[B4 ABT] Wymiana tulei sanek i wahaczy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 28 sty 2008, 13:15
- Lokalizacja: Kielce
Czeka mnie podobna wymiana,jutro będe zamawiał tuleje bo prawa przednia już się zerwała,profilaktycznie dzisiaj sprawdziłem jak są podociągane śruby i wszystkie 4 były luźne :shock: nie wiem jaki ma być moment dokręcania sanek ale wszystkie 4 podociągałem z wyczuciem.Szło dość miarowo więc gwinty wygladają na całe,jednak rozwiązanie tego mocowania jest troszke chore.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 28 sty 2008, 13:15
- Lokalizacja: Kielce
-
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 28 sty 2008, 13:15
- Lokalizacja: Kielce
Panowie, ETKA waszym przyjacielem. Jak macie numer oryginalnej części to nie powinny Was spotkać żadne niespodziewane niespodzianki.
Ja właśnie jestem w trakcie takiej roboty plus wymiana osłon na przegubach i oczywiście nowe smarowanie przegubów (wewn. i zewn.)
Tulejki na sanki kupiłem w ASO i żadnych problemów nie miałem, natomiast gumy na przeguby musiałem wymieniać, bo były za duże. Brałem zamienniki i jak to zwykle bywa wdał się zonk.
Ja właśnie jestem w trakcie takiej roboty plus wymiana osłon na przegubach i oczywiście nowe smarowanie przegubów (wewn. i zewn.)
Tulejki na sanki kupiłem w ASO i żadnych problemów nie miałem, natomiast gumy na przeguby musiałem wymieniać, bo były za duże. Brałem zamienniki i jak to zwykle bywa wdał się zonk.
Tak się leciutko wtrącę... Pamiętajcie przy dokręcaniu sanek , kołyski, ramy pomocniczej czy jak tam zwał żeby zaczynać od lewej tylnej śruby. Nakrętka tej śruby jako jedyna jest wstawiona do podłużnicy "na sztywno". Pozostałe mają możliwość przesuwania się. Piszę o tym bo walczyłem w kilku audi z krzywo wkręconymi śrubami i zerwanymi gwintami w podłużnicach. Jacyś "specjaliści" najpierw podokręcali śruby z nakrętkami przesuwnymi i jak ostatnia (czyli ta lewa tylna) nie "łapała" prosto to wkręcili "na chama".....pewnie stwierdzając że nie pasuje bo auto było bite....
Jest tak jak pisze Danio BB, tylna lewa śruba jest na sztywno a pozostałe są przesuwne.
Ja u siebie robiłem następująco:
-przyłapałem wszystkie cztery śruby sań i cztery śruby wahaczy;
-spuściłem z lewarka i kiedy już stał na kołach dokręciłem najpierw sanie zaczynając od tylnej lewej śruby potem dokręciłem wahacze.
Myślę, że różnica jest spowodowana tym, ze inżynierowie może pomyśleli o tym że buda podczas eksploatowania może się czasem wykrzywić nieznacznie. Ale to są moje tylko domysły.
Ja u siebie robiłem następująco:
-przyłapałem wszystkie cztery śruby sań i cztery śruby wahaczy;
-spuściłem z lewarka i kiedy już stał na kołach dokręciłem najpierw sanie zaczynając od tylnej lewej śruby potem dokręciłem wahacze.
Myślę, że różnica jest spowodowana tym, ze inżynierowie może pomyśleli o tym że buda podczas eksploatowania może się czasem wykrzywić nieznacznie. Ale to są moje tylko domysły.
Szkoda że nie wiedziałem o tym wcześniej i przykręciłem jak leciałoDanio BB pisze:Tak się leciutko wtrącę... Pamiętajcie przy dokręcaniu sanek , kołyski, ramy pomocniczej czy jak tam zwał żeby zaczynać od lewej tylnej śruby. Nakrętka tej śruby jako jedyna jest wstawiona do podłużnicy "na sztywno". Pozostałe mają możliwość przesuwania się. Piszę o tym bo walczyłem w kilku audi z krzywo wkręconymi śrubami i zerwanymi gwintami w podłużnicach. Jacyś "specjaliści" najpierw podokręcali śruby z nakrętkami przesuwnymi i jak ostatnia (czyli ta lewa tylna) nie "łapała" prosto to wkręcili "na chama".....pewnie stwierdzając że nie pasuje bo auto było bite....
Co do ustawiania przy skręcaniu- najlepiej zrobić tak jak napisał zserty. Zmiana geometrii nawet jeżeli wystąpi to mieści się w tolerancji fabrycznej i dotyczy głownie kątów wyprzedzenia sworzni zwrotnic. (jeżeli auto nie zaczęło "ściągać" to jest OK.)
Przesuwne nakrętki to sprawa dokładności zgrzewania karoserii i wytłoczki sanek już w fabryce, tam też dopuszczalne są odchyłki.(chociaż w audi są naprawdę mał w porównaniu do innych marek )
@ kubik- jeżeli przy dokręcaniu śruby wkręcały się lekko to wszystko jest OK.
Przesuwne nakrętki to sprawa dokładności zgrzewania karoserii i wytłoczki sanek już w fabryce, tam też dopuszczalne są odchyłki.(chociaż w audi są naprawdę mał w porównaniu do innych marek )
@ kubik- jeżeli przy dokręcaniu śruby wkręcały się lekko to wszystko jest OK.