Panowie długo nie zaglądałem na forum bo nie miałem poważnych problemów.Jednak po wymianie płynu chłodniczego włączyłem silnik aby nagrzał się do temperatury kiedy otworzy się termostat.Po około 15 sekundach stwierdziłem że silnik pracuje zbyt głośno, podczas wyłączania silnika stwierdziłem że kontrolka oleju się świeci.Nie mogłem uwierzyć ponieważ nie miałem żadnych problemów zarówno przed wymianą jak i po wymianie oleju. Postanowiłem ponownie odpalić silnik i dokładnie poobserwować zachowanie się kontrolki ciśnienia oleju.Obserwacje są następujące:po załączeniu zapłonu kontrolka się zapala,po odpaleniu silnika lampka gaśnie na ok. 3 do 5 s. jednak później zaświeca się na nowo.
Jeszcze jedną charakterystyczną cechą jest to że silnik jak odpala to obroty są nierównomierne.Nie eksperymentowałem dalej ponieważ zdaję sobie sprawę że silnik nie ma smarowania.Poradźcie co mam sprawdzić i w jaki sposób?
Pozdrawiam.
[1.9TDI 1Z] Nagły spadek ciśnienia oleju.
[1.9TDI 1Z] Nagły spadek ciśnienia oleju.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 19:34 przez Stan., łącznie zmieniany 2 razy.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
[B4 1Z] Nagły spadek ciśnienia oleju
W związku z tym że mam pilny wyjazd oddałem samochód do mechanika myśląc że usunie mi szybko awarię.Po dwóch dniach dowiedziałem się że awarii uległa pompa oleju jednak po następnym telefonie do mechanika dowiedziałem się że po wymianie pompy nadal występują problemy ze smarowaniem silnika i należy wymontować silnik celem ustalenia przyczyny.
Po wymontowaniu i zamontowaniu silnika (co trwało następne dwa dni) okazało się że są jeszcze jakieś problemy ze smarowaniem turbiny.Następnych moich telefonów mechanik nie odbierał ponieważ już znał mój numer.W następnym dniu pojechałem do warsztatu dowiadując się że już jest wszystko w porządku i muszę zadzwonić kiedy mogę odebrać samochód.Jakie było moje zdziwienie kiedy chcąc dowiedzieć się o odbiorze samochodu nikt znów nie odbierał telefonu.Zaniepokojony tą sytuacją ponownie pojechałem do warsztatu gdzie zastałem dwóch pomocników którzy wyciągali i wkładali silnik i od nich się dowiedziałem że pomimo dobrego ciśnienia oleju kontrolka ciśnienia w dalszym ciągu świeci.W pierwszej chwili poprosiłem o omomierz aby sprawdzić czujniki ciśnienia lecz kolesie powiedzieli mi że czujniki dwukrotnie już były wymieniane.W związku z czym poszedłem do mechanika i spytałem czy miał samochód podpięty pod komputer, jak się okazało nie zrobił tego.Po mojej sugestii wziął tester i podpiął samochód.Okazało się że jest uszkodzony czujnik G28 tj.czujnik prędkości obrotowej silnika.Po naprawie oberwanych kabli we wtyku tego czujnika okazało się że kontrolka ciśnienia oleju również gaśnie. Moje pytanie jest takie: jakie jest powiązanie czujnika prędkości obrotowej z kontrolką ciśnienia oleju.
Pozdrawiam.
Po wymontowaniu i zamontowaniu silnika (co trwało następne dwa dni) okazało się że są jeszcze jakieś problemy ze smarowaniem turbiny.Następnych moich telefonów mechanik nie odbierał ponieważ już znał mój numer.W następnym dniu pojechałem do warsztatu dowiadując się że już jest wszystko w porządku i muszę zadzwonić kiedy mogę odebrać samochód.Jakie było moje zdziwienie kiedy chcąc dowiedzieć się o odbiorze samochodu nikt znów nie odbierał telefonu.Zaniepokojony tą sytuacją ponownie pojechałem do warsztatu gdzie zastałem dwóch pomocników którzy wyciągali i wkładali silnik i od nich się dowiedziałem że pomimo dobrego ciśnienia oleju kontrolka ciśnienia w dalszym ciągu świeci.W pierwszej chwili poprosiłem o omomierz aby sprawdzić czujniki ciśnienia lecz kolesie powiedzieli mi że czujniki dwukrotnie już były wymieniane.W związku z czym poszedłem do mechanika i spytałem czy miał samochód podpięty pod komputer, jak się okazało nie zrobił tego.Po mojej sugestii wziął tester i podpiął samochód.Okazało się że jest uszkodzony czujnik G28 tj.czujnik prędkości obrotowej silnika.Po naprawie oberwanych kabli we wtyku tego czujnika okazało się że kontrolka ciśnienia oleju również gaśnie. Moje pytanie jest takie: jakie jest powiązanie czujnika prędkości obrotowej z kontrolką ciśnienia oleju.
Pozdrawiam.
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
nie ma powiązania ale u mnie przy uszkodzonym czujniku komp pokazywał jeszcze uszkodzenie czujnika temp. dolotu po wymianie czujnika położenia wału błąd czujnika temp po skasowaniu już się nie powtórzył, a wcześniej nie dało się go skasować.Stan. pisze:Moje pytanie jest takie: jakie jest powiązanie czujnika prędkości obrotowej z kontrolką ciśnienia oleju.
A jakie masz teraz obr. bo nie tak łatwo naprawić ten czujnik ta wiązka w tym ekranie ma określoną oporność u mnie po zlutowaniu tego obroty podniosły mi się do 1050
[B4 1Z] Nagły spadek ciśnienia oleju
Nie jestem w stanie powiedzieć jaką wartość konkretnie mają te obroty lecz wyraźnie spadły i silnik zaczął pracować równo jak przed awarią.Mechanik był bardzo wściekły ponieważ siedziałem mu na karku i była godz.15 a on pracuje w soboty do 13 w związku z tym nie podłączył obrotomierza a u mnie na pulpicie również go nie ma.
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju i czy jest zależne od obrotów,jeżeli tak to jaka powinna być ta zależność?
Marcin przewody w elektryce i elektronice zazwyczaj powinny mieć jak najmniejszą oporność ponieważ służą do zasilania i do przesyłania sygnałów elektrycznych w związku z powyższym skracanie ich nie powoduje żadnych zmian w przesyłanych sygnałach.
Pozdrawiam.
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju i czy jest zależne od obrotów,jeżeli tak to jaka powinna być ta zależność?
Marcin przewody w elektryce i elektronice zazwyczaj powinny mieć jak najmniejszą oporność ponieważ służą do zasilania i do przesyłania sygnałów elektrycznych w związku z powyższym skracanie ich nie powoduje żadnych zmian w przesyłanych sygnałach.
Pozdrawiam.
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
Re: [B4 1Z] Nagły spadek ciśnienia oleju
Przepraszam ze odgrzewam stary temat, na forum nie znalazlem nic o podobnej sytuacji. Dzisiaj gdy silnik pracowal na wolnych obrotach odlaczylem wtyczke przy filtrze paliwa od czujnika G28, silnik zwiekszyl obroty i zapalila sie kontrolka cisnienia oleju. Po podlaczeniu G28 kontrolka gasnie. Czy jest jakies logiczne powiazanie miedzy kontrolka oleju a czujnikiem predkosci obrotowej?Stan. pisze: Moje pytanie jest takie: jakie jest powiązanie czujnika prędkości obrotowej z kontrolką ciśnienia oleju.
Pozdrawiam.