Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[80 B4 2.0 + LPG] Brak mocy na bęzynie + niskie obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Priest
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 19 lip 2008, 15:03
Lokalizacja: Kłomnice/Częstochowa

[80 B4 2.0 + LPG] Brak mocy na bęzynie + niskie obroty

Post autor: Priest » 12 wrz 2008, 00:23

Witam!

Mam problem, moja niunia odmawia mi posłuszeństwa, chyba się obraziła.
Objawy są następujące: na bęzynie ma małą moc (silnik 66KW - 90 KM), podczas przyśpieszania bardzo wolno się zbiera i szarpie. Czasami czuję jakby załaczało się odcięcie zapłonu, nawet przy niskich obrotach. Gaz chodzi płynnie i dobrze. Poza tym po uruchomieniu czasem zdarza mu się, że łapie niskie obroty, tak że prawie gaśnie - to tyczy się zarówno bęzyny jak i gazu (gaz I instalacja). Również podczas jazdy szczególnie na gazie jak wrzuce mu na luz to zgaśnie, a nawet podczas redukcji biegów, co jest niebezpieczne szczególnie, że bez wspomagania nie jest łatwo :-(

Byłem u mechanika, sprawdzał co mógł. Wymieniony mam cały wtrysk - wymieniał 3 razy, wiem, że padnięty był silniczek krokowy. Sprawdził pompę paliwa, sonde lambda - obecnie odcięta - miałem tak odkąd kupiłem samochód i wszystko było ok; następnie kompułke i palec, sprawdzał ciśnienie oleju, wymienił filtr paliwa, sprawdził cewkę, czujnik halla, kolekor, założona jest nowa podstawa gaźnika. Bez efektu. Byłem także sprawdzić komputer VAG-iem i nie było błędów.

Nie wiem co dalej. Na przyszły tydzień umówiłem się do innego mechanika oraz elektromechanika (nie wiem dokladnie jak się to określa). Przeszukałem forum i znalazłem podobne objawy, ale zazwyczaj była tam padnięta pompka paliwa, silnik brał lewe powietrze, wszytko sprawdzone i bez efektu. Nie wiem co dalej.

Proszę o pomoc i jakieś wskazówki. Czytałem też o słynnym przekaźniku 30, niestety nie mogę go znaleźć. Szukałem pod kierownicą, przekaźnik od szybek jest - nawet juz przelutowany bo szybki czasem nie chodziły, a tego nie mogę znaleźć...

Awatar użytkownika
supra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 11 wrz 2008, 22:47
Lokalizacja: szwecja

Post autor: supra » 12 wrz 2008, 00:28

przedwczoraj kolega kupil b4 i byly te same obiawy
zapodalem czyszcenie kopulki i palca, ale nic
jak sie okazalo: kable do swiec
w swojej kiedys mialem tak samo :mrgreen: nie gasla ale szarpala

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 12 wrz 2008, 06:49

Wymień kopułkę(40zł), palec(10zł), kable zapłonowe(90zł) i świece(70zł). Wszystko najlepiej Beru, świece NGK/Beru.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 wrz 2008, 07:41

Przede wszystkim popraw profil bo 90 KM to ma silnik ABT (na monowtrysku), a nie ABK. Skoro to ABT to przekaźnika nr 30 tam nie znajdziesz (on występuje tylko w ABK). Jak już wspomniał Darecki3037 zmień kable (z tego co piszesz reszta była wymieniona niedawno?) i sprawdź ustawienie zapłonu.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 12 wrz 2008, 08:25

oprócz powyzszych sugestii zrób adaptacje na PB powinno pomóc szczególnie gdy masz taka prosta instalacje

Priest
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 19 lip 2008, 15:03
Lokalizacja: Kłomnice/Częstochowa

Post autor: Priest » 12 wrz 2008, 11:20

Danek pisze:Przede wszystkim popraw profil bo 90 KM to ma silnik ABT (na monowtrysku), a nie ABK. Skoro to ABT to przekaźnika nr 30 tam nie znajdziesz (on występuje tylko w ABK). Jak już wspomniał Darecki3037 zmień kable (z tego co piszesz reszta była wymieniona niedawno?) i sprawdź ustawienie zapłonu.
Dzięki, już zmieniłem na ABT. Jeszcze jestem laikiem i nie rozruzniam modeli.
Wszystko było robione w zeszłym i na początku tego tygodnia.

Priest
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 19 lip 2008, 15:03
Lokalizacja: Kłomnice/Częstochowa

Post autor: Priest » 12 wrz 2008, 11:59

jagna pisze:No ABK i ABT to dwie różne bajki :-P
Teraz już wiem. Przepraszam, ale jak mówie dopiero zaczynam poznawać moje audi ...

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 12 wrz 2008, 12:00

Jak pisałem wczesniej zrób adapatacje na PB i powinno wszystko wrócic do normy

coffee8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 10 sie 2008, 14:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: coffee8 » 18 wrz 2008, 00:10

Jak się robi adaptacje na PB? Mam silnik ABK i nie wiem, czy u mnie się to robi. U mnie strasznie szarpie i rzuca, kiedy jest Niunia na wolnych obrotach oraz podczas jazdy, jak już wejdzie, chociaż z trudem na wyższe obroty, to już jakoś leci dobrze, ale na niższych jest totalna kicha. Prawie wszystko, co mogłoby mieć znaczenie już jest powymieniane. Nie wiem co dalej robić i gdzie w ogóle zacząć.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 wrz 2008, 09:07

o adaptacji było duzo razy :evil: uzyj szukajki , po kolejne w ABK to nic nie da bo nie ma potrzymania pamieci w ECU. Sprawdź lmm,kont zapłonu i szczelnośc całego dolotu obejrzyj tez odme silnika czy wszystkie przewody sa szczelne ;-)

Priest
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 19 lip 2008, 15:03
Lokalizacja: Kłomnice/Częstochowa

Post autor: Priest » 20 wrz 2008, 00:09

Dziś zrobiłem swoją niunię, bardzo dziękuję wszystkim za pomoc. Byłem u elektromechanika i wyregulował coś i wszystko jest ok. Dokładnie nie wiem co regulował, ale zaglądał cały czas w okolice wtrysku i coś podkręcał jak się nie mylę kluczem imbusowym.
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl