Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6] [td] [b3] problem z ladowaniem?

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

[ B4 2.0 16V ] Pulsująca lampka ładowania akumulatora

Post autor: PABLO » 21 kwie 2007, 17:15

Mam właśnie tak u siebie. Nie wiem co może byc tego przyczyną. Kontrolka po przekręceniu kluczyka świeci się i pulsuje. Po odpaleniu sinika kontrolka gaśnie i jest ok. Proszę o porade
pozdrawiam

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 21 kwie 2007, 17:28

Z tego co pamiętam to takie są objawy, jak w alternatorze diody się kończą

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 21 kwie 2007, 18:34

chips pisze:Z tego co pamiętam to takie są objawy, jak w alternatorze diody się kończą
Ewentualnie jak u mnie było słaba masa w liczniku.

pokey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 22 kwie 2007, 00:29
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: pokey » 22 kwie 2007, 02:23

chips pisze:Z tego co pamiętam to takie są objawy, jak w alternatorze diody się kończą
To nie może mieć nic wspólnego z wytartymi szczotkami w alternatorze, ponieważ on nie pracuje w tym czasie.
Nie wiem jaka jest tego przyczyna, widziałem taki efekt już w kilku audiczkach, nawet w takiej jak Twoja [B4 2.0 16V]. Niektórzy twierdzą, że "tak ma być".

damian_23_23_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 11 mar 2008, 22:33
Lokalizacja: WIELUN

Post autor: damian_23_23_ » 10 wrz 2008, 20:17

wymień szczotki i wszystko bedzie dobrze. miałem tak samo. Wymieniłem i jest teraz ok

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 wrz 2008, 20:24

PABLO, mam dokładnie to samo w ABT :-( i też ktoś mi powiedział, że to może być właśnie słaba masa w liczniku. czy wie ktoś jak to naprawić?
damian_23_23_ pisze:wymień szczotki i wszystko bedzie dobrze. miałem tak samo. Wymieniłem i jest teraz ok
jaki związek z tym miganiem miałyby mieć szczotki alternatora to nie rozumiem :roll:

damian_23_23_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 11 mar 2008, 22:33
Lokalizacja: WIELUN

Post autor: damian_23_23_ » 10 wrz 2008, 20:33

cięzko mi t :-/ o wytłumaczyć ale ja tak mialem u siebie i pomogło

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 10 wrz 2008, 20:41

obwód kontrolki ładowania zamyka się przez szczotki w alternatorze jako masa. Plus jest podany na jeden styk żaróweczki z licznika. Jak alternator zaczyna ładować to na szczotkach pojawia się napięcie i w związku z tym na obu stykach żaróweczki występuje + i dlatego gaśnie. Miganie kontrolki jest spowodowane słabym stykiem na którymś z elementów licznik lub szczotki.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 wrz 2008, 20:50

Darecki3037 pisze:Jak alternator zaczyna ładować to na szczotkach pojawia się napięcie i w związku z tym na obu stykach żaróweczki występuje + i dlatego gaśnie. Miganie kontrolki jest spowodowane słabym stykiem na którymś z elementów licznik lub szczotki.
no właśnie, ale mi i PABLO kontrolka gaśnie po odpaleniu silnika. chodzi o to, że ona pulsuje na wyłączonym silniku, a po włączeniu silnika natychmiast gaśnie. czy w takim układznie szczotki alternatora są nadal w kręgu zainteresowanych? - poprostu upewniam się czy się dobrze zrozumieliśmy

Awatar użytkownika
ciaho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 19 mar 2008, 15:44
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ciaho » 10 wrz 2008, 21:05

witam :-D
kontrolki tez mi migają, alternator na zimnym silniku ładuje na jakieś 13,7V po kilku kilometrach wszystko jest juz cieple i mam 12V. Do całości dochodzi włączanie świateł i spadek o jakieś 0,7V.
Koledzy czy powodem takiego zachowania mogą być również szczotki alternatora ?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 11 wrz 2008, 08:30

w większości alternatorów szczotki stanowią całość wraz z regulatorem napięcia, wystarczy wymienić i sprawa staje się jasna. Jeśli usterka występuje nadal awaria tkwi w alternatorze lub złym styku przewodów elektrycznych (deska>alternator). W przypadku gdy już jest pewność że to alternator nawala bardziej opłacalne jest zakupienie dobrej używki niż naprawianie starego (koszt wirnika czy stojana przewyższa używkę, na pewno łożyska trzeba zmienić, duże ryzyko pęknięcia kruchej obudowy)

lord_yabol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06

[1.6] [td] [b3] problem z ladowaniem?

Post autor: lord_yabol » 22 paź 2015, 10:11

Witam, po zapalrniu silnika kontrolki od ładowania aku, yemperatury wody i hamulca (te na samej górze) nie gasną. Jednaj wystaczy delikatnie dosłownie na sekundę przygazowac i wszystko wraca do normy. Czy to problem z ladowaniem?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 paź 2015, 15:01

lord_yabol pisze:Czy to problem z ladowaniem?
Tak, coś z regulatorem w alternatorze najprawdopodobniej.

lord_yabol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06

Post autor: lord_yabol » 22 paź 2015, 19:27

maciek889 pisze:Tak, coś z regulatorem w alternatorze najprawdopodobniej.
Sprawdzałem napięcie akumulatora i za równo spoczynkowe jak i przy załączonym silniku mieści się w normie. Czy dodatkowy wpływ na to co się dzieje może mieć to, że jest to robione na ciepłym silniku? Ale z drugiej strony oznaczało by to, że akumulator nie trzyma napięcia, a jest dopiero dwu letni...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 paź 2015, 19:35

lord_yabol pisze:Sprawdzałem napięcie akumulatora i za równo spoczynkowe jak i przy załączonym silniku mieści się w normie.
piszesz że w normie tzn ile było dokładnie ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl