Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Nagły spadek ciśnienia oleju.

ODPOWIEDZ
Stan.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2007, 13:20

[1.9TDI 1Z] Nagły spadek ciśnienia oleju.

Post autor: Stan. » 07 wrz 2008, 17:35

Panowie długo nie zaglądałem na forum bo nie miałem poważnych problemów.Jednak po wymianie płynu chłodniczego włączyłem silnik aby nagrzał się do temperatury kiedy otworzy się termostat.Po około 15 sekundach stwierdziłem że silnik pracuje zbyt głośno, podczas wyłączania silnika stwierdziłem że kontrolka oleju się świeci.Nie mogłem uwierzyć ponieważ nie miałem żadnych problemów zarówno przed wymianą jak i po wymianie oleju. Postanowiłem ponownie odpalić silnik i dokładnie poobserwować zachowanie się kontrolki ciśnienia oleju.Obserwacje są następujące:po załączeniu zapłonu kontrolka się zapala,po odpaleniu silnika lampka gaśnie na ok. 3 do 5 s. jednak później zaświeca się na nowo.
Jeszcze jedną charakterystyczną cechą jest to że silnik jak odpala to obroty są nierównomierne.Nie eksperymentowałem dalej ponieważ zdaję sobie sprawę że silnik nie ma smarowania.Poradźcie co mam sprawdzić i w jaki sposób?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 19:34 przez Stan., łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 wrz 2008, 17:41

Ja zacząłbym od odkręcenia miski olejowej i sprawdzeniu samej pompy olejowej, a szczególnie smoka ssawnego. Być może coś podeszło i przytkało go - miałem już taką sytuację.

Stan.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2007, 13:20

[B4 1Z] Nagły spadek ciśnienia oleju

Post autor: Stan. » 13 wrz 2008, 18:50

W związku z tym że mam pilny wyjazd oddałem samochód do mechanika myśląc że usunie mi szybko awarię.Po dwóch dniach dowiedziałem się że awarii uległa pompa oleju jednak po następnym telefonie do mechanika dowiedziałem się że po wymianie pompy nadal występują problemy ze smarowaniem silnika i należy wymontować silnik celem ustalenia przyczyny.
Po wymontowaniu i zamontowaniu silnika (co trwało następne dwa dni) okazało się że są jeszcze jakieś problemy ze smarowaniem turbiny.Następnych moich telefonów mechanik nie odbierał ponieważ już znał mój numer.W następnym dniu pojechałem do warsztatu dowiadując się że już jest wszystko w porządku i muszę zadzwonić kiedy mogę odebrać samochód.Jakie było moje zdziwienie kiedy chcąc dowiedzieć się o odbiorze samochodu nikt znów nie odbierał telefonu.Zaniepokojony tą sytuacją ponownie pojechałem do warsztatu gdzie zastałem dwóch pomocników którzy wyciągali i wkładali silnik i od nich się dowiedziałem że pomimo dobrego ciśnienia oleju kontrolka ciśnienia w dalszym ciągu świeci.W pierwszej chwili poprosiłem o omomierz aby sprawdzić czujniki ciśnienia lecz kolesie powiedzieli mi że czujniki dwukrotnie już były wymieniane.W związku z czym poszedłem do mechanika i spytałem czy miał samochód podpięty pod komputer, jak się okazało nie zrobił tego.Po mojej sugestii wziął tester i podpiął samochód.Okazało się że jest uszkodzony czujnik G28 tj.czujnik prędkości obrotowej silnika.Po naprawie oberwanych kabli we wtyku tego czujnika okazało się że kontrolka ciśnienia oleju również gaśnie. Moje pytanie jest takie: jakie jest powiązanie czujnika prędkości obrotowej z kontrolką ciśnienia oleju.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 13 wrz 2008, 19:10

Stan. pisze:Moje pytanie jest takie: jakie jest powiązanie czujnika prędkości obrotowej z kontrolką ciśnienia oleju.
nie ma powiązania ale u mnie przy uszkodzonym czujniku komp pokazywał jeszcze uszkodzenie czujnika temp. dolotu po wymianie czujnika położenia wału błąd czujnika temp po skasowaniu już się nie powtórzył, a wcześniej nie dało się go skasować.
A jakie masz teraz obr. bo nie tak łatwo naprawić ten czujnik ta wiązka w tym ekranie ma określoną oporność u mnie po zlutowaniu tego obroty podniosły mi się do 1050

Stan.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2007, 13:20

[B4 1Z] Nagły spadek ciśnienia oleju

Post autor: Stan. » 14 wrz 2008, 00:26

Nie jestem w stanie powiedzieć jaką wartość konkretnie mają te obroty lecz wyraźnie spadły i silnik zaczął pracować równo jak przed awarią.Mechanik był bardzo wściekły ponieważ siedziałem mu na karku i była godz.15 a on pracuje w soboty do 13 w związku z tym nie podłączył obrotomierza a u mnie na pulpicie również go nie ma.
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju i czy jest zależne od obrotów,jeżeli tak to jaka powinna być ta zależność?
Marcin przewody w elektryce i elektronice zazwyczaj powinny mieć jak najmniejszą oporność ponieważ służą do zasilania i do przesyłania sygnałów elektrycznych w związku z powyższym skracanie ich nie powoduje żadnych zmian w przesyłanych sygnałach.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 14 wrz 2008, 00:44

Stan., nie chodziło mi o oporność samego przewodu jak o rezystancję samego czujnika. ale jak obroty spadły to ok
z drugiej strony dziwny ten mechanik zamiast zmierzyć ciśnienie oleju wyciąga silnik <mur>

jmorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 lis 2007, 18:39
Lokalizacja: Wilno

Re: [B4 1Z] Nagły spadek ciśnienia oleju

Post autor: jmorek » 14 gru 2008, 19:20

Stan. pisze: Moje pytanie jest takie: jakie jest powiązanie czujnika prędkości obrotowej z kontrolką ciśnienia oleju.
Pozdrawiam.
Przepraszam ze odgrzewam stary temat, na forum nie znalazlem nic o podobnej sytuacji. Dzisiaj gdy silnik pracowal na wolnych obrotach odlaczylem wtyczke przy filtrze paliwa od czujnika G28, silnik zwiekszyl obroty i zapalila sie kontrolka cisnienia oleju. Po podlaczeniu G28 kontrolka gasnie. Czy jest jakies logiczne powiazanie miedzy kontrolka oleju a czujnikiem predkosci obrotowej?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl