabelku , powinno oscylować w granicach 0,1V-1V. Nie da się jednoznacznie określić poprawnego działania sondy ale pozwala z grubsza określić czy sonda w ogóle pracuje a np wisi na 0,4V cały czas albo ma zwarcie do masy. Jeśli coś źle napisałem to zapewne specjalista od ABT i LPG mnie poprawi... <ok>
Wielkie dzięki koledzy, zaraz ściągnę program i poczytam o LPG.
Macie racje... skoro wcześniej jakoś jeździł na LPG to dlaczego teraz nie chce... Sprawdzę dokładnie wszystkie kabelki, może któryś jest luźny lub nie ma masy.
Myślałem że to silniczek krokowy od LPG i... przyznam szczerze że kupiłem nowy (niepotrzebnie) mogłem najpierw pogadać z wami.
Co jest dziwne.. kiedy złożyłem jednopunkt to tak jak już pisałem wcześniej silnik nie chodził na gazie. Rozebrałem go z powrotem, znów uszczelniłem i... autko chodziło i na PB i na LPG super, ale... nie na długo. Więc tak jak piszecie, może jakiś kabelek jest luźny...
Ahh... czeka mnie troszkę zabawy :cry:
Koledzy wielkie dzięki za rady...
Dam znać wkrótce <ok>
[ Dodano: 2008-09-05, 15:15 ]
Dziś wsiadłem do auta odpaliłem na PB i podczas jazdy przełączyłem na LPG i...
samochód jechał ok 3 sek. po czym gasł na 2 sek i znów chodził ok. 3/4 sek. i zgasł i tak cały czas. Sprawdzałem zapłon i jest OK.
Jeżeli nie znajdę przyczyny do poniedziałku to niestety będę musiał niunie oddać dobremu mechanikowi :cry:
[ Dodano: 2008-09-06, 12:57 ]
koledzy... czy nie macie przypadkiem takiej uszczelki pod jednopunkt? Zestaw naprawczy (monowtrysk TBI Bosch)
[ Dodano: 2008-09-08, 17:56 ]
Koledzy autko naprawione!!! Nie jeździł na LPG bo zamontowałem inny silniczek krokowy :oops: i nie było odpowiedniego "przelotu" gazu 8-)
Dzięki za rady!
Temat zakończony :lol:
Macie racje... skoro wcześniej jakoś jeździł na LPG to dlaczego teraz nie chce... Sprawdzę dokładnie wszystkie kabelki, może któryś jest luźny lub nie ma masy.
Myślałem że to silniczek krokowy od LPG i... przyznam szczerze że kupiłem nowy (niepotrzebnie) mogłem najpierw pogadać z wami.
Co jest dziwne.. kiedy złożyłem jednopunkt to tak jak już pisałem wcześniej silnik nie chodził na gazie. Rozebrałem go z powrotem, znów uszczelniłem i... autko chodziło i na PB i na LPG super, ale... nie na długo. Więc tak jak piszecie, może jakiś kabelek jest luźny...
Ahh... czeka mnie troszkę zabawy :cry:
Koledzy wielkie dzięki za rady...
Dam znać wkrótce <ok>
[ Dodano: 2008-09-05, 15:15 ]
Dziś wsiadłem do auta odpaliłem na PB i podczas jazdy przełączyłem na LPG i...
samochód jechał ok 3 sek. po czym gasł na 2 sek i znów chodził ok. 3/4 sek. i zgasł i tak cały czas. Sprawdzałem zapłon i jest OK.
Jeżeli nie znajdę przyczyny do poniedziałku to niestety będę musiał niunie oddać dobremu mechanikowi :cry:
[ Dodano: 2008-09-06, 12:57 ]
koledzy... czy nie macie przypadkiem takiej uszczelki pod jednopunkt? Zestaw naprawczy (monowtrysk TBI Bosch)
[ Dodano: 2008-09-08, 17:56 ]
Koledzy autko naprawione!!! Nie jeździł na LPG bo zamontowałem inny silniczek krokowy :oops: i nie było odpowiedniego "przelotu" gazu 8-)
Dzięki za rady!
Temat zakończony :lol: