Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Brak reakcji na pedal gazu.

kapsel

[1.9TDI 1Z] Brak reakcji na pedal gazu.

Post autor: kapsel » 12 wrz 2008, 17:17

Witam forumowiczow.

Prosze o pomoc w ustaleniu powodu awarii.
Sytuacja wyglada tak :
Silnik odpala normalnie ,obroty nie faluja ,nie ma problemu z przyspieszaniem.
Jade powiedzmy na 4 biegu i zachodzi koniecznosc wytracenia predkosci ,odpuszczam calkowicie pedal gazu.Po ponownym wcisnieciu brak jakichkolwiek oznak zycia,mozna wciskac ,pompowac itp.Pomaga ponowne wysprzeglenie lub redukcja biegu.Jesli jade ze stala predkoscia wszystko jest ok ,jesli trzeba wychamowac nagol nie reaguje ponownie na pedal gazu.
Wymienilem filtr paliwa.Odpowietrzylem uklad ,w ktorym w dalszym ciagu znajduje sie niewielka ilosc powietrza.Watpie jednak by bylo to problemem.

Po przczytaniu kilku postow na forum moje podejrzenie padlo na nastawnik pompy.
Podlaczenie pod komputer wykazalo nawet jakies bledy nastawnika.

Szczesliwy z tego powodu nie jestem bo dopiero wrocilem z urlopu i funduszy brak.
Pytanie do Was koledzy.Czy tez stawiacie na nastawnik ,czy moze jest jeszcze szansa ze to cos innego.
Wreszcie najwazniejsze,kto we Wroclawiu mi to naprawi nie 'okradajac' mnie zabardzo.

Bede wdzieczny za odpowiedzi .
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2009, 09:26 przez kapsel, łącznie zmieniany 1 raz.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 12 wrz 2008, 19:11

mniemam ze audi sprzed 94 roku i nastawnik potencjometryczny wiec czeka Cie niemila niespodzianka bo tego sie raczej nie robi a nowy ponad 2000 stoi

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 12 wrz 2008, 19:39

u mnie zaczynaja sie takie same objawy takjakby wlasnie nastawnik sie blokowal tylkou mnie to nie zawsze wystepuje a co maszna mysli Adamm mowiac
Adamm pisze:tego sie raczej nie robi
a za 2tys zl to mozna kupic ale caly silnik kompletny

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 12 wrz 2008, 19:46

karol121, to ze poki co nie slyszalem zeby ktos naprawil nastawnik potencjometryczny ze mna wlacznie

udalo mi sie go rozebrac i wyczyscic ale zostaje kwestia sciezek.

[ Dodano: 2008-09-12, 19:46 ]
karol121, ja cen nie ustalam, zadzwon do boscha i zobaczysz ile kosztuje nowy :D

kapsel

Post autor: kapsel » 12 wrz 2008, 21:41

Audi z konca 1995 roku ,a w dowodzie rejestracyjnym tkwi 1996.
Sam sie za to nie zamierzam brac ,ale wole byc poinformowany zeby mechanicy nie wcisneli mi ciemnoty.
Jutro sprawdze jak wyglada ten nastawnik bo nawet nie wiem ;)

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 13 wrz 2008, 03:34

kapsel, jesli ten rocznik to musi byc indukcyjny ale dziwne objawy jak na ten nastawnik

moze masz problemy z potencjometrem pedalu gazu :/

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 13 wrz 2008, 10:00

Było.......
Ja miałem dokładnie identyczny problem :) Zrób diagnoze VAG'em na początku, jeżeli pedał ci wysiądzie i VAG w tym samym czasie pokaże błąd czujnika położenia pedału gazu to masz na bank ten czujnik do wymiany, prawda jest taka jak koledzy mówią w żadnym sklepie motoryzacyjnym tego nie znajdziesz tylko ASO nowy kosztuje ponad 2k... Ja kupiłem używany z passata B5/ audi A4, za 140 zł na ALLEGRO xD. Autko jeździ trąbi i pali laka i jest wszytko git teraz ;) Wal do mnie na PW to Ci nawet foty z rezania podeśle :)

kapsel

Post autor: kapsel » 13 wrz 2008, 10:13

B4ME:
Diagnostyka byla robiona jak juz pisalem.Pokazuje tylko blad ustawien nastawnika.
Test na zapalonym autku.Cisniecie gazu wtedy nic nie daje bo dziala prawidlowo.Problem jest tylko w czasie jazdy.
Teraz juz sam nie wiem ,przeczytalem kilka watkow opisujacych problemy z nastawnikiem i nie dokonca sa to takie objawy.
Moze jednak ten potencjometr gazu?

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 13 wrz 2008, 10:42

A logi dynamiczne robiłeś czy tylko statyczne? Mi przy dynamicznych działy się cuda z pedałem i wtedy VAG pokazywał błędy czujnika pedałka :P Kolego wypnij wtyczke z tego potencjometru, jak potencjometr bedzie odłaczony a efekt będzie taki sam jak przy tym zjawisku jak opisywałeś w pierwszym poscie to już będziesz wiedział, że to jednak potencjometr

kapsel

Post autor: kapsel » 13 wrz 2008, 10:47

Ok.Odlacze wtyczke od potencjometru gazu i sie zobaczy.
Logi statyczne tylko,i tak dzieki uprzejmosci bo bez kolejki sie wkrecilem.Udaje sie laczyc tylko tym duzym komputerem z vagiem.Vag com komunikacji nie zapewnia.Ogolnie ten komp w 1Z to porazka,ale to juz nie ten watek.
Wiem jedno jak tak dalej bede jezdzil to zamorduje sprzeglo,a zrobilem juz 1000km w trasie z ta usterka.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 13 wrz 2008, 14:30

Też bym obstawiał na pedał gazu.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 13 wrz 2008, 17:34

kapsel, a pokaz Ty mi foto swojego silnika bez pokrywy

bo jesli mowisz ze masz problem z laczeniem sie z kompem to cos tu nie halo

kazde audi po 94 laczy sie bezproblemowo zwyklym allegrowym interfejsem

kapsel

Post autor: kapsel » 14 wrz 2008, 14:05

Fotke wrzuce jutro.
Kiedys mialem takiego allegrowego vag coma ,ale mam lapka z vista i nie udalo sie zmusic do pracy.Ten sam vag dzialal u kumpla pod xp.Po jakis tam mykach udalo sie podlaczyc ,ale z racji kompa w 1Z niewiele mozna nim podzialac.Za to ten duzy komp warsztatowy laczy sie odrazu i bez problemow.
W kazdym badz razie jutro bede cos dzialal to napisze jak sprawy sie maja.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 14 wrz 2008, 23:15

kapsel, jesli to jest audi na indukcyjnym nastawnikiem to kazdym vagiem sie laczysz (nie mowie o problemach z vista) i masz praktycznie wszystkie bloki dostepne

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 15 wrz 2008, 08:13

u mnie przy takich samych objawach tylko nastawnik potencjometryczny wyskakuje blad 01268 Quantity Adjuster (N146)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl