Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wymiana tulei sanek i wahaczy

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 wrz 2008, 20:07

Słonik, po co chcesz kupować nowe sanki?

orientuje się ktoś może ile za taką robotę (wymiana tulejek sanek i wahaczy) może zawołać mechanik? czy warto przy takiej wymianie zmienić od razu coś jeszcze? może łączniki stabilizatora i końcówki drążków? :roll:

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 09 wrz 2008, 00:12

grze, poniewaz moje sa troche skorodowane wiec sobie wymyslilem ze kupie sanki, wypiaskuje, pomaluje uzbroje w nowe tulejki i zaloze na auto :-) dlatego pytam czy wszystkie sa takie same zeby na mine nie wpasc.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 09 wrz 2008, 00:18

Słonik, z tego co zauważyłem, to z V6 są inne niż z R4. Różnią się mocowaniami skrzyni biegów.

Przemek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 28 sty 2008, 13:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Przemek1984 » 16 wrz 2008, 17:38

Numer przedniej tulejki to 8A0199415B kupujcie markowe nie jakieś Hans Pies czy coś podobnego. Cena BOGE w Inter cars to 37 zł a w serwisie vw audi 43zł

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 16 wrz 2008, 18:35

Czeka mnie podobna wymiana,jutro będe zamawiał tuleje bo prawa przednia już się zerwała,profilaktycznie dzisiaj sprawdziłem jak są podociągane śruby i wszystkie 4 były luźne :shock: nie wiem jaki ma być moment dokręcania sanek ale wszystkie 4 podociągałem z wyczuciem.Szło dość miarowo więc gwinty wygladają na całe,jednak rozwiązanie tego mocowania jest troszke chore.

Przemek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 28 sty 2008, 13:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Przemek1984 » 16 wrz 2008, 21:32

Słonik jakie poduchy skrzyni kupiłeś i w jakiej cenie, pytałem o org ale ceny baaardzo wysokie....

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 16 wrz 2008, 23:18

O kurde to mi teraz klina zapodałes, wiem ze Bodge ale ile kosztowaly to nie wiem nawet :-/ wszystko w sumie 190zl tyle wiem.

Przemek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 28 sty 2008, 13:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Przemek1984 » 17 wrz 2008, 20:59

Jakby ktoś jeszcze potrzebował to nr oryginalnej tulei sanek tylnej to 8A0199419A DO TDI M12.

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 19 wrz 2008, 22:43

Panowie, ETKA waszym przyjacielem. Jak macie numer oryginalnej części to nie powinny Was spotkać żadne niespodziewane niespodzianki.
Ja właśnie jestem w trakcie takiej roboty plus wymiana osłon na przegubach i oczywiście nowe smarowanie przegubów (wewn. i zewn.)
Tulejki na sanki kupiłem w ASO i żadnych problemów nie miałem, natomiast gumy na przeguby musiałem wymieniać, bo były za duże. Brałem zamienniki i jak to zwykle bywa wdał się zonk.

Awatar użytkownika
Danio BB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 21 wrz 2008, 22:12
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Danio BB » 22 wrz 2008, 00:45

Tak się leciutko wtrącę... Pamiętajcie przy dokręcaniu sanek , kołyski, ramy pomocniczej czy jak tam zwał żeby zaczynać od lewej tylnej śruby. Nakrętka tej śruby jako jedyna jest wstawiona do podłużnicy "na sztywno". Pozostałe mają możliwość przesuwania się. Piszę o tym bo walczyłem w kilku audi z krzywo wkręconymi śrubami i zerwanymi gwintami w podłużnicach. Jacyś "specjaliści" najpierw podokręcali śruby z nakrętkami przesuwnymi i jak ostatnia (czyli ta lewa tylna) nie "łapała" prosto to wkręcili "na chama".....pewnie stwierdzając że nie pasuje bo auto było bite....

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 22 wrz 2008, 07:59

Danio BB, skoro piszesz ze pozostale trzy sruby maja mozliwosc regulacji to czy to powinno byc w jakis sposob ustawione przed skreceniem juz do konca :?:

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 22 wrz 2008, 12:35

Jest tak jak pisze Danio BB, tylna lewa śruba jest na sztywno a pozostałe są przesuwne.
Ja u siebie robiłem następująco:
-przyłapałem wszystkie cztery śruby sań i cztery śruby wahaczy;
-spuściłem z lewarka i kiedy już stał na kołach dokręciłem najpierw sanie zaczynając od tylnej lewej śruby potem dokręciłem wahacze.

Myślę, że różnica jest spowodowana tym, ze inżynierowie może pomyśleli o tym że buda podczas eksploatowania może się czasem wykrzywić nieznacznie. Ale to są moje tylko domysły.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 22 wrz 2008, 21:23

Danio BB pisze:Tak się leciutko wtrącę... Pamiętajcie przy dokręcaniu sanek , kołyski, ramy pomocniczej czy jak tam zwał żeby zaczynać od lewej tylnej śruby. Nakrętka tej śruby jako jedyna jest wstawiona do podłużnicy "na sztywno". Pozostałe mają możliwość przesuwania się. Piszę o tym bo walczyłem w kilku audi z krzywo wkręconymi śrubami i zerwanymi gwintami w podłużnicach. Jacyś "specjaliści" najpierw podokręcali śruby z nakrętkami przesuwnymi i jak ostatnia (czyli ta lewa tylna) nie "łapała" prosto to wkręcili "na chama".....pewnie stwierdzając że nie pasuje bo auto było bite....
Szkoda że nie wiedziałem o tym wcześniej i przykręciłem jak leciało :-/

Awatar użytkownika
Danio BB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 21 wrz 2008, 22:12
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Danio BB » 22 wrz 2008, 23:29

Co do ustawiania przy skręcaniu- najlepiej zrobić tak jak napisał zserty. Zmiana geometrii nawet jeżeli wystąpi to mieści się w tolerancji fabrycznej i dotyczy głownie kątów wyprzedzenia sworzni zwrotnic. (jeżeli auto nie zaczęło "ściągać" to jest OK.)
Przesuwne nakrętki to sprawa dokładności zgrzewania karoserii i wytłoczki sanek już w fabryce, tam też dopuszczalne są odchyłki.(chociaż w audi są naprawdę mał w porównaniu do innych marek ;) )
@ kubik- jeżeli przy dokręcaniu śruby wkręcały się lekko to wszystko jest OK.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 23 wrz 2008, 19:32

@ kubik- jeżeli przy dokręcaniu śruby wkręcały się lekko to wszystko jest OK.
No na szczęście wszystkie wchodziły bez większych oporów. Chociaż finał jest taki że zbieżność muszę robić bo zbiera mi opony od środka. :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl