Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT 2.0] brak ssania. POMOCY

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 05 wrz 2008, 17:53

Sprawdziłem nastawnik jest prawidłowo ustawiony i pracuje. Przy 90 stopniach wody obroty opadaja ponizej 800 i zaczyna mocno kulec

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 05 wrz 2008, 19:49

No właśnie
Fantomas_29 pisze:Przy 90 stopniach wody obroty opadaja ponizej 800 i zaczyna mocno kulec
to mogłoby wskazywać na to, że jednak mikrowyłącznik w nastawniku nie zamyka styków i ECU nie dostaje info, że przepustnica już się zamknęła i próbuje ją dalej zamykać.
Mogę się mylić oczywiście.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 06 wrz 2008, 12:02

mam drugi nastawnik przełożę go dzis bo bede rozrzad robic to zobacze. A powiedz mi czy da sie jakos sprawidzic czy jest dobry ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 06 wrz 2008, 13:16

Tak, zwykłym omomierzem sprawdzasz na stykach 3-4 (w wersji 4 pinowej) czy po wciśnięciu trzpienia wyłącznika styki się załączają. W wersji 6 pinowej jest to bardziej skomplikowane. Bo wymaga ustawienia zarówno nastawnika jak i TPS-u i ich wzajemnej pozycji.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 06 wrz 2008, 16:19

Sterownik przełożyłem do ojca jest dobry ssanie u niego działa. Teraz bede szukał jeszcze raz po kablach moze tam jest jakies uszkodzenie

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 06 wrz 2008, 16:31

Jesteś pewien, że masz dobrze ustawiony nastawnik u siebie?
Tu masz instrukcję o co chodzi. Obrazek Zwróć uwagę, że naprzeciwko trzpienia mikroprzełącznika masz śrubę regulacyjną.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 07 wrz 2008, 22:29

Na 100% tego nie wiem czy jest poprawnie ustawiony. . Znalazłem chyba przyczynę. uszkodzona jest guma pod wtryskiem bo jest trochę wypalona i nie ma już na niej tego kołnierza na którym leży dolna podstawa wtrysku. Zrobiłem to narazie na silikonie ale nie ma żadnych zmian. Możliwe ze ciągnie powietrze gdzieś przez nią w środku. W poniedziałek zamontuje nową.

Druga sprawa co jest odpowiedzialne na za to że jak zapalasz silnik to obroty idą do np 1000 a potem opadają i są normalnie ? Bo u mnie takie coś nie występuje wcale a u ojca na moim i jego sterowniku za każdym razem jak zapalisz silnik podwyższa sobie obroty a potem opada do normalnych czyli do jakiś 900 w jego przypadku

EDIT 7 wrzesień

Danek po ustawieniu nastawnika tak jak mi kazałeś jest mała poprawa w obrotach [foto 1]
Silnik pracuje lepiej bardziej spokojniej i nie szarpie nim tak lecz przy odpaleniu na zimnym są takie obroty jak widac na foto 1. Nie ma nadal ssania. Wydaje mi sie że nadal jest coś nie tak z tym nastawnikiem bo słychac go po przekręceniu na zapłon ale nie otwiera tej przepustnicy więcej gdy silnik jest zimny.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 07 wrz 2008, 23:07

Myślę, że następna przyczyna tkwi w nieszczelności dolotu.
Fantomas_29 pisze:Druga sprawa co jest odpowiedzialne na za to że jak zapalasz silnik to obroty idą do np 1000 a potem opadają i są normalnie ?
Za to odpowiada czujnik temp. - niebieski, ECU i nastawnik przepustnicy oraz (chyba) TPS.
Jak ECU dostanie info, że temperatura jest niska to wysyła impuls do nastawnika, żeby uchylił przepustnicę oraz wydłuża nieznacznie czas wtrysku benzyny. Info o stopniu uchylenia przepustnicy dostaje z TPS-u. Info o tym czy przepustnica jest całkowicie zamknięta jest brane właśnie z mikroprzełącznika nastawnika. Tak to w skrócie działa.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 08 wrz 2008, 19:25

możliwe że ta guma pod wtryskiem jest gdzieś uszkodzona w sobie bo ja ją na sylikoniem narazie zrobiłem ale nie dało to żadnego efektu. Czujnik niebieski mam nowy a nastawnik ustawiony według Twoich wskazówek. Czasem jak jest juz ciepły to przy zapalaniu dźwignie obroty troszke a potem opadna do 800

Edit 8 wrzesień

Wymiana gumy pod wtryskiem nic nie pomogła dalej jest tak jak było. Powietrza fałszywego nigdzie nie łapie.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 10 wrz 2008, 17:56

A sprawdzałeś w jakim położeniu jest przepustnica po odpaleniu silnika? Zamieniałeś TPS?

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 10 wrz 2008, 19:47

Przepustnica na zimnym silniku odchyla sie jakieś 2cm od tego zderzaka górnego. Na starym TPS i nowym jest tak samo. Stary TPS otwierałem ten nowy nie. Czy jest możliwośc że jest uszkodzony sterownik jak wszytsko pracuje , nastawnik , czujniki dobre. Bo ja go do ojca założyłem tylko na chwile i zapaliłem parę razy ale nie próbowałem żeby pochodził np żeby zszedł z ssania.

Jutro pomierzę ciśnienie paliwa jakie jest i czy powrót paliwa do baku jest drożny. Możliwe że tam cos jest nie tak. AA wszytkie kable pomierzyłem i maja 000.5 Om


P.S jak masz jakiś jeszcze pomysł co sprawdzic pisz a bedę sprawdzał bo ja z kumplem elektronikiem rozłożyliśmy ręce.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 10 wrz 2008, 20:46

Mi też już móżdżek paruje :-( . Owszem, być może jest to wina sterownika ale jeśli u taty złapał podwyższone obroty to wątpliwe, żeby był uszkodzony. Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to to ciśnienie paliwa. Byłeś może na analizie spalin? Sprawdź jeszcze sondę, zmierz napięcie jakie podaje minutę, dwie po odpaleniu.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 10 wrz 2008, 20:54

Ok jutro sprawdzę ciśnienie paliwa. Powiedz mi na jakich przewodach mam mierzyc na czarnym czy tych dwóch białych?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 10 wrz 2008, 20:58

Sygnał sondy jest na czarnym. Napięcie ma oscylować 0,1-0,8 V.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 10 wrz 2008, 21:04

Ja je mierzyłem zwykłym miernikiem skakało tak jak napisałeś ale to na ciepłym silniku mierzyłem. Zapomniałem Ci napisac jak ostatnio miałem auto na podnośniku gdy robiłem wachacz z przodu zauważyłem że ktoś grzebał przy przewodach paliwowych w okolicach prawego nadkola. Mianowicie jest wstawiony miękki przewód musze to jutro skontrolowac czy jest to oryginalne rozwiązanie czy ktoś w to ingerował.


Wiesz może jakie ma byc ciśnienie paliwa robocze?

Zablokowany

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl