Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 92' ABK] Problem ze skrzynią :(( Proszę o pomoc...

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Krzysztof_Suliko [usunięt

[80 92' ABK] Problem ze skrzynią :(( Proszę o pomoc...

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 09 wrz 2008, 19:12

Witam wszystkich.

Koledzy, mam wielki problem, od kilku tygodni coraz ciężej wchodziły mi biegi (skrzynia manualna 5cio biegowa). Na początku był to I , III i wsteczny bieg. Dziś jadąc do domu z otwartymi szybami usłyszałem ze moje auto strasznie "szumi" to taki głuchy dźwięk, szum jakby w skrzyni nie było oleju.
Wycieków nie mam, w garażu suchutko, skrzynia lekko przyroszona. Nie dość że szumi to zmieniając biegi słyszę metaliczne stukanie, puszczając sprzęgło na zapalonym silniku stuk jest bardzo głośny i również metaliczny, na zgaszonym silniku ten stuk nie występuje. Podobny głośny stukot występuje jak wsadzę III i puszczę sprzęgło, oczywiście auto szarpnie,zgaśnie ale i zastuka niemiłosiernie. Poduszki pod skrzynią i jej mocowania są OK.

Proszę o pomoc i poradę, co to może być... :-(

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 09 wrz 2008, 20:46

czas na nowe sprzęgło

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 10 wrz 2008, 00:37

kolego najpierw sprawdz sprzęgło jeśli jest ok lub troszke zjechane to stawiał bym na skrzynie

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 10 wrz 2008, 07:56

Według zapisków serwisowych, sprzęgło nie było wymianiane od nowości. Auto ma przejechane 180 tyś km. Czy jeśli kończy się sprzęgło występują trudości z włożeniem biegów ?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 10 wrz 2008, 08:13

Na poczatek sprawdź ustawienie drążka zmiany biegów, potem sprawdx czy czasem nie masz nadmiernego luzu na mechaniźnie różnicowym, kolega tak miał że mu stukało przy dodawaniu gazu i puszczaniu, po wyjeciu skrzyni w mechaniźnie brakowało 1 żeba który sie wykruszył i stąd były te stuki

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 wrz 2008, 10:54

Krzysztof_Suliko pisze:Wycieków nie mam, w garażu suchutko, skrzynia lekko przyroszona. Nie dość że szumi
spróbuj sprawdzić poziom oleju w skrzyni. ja niedawno w swoim sprawdziłem poziom oleju i okazało się, że nie ma stanu. kupiłem więc litr oleju na dolewkę. wlałem cały litr i dalej nie ma stanu. i też mam w garażu suchutko. z tym, że mi skrzynia nie szumiła. chodziła bardzo cicho, a biegi wrzucało się lekko. mimo wszystko dolweka oleju na pewno na złe skrzyni nie poszła, a przy okazji jeszcze troche doleje :-)
załuję, że nie zmieniłem całości oleju ale nei wiedziałem, że ubytej jest taki duży. myślałem, żę wejdzie tylko troche. miałem zamiar wlać pół butelki żeby drugie pół mieć na wymianę oleju

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 10 wrz 2008, 12:50

[quote="grze"]spróbuj sprawdzić poziom oleju w skrzyni. ja niedawno w swoim sprawdziłem poziom oleju i okazało się, że nie ma stanu. kupiłem więc litr oleju na dolewkę. wlałem cały litr i dalej nie ma stanu. i też mam w garażu suchutko. z tym, że mi skrzynia nie szumiła.

a niby odradzają wymiane oleju w skrzyni :-?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 wrz 2008, 12:59

jagna pisze:
grze pisze:spróbuj sprawdzić poziom oleju w skrzyni. ja niedawno w swoim sprawdziłem poziom oleju i okazało się, że nie ma stanu. kupiłem więc litr oleju na dolewkę. wlałem cały litr i dalej nie ma stanu. i też mam w garażu suchutko. z tym, że mi skrzynia nie szumiła.

a niby odradzają wymiane oleju w skrzyni
ja nie wymieniłem oleju w skrzyni tylko dolałem nowego do tego co był :mrgreen:
dlaczego odradzają wymianę oleju w skrzyni? nowy olej, to zawsze nowy, a nie jakiś tam czarny syf z pływającymi opiłkami. w dodatku ubytek oleju trzeba jakoś uzupełnić. skrzynia ma na sucho działać? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 10 wrz 2008, 13:07

Niektóre marki zalecają kontrolę stanu oleju w skrzyni co 20tyś km i ewentualne uzupełnienie. Nie wspominają nawet o możliwości wymiany.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 wrz 2008, 13:17

czyli lepiej nie wymieniać oleju? dobrze, że ja tylko go dolałem :-D
właściwie, to chciałem wymienić ale dopiero jak się dowiem o co chodzi z kropelką oleju sączącą się ze skrzyni. co ciekawe w garażu sucho, a ze skrzyni ciągle sączy się kropelka - nawet jak ją wytrę, to za jakiś czas znów będzie. myślałem, że to simering półosi puszcza ale mechanik sprawdził go i mówi, że jest dobry i tam nie ma wycieku. podobno sama półoś cieknie, bo dzieś na końcu ma jakąś gumkę i podobno z tej gumki może się sączyć - nawet nie wiem, co naprawiać :shock:

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 10 wrz 2008, 16:28

grze kolego, uszczelniacz półosi napędowej,tam gdzie wyłazi ze skrzyni ;-) .Co do informacji o tym że niektóży producenci nie informują o wymianach tylko kontrolach stanu i dolewkach...polityka firmy :lol: Pracuje w ASO francuskiej marki gdzie jestem doradcą technicznym.Też informujemy klientów że nie ma wymian.Ale w aucie 15-to 20-to letnim jak najbardziej.Każdy olej z przekładniowym włącznie z biegiem czasu traci parametry.

[ Dodano: 2008-09-10, 17:01 ]
A to że "niektóre marki zalecają kontrole bez wymiany.."jest to na ręke serwisowi jak pisałem polityka firmy :lol: Zapytajcie w ASO czemu nie można by tak wymienić,jedyny argument to odp:"Bo producent ...blablabla" żadnych konkretnych argumentów.Sam stosuje "blabla" bo reprezentuje interesy konkretnej firmy i tyle, skoro firma ma polityke skróconych przebiegów dla aut rej.na firme a jak w dowodzie jest osoba fizyczna to już nie,to pracuje zgodnie z zasadami,nakazami i polityką firmy i nie dyskutuje czy to jest lepsze czy gorsze z technicznego punktu widzenia.Sorki ale tak jest wszędzie,brutalna rzeczywistość. ;-)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 wrz 2008, 18:51

luk_OP_Q89, uczelniacz (simering) półosi wg mechanika mam dobry - podobno przy nim jest sucho. mechanik coś mowił o jakimś gumowym lejeczku na końcu półośki :roll: kompletnie nie wiem co mam naprawiać :-(

z tymi wymianami oleju w skrzyni to najprawdopodobniej producenci dlatego ich nie zalecają żeby auda krócej jeździły jak się skrzynie pozacierają i żeby był większy ruch w interesie ;-)

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 11 wrz 2008, 07:44

grze pisze:dlaczego odradzają wymianę oleju w skrzyni?
Kilka dni temu o tym czytałam, ale teraz nie moge znaleźć tego postu, podobno jeden z forumowiczów wymienił i padła mu skrzynia. Ja osobiscie wymieniłam jakieś 5tys km temu i skrzynia pracuje jak pracowała, wiec myślę, że u tego forumowicza to był czysty przypadek. Pozdr

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 11 wrz 2008, 11:32

Wymiana oleju może zaszkodzić w przypadku użycia niewłaściwego środka smarnego(tylko olej zalecany przez producenta-klasa lepkościowa SAE) grze-półoś może ciec albo na uszczelniaczu od strony skrzyni albo na przegubie od strony koła(manszeta czyli osłona przegubu w środku jest smar jak się zagrzeje jest płynny-pewnie o tym myślał mechanik mówiąc o lejku :lol:)skręć koła w lewo zajrzyj pewnie nadkole będzie pochlapane <ok>

[ Dodano: 2008-09-11, 11:37 ]
Jagna-skrzynia nie pada sama z siebie od nowego oleju,zarżnięta była i tyle ;-) poza tym przy spuszczani oleju wyciągamy korek spustowy i oglądamy/czyścimy go z opiłków(korek ma magnes i przyciąga to co zeszlifujemy w trakcie szybkich zmian biegów :mrgreen: oględziny korka a raczej tego co na nim też mówią co nieco o skrzyni <ok>

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 11 wrz 2008, 20:38

Dziękuje wszystkim za porady. Postanowiłem że zmienie olej w przyszłym tygodniu. Zdecydowałem się na oryginalny olej Audi (cena w ASO 1L=90zł) bo większość osób uważa że jak wleje się coś innego niż zaleca producent to cuda zaczynają się dziać... cieknie, uszczelki padają i inne gumowe elementy.

Mam jeszcze jedno pytanko... ile oleju kupić? W salonie mówią że 2L wystarczy natomiast w serwisie Audi 5m dalej ze 3L. Która wersja jest prawdziwa ?
Sprawdzałem w Etce i sam niewiem jakie mam oznaczenie skrzyni biegów. Wszystko wskazuje mi na CCF ale nie jestem w 100% pewien.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl