[B3 sedan] Kłopoty z podświetleniem zegarów ...
[B3 sedan] Kłopoty z podświetleniem zegarów ...
Witam. Ciągle przepala mi bezpiecznik od podświetlenia zegarów i tablicy rej. Czym to może być spowodowane. Zwarcia nie znalazłem. Jeśli nie ma podświetlenia to wskaźnik paliwa i temp wody też nie działają bo nie mają prądu ? Czy wie ktoś może którą wtyczką idzie prąd do podświetlenia tych zegarów ewentualnie który styk w tej wtyczce.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2007, 20:05 przez sisu32, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie ten problem był spowodowany pęknięciem ruchomej wiązki za popielniczką i zapalniczką(Przy wysuwaniu ta wiązka jedzie do przodu,przy wsuwaniu jedzie do tyłu).W tej wiązce idzie plus do zapalniczki,masa do zapalniczki oraz podświetlenie zapalniczki.Przewody przetarły się i masa dostała się na cienki przewód od podświetlenia,spaliła się ścieżka w licznikach-gdyż podświetlenie gniazda zapalniczki oraz pokręteł nawiewu idzie od liczników przewodem szaro-niebieskim,dokładnie wychodzi z potencjometru-ścieżką do żółtej wtyczki.Kabelek radzi sobie ze zwarciem,ścieżka niestety nie.
Podświetlenie nie wpływa na pracę pozostałych zegarów,więc spokojna głowa.Z tyłu przy lewej lampie odłącz wtyk wielokablowy i zobacz co będzie,możliwe ,że zwarcie jest w przewodzie na zgięciu klapy-to słabe i czułe miejsce w audi(chyba,że ktoś bardzo rzadko używa bagażnika).
Podświetlenie na liczniki wchodzi przewodem szaro-zielonym z bezpiecznika nr 14-na dolne dwa piny w kostce żółtej.
Podświetlenie nie wpływa na pracę pozostałych zegarów,więc spokojna głowa.Z tyłu przy lewej lampie odłącz wtyk wielokablowy i zobacz co będzie,możliwe ,że zwarcie jest w przewodzie na zgięciu klapy-to słabe i czułe miejsce w audi(chyba,że ktoś bardzo rzadko używa bagażnika).
Podświetlenie na liczniki wchodzi przewodem szaro-zielonym z bezpiecznika nr 14-na dolne dwa piny w kostce żółtej.