[1.6] [td] [b3] problem z ladowaniem?
[ B4 2.0 16V ] Pulsująca lampka ładowania akumulatora
Mam właśnie tak u siebie. Nie wiem co może byc tego przyczyną. Kontrolka po przekręceniu kluczyka świeci się i pulsuje. Po odpaleniu sinika kontrolka gaśnie i jest ok. Proszę o porade
pozdrawiam
pozdrawiam
To nie może mieć nic wspólnego z wytartymi szczotkami w alternatorze, ponieważ on nie pracuje w tym czasie.chips pisze:Z tego co pamiętam to takie są objawy, jak w alternatorze diody się kończą
Nie wiem jaka jest tego przyczyna, widziałem taki efekt już w kilku audiczkach, nawet w takiej jak Twoja [B4 2.0 16V]. Niektórzy twierdzą, że "tak ma być".
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 11 mar 2008, 22:33
- Lokalizacja: WIELUN
PABLO, mam dokładnie to samo w ABT i też ktoś mi powiedział, że to może być właśnie słaba masa w liczniku. czy wie ktoś jak to naprawić?
jaki związek z tym miganiem miałyby mieć szczotki alternatora to nie rozumiem :roll:damian_23_23_ pisze:wymień szczotki i wszystko bedzie dobrze. miałem tak samo. Wymieniłem i jest teraz ok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 11 mar 2008, 22:33
- Lokalizacja: WIELUN
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
obwód kontrolki ładowania zamyka się przez szczotki w alternatorze jako masa. Plus jest podany na jeden styk żaróweczki z licznika. Jak alternator zaczyna ładować to na szczotkach pojawia się napięcie i w związku z tym na obu stykach żaróweczki występuje + i dlatego gaśnie. Miganie kontrolki jest spowodowane słabym stykiem na którymś z elementów licznik lub szczotki.
no właśnie, ale mi i PABLO kontrolka gaśnie po odpaleniu silnika. chodzi o to, że ona pulsuje na wyłączonym silniku, a po włączeniu silnika natychmiast gaśnie. czy w takim układznie szczotki alternatora są nadal w kręgu zainteresowanych? - poprostu upewniam się czy się dobrze zrozumieliśmyDarecki3037 pisze:Jak alternator zaczyna ładować to na szczotkach pojawia się napięcie i w związku z tym na obu stykach żaróweczki występuje + i dlatego gaśnie. Miganie kontrolki jest spowodowane słabym stykiem na którymś z elementów licznik lub szczotki.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
w większości alternatorów szczotki stanowią całość wraz z regulatorem napięcia, wystarczy wymienić i sprawa staje się jasna. Jeśli usterka występuje nadal awaria tkwi w alternatorze lub złym styku przewodów elektrycznych (deska>alternator). W przypadku gdy już jest pewność że to alternator nawala bardziej opłacalne jest zakupienie dobrej używki niż naprawianie starego (koszt wirnika czy stojana przewyższa używkę, na pewno łożyska trzeba zmienić, duże ryzyko pęknięcia kruchej obudowy)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 52
- Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06
[1.6] [td] [b3] problem z ladowaniem?
Witam, po zapalrniu silnika kontrolki od ładowania aku, yemperatury wody i hamulca (te na samej górze) nie gasną. Jednaj wystaczy delikatnie dosłownie na sekundę przygazowac i wszystko wraca do normy. Czy to problem z ladowaniem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 52
- Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06
Sprawdzałem napięcie akumulatora i za równo spoczynkowe jak i przy załączonym silniku mieści się w normie. Czy dodatkowy wpływ na to co się dzieje może mieć to, że jest to robione na ciepłym silniku? Ale z drugiej strony oznaczało by to, że akumulator nie trzyma napięcia, a jest dopiero dwu letni...maciek889 pisze:Tak, coś z regulatorem w alternatorze najprawdopodobniej.