Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2,6 quattro ABC] Problem z temperaturą

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
zibk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 mar 2007, 08:17
Lokalizacja: Staszów

[80 B4 2,6 quattro ABC] Problem z temperaturą

Post autor: zibk » 19 mar 2007, 14:14

Witam koledzy!
Co prawda kilka temetów już było o temperaturze ale u mnie jest z nią chyba nie za bardzo.
A zaczęło się tak że pojechałem po moją bryczke do Niemiec, kupiłem zadowolony wyjechałem z komisu a tu nagle temp. idzie w góre i gotuje patrze a tam się leje z silnika okropnie :shock: .
Dojechałem powolutku na parking koło pewnego warsztatu i wziąłem się z ojcem za rozbiórke. Jak się okazało była walnieta pompa wodna. W warsztacie pracował jeden polak więc szło się dogadać i wypożyczyli nam wszystkie potrzebne klucze no i oczywiście pompe zamówili nóweczke za 67euro. Pompa była w 10min, zamontowaliśmy odpał i bryka.
Wszystko już było ok podczas jazdy jedynie na postoju była wysoka.
W Polsce wymieniłem czujnik w chłodnicy i ten od wskaźnika i troche się poprawiło bo jak pojeżdziłem po mieście to mi płyn gotowało.
Teraz już jest lepiej ale w korkach temperatura wchodzi na 100 albo i dalej wentylatory włanczają sie 2 jednocześnie koło 100 ale dosłownie na 12 sec.
Teraz pomagam sobie klimą i jak widze że jest powyżej 95 to już włanczam.
I jeszcze jedno jak wróce z trasy i wygasze bryczke to po jakiś 2min jak przekręce stacyjke to się okazuje że jest już 100 i musze zapalić i klime załączyć rzeby go ostudzić.

Co to może być za przyczyna

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 19 mar 2007, 15:00

Po zgaszeniu że jest wyższa temp to normalny objaw więc sie tym nie przejmuj. Co do za wysokiej temp sprawdż czy masz dobrze podłączone wtyki przy czujniku wentylatorów. Wygląda na to że załącza sie dopiero II stopień. Możliwe że masz też uszkodzony termostat i sie nie otwiera na max. Sprawdź jak bedziesz miał temp na wskaźniku 95 sprawdź ile pokaże klimatronik jeżeli go masz. Opis kanałów znajdziesz w audi centrum

Awatar użytkownika
zibk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 mar 2007, 08:17
Lokalizacja: Staszów

Post autor: zibk » 19 mar 2007, 15:04

Klimatronik nie mam a zapomniałem jeszcze dodać że termostat też wrzuciłem nowy i bez niego było też to samo. wtyki są ok od wentylatorów ale właśnie nie ma 1 stopnia tylko odrazu 2 może w tym jest problem.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 19 mar 2007, 15:10

Jeżeli przy włączniku są 3 kable to czujnik jest uszkodzony jeżeli 2 to też coś nie tak bo wentylatory powinny sie włączać koło 95 a drugi stopień chyba przy 105. Problem może też tkwić w przkazniku wentylatorów że nie włącza I stopnia. Wypnij kostke i zmostkój najpierw jedną pare poem drugą i zobaczysz

Awatar użytkownika
zibk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 mar 2007, 08:17
Lokalizacja: Staszów

Post autor: zibk » 19 mar 2007, 15:15

Przy czujniku są 3 piny i nawet sprawdzałem go i niby daje wcześniej na I stopień i póżniej na II, ale gdzieś I - poprostu nie dochodzi do wentylatorów i pozostaje tylko II :-?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 mar 2007, 15:30

Cześć. Możesz mieć uszkodzoną płytkę z rezystorami lub przekaźnik pierwszego biegu. Jeżeli po zmostkowaniu przekaźnika 1-go biegu dalej nie włącza się wentylator na wolnych obrotach to najprawdopodobniej masz padnięty opornik, lub jest skorodowane przyłącze elektryczne. Płytka z opornikami w starszych modelach była oxydowana na niebiesko, natomiast w nowszych na srebrno. Ma wymiary ok. 8 cm na 18 cm i jest przykręcona najprawdopodobniej do lewej podłużnicy samochodu (dla ABK tak jest na 100%, nie pamietam już gdzie jest w Twoim autku). Płytka rezystancyjna ma 3 wyprowadzenia. Jakby co to z pytaniami wal śmiało.

Awatar użytkownika
zibk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 mar 2007, 08:17
Lokalizacja: Staszów

Post autor: zibk » 19 mar 2007, 16:48

Tak jak pisałeś czarekj u mnie ta płytka jest po lewej stronie
Obrazek

jak kupiłem bryczke to oba kable od wentylatorów były spiete razem pod jedno wyjście to na samym dole było wolne, teraz tak podpiąłem że każdy jest oddzielnie ale jest to samo co wcześniej nadal się dwa załączają równocześnie.
A mam takie pytanko może troche głupie ale gdzie znajde ten przekaźnik I-biegu?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 mar 2007, 18:13

Witam ponownie. Do każdego przyłacza musi być dołączony przewód, jeżeli nie ma to nie będzie jednej z prędkości wentylatora. Tak przynajmniej jest u mnie. Tylko, że ja mam jeszcze klimę i dodatkowy układ chłodzenia wtryskiwaczy a to może zmieniac postać rzeczy. Przekaźnik od 1-go biegu znajduje się pod maską, pod plastikową pokrywką i patrząc od przodu auta jest w dolnym rzędzie przekaźników (bliżej zderzaka) jako pierwszy z prawej. Na listwie powinien być numer 11. Natomiast przekaźnik drugiego biegu jest w górnym rzędzie (bliżej kierowcy) jako drugi licząc od lewej strony (od strony silnika) i ma numer 2. Na próbę możesz zamienić przekaźniki między sobą miejscami. Numery 2 i 11 są naniesione na plastiku listwy bezpieczników. Nie wiem jak to jest dokładnie w Twoim aucie ale u mnie kolory przewodów sa nastepujące.
E1- czerwono- niebieski lub czerwono-zielony (jeden przewód), - do chłodzenia wtryskiwaczy,
E2- czerwono biały (jeden przewód), - zasilanie pierwszego biegu wentylatorów
E3 - czarno czerwony x2 i czerwono czarny x1 ( w sumie trzy przewody) - bezpośrednie zasilanie wentylatorów - drugi bieg,
Znaczki E1 - E3 masz naniesione na płytce oporników.

Uwaga! w niektórych autach przekaźnik drugiego biegu znajduje się pod deską rozdzielczą i na numer 18.

Jeżeli chcesz tak "po chłopsku" sprawdzić płytkę rezystancyjną to dołącz z plusa akumulatora przewodem napięcie do styków E1, E2, E3. wentylatory powinny sie włączyć i pracować na trzech różnych prędkościach. Dla E3 podłączonego do plusa wentylatory pracuja z moca maksymalną. Użyj przewodu o przekroju min 1,5 mm2 by sobie palców nie poparzyć.

Awatar użytkownika
zibk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 mar 2007, 08:17
Lokalizacja: Staszów

Post autor: zibk » 20 mar 2007, 13:10

Sprawdziłem dzisiaj płytke i jest tak jak pisał czarekj czyli do E3 idą 3 kabelki 2-do wentylatorów i jeden ten czerwono-czarny
do E2 dochodzi 1-czerwono-biały
do E1 nie dochodzi żaden

Podpiąłem też kabelek bezpośrednio tak jak mówiłeś czarekj i są te trzy prędkości czyli gdzieś z przekaźników nie dochodzi I-bieg.

Co do przekaźników to przed szybą jest tylko ten od 1-biegu pod nr 11 a pod nr2 jest puste miejsce nie wiem który to za bardzo ten pod deską rozdzielczą znalazłem podobny ma napis 204 a ten od I-biegu ma 214 napięcie maja to samo i amperomierz tylko różnią się rysunkami schematów.
Obrazek

i pytanko co do tego połączenia na zdjęciu nie powinny te kostki być razem spięte ta biała ma grubszy kabelek czerwony a ta czerwona cienki brązowy

Obrazek

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 20 mar 2007, 17:06

zibk
Z tego co napisałeś wnioskuję, że niesprawność leży po stronie przekaźników, lub czujnika temperatury.
Pomogę Ci dalej, ale muszę wiedzieć co dzieje się z wentylatorami po zmostkowaniu styków w czujniku temperatury przy chłodnicy. Weź kawałek kabelka i łącz ze sobą po dwa styki we wtyczce. Kombinacje sa trzy, przy dwóch powinny włączyć się wentylatory, raz na 1 biegu a raz na 2 biegu. Ewentualnie załączą się dwa przekaźniki od wentylatorów. Włóż przekaźnik w gniazdo nr 2. Sprawdź ten niebieski bezpiecznik 60 A obok przekaźnika 341. Sprawdź koniecznie przekaźnik w gnieździe nr 11 - to jest właśnie pierwszy bieg wentylatorów.

Awatar użytkownika
zibk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 mar 2007, 08:17
Lokalizacja: Staszów

Post autor: zibk » 20 mar 2007, 18:10

Co do czujnika temperatury to myśle że powinien być ok bo nie dawno go wymieniałem mysląc że to jego wina ale nic to nie dało.

Powiedz mi jeszcze jak sprawdzić ten przekaźnik nr 11 czy jest dobry, jest jakiś sposób?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 20 mar 2007, 18:16

Sprawdź czy uzwojenie przekaźnika nie jest spalone. Po podłączeniu do akumulatora musi być słyszalne "pyknięcie" styków przekaźnika. Schamat przekaźnika masz narysowany na przekaźniku o numerze 204 z Twojego zdjęcia.
Po podłączeniu przekaźnika do zasilania zobacz czy zwierają się styki.
Ewentualnie włóż ten przekaźnik w gniazdo numer siedem 7 pod maską i włącz sygnał dźwiękowy - klakson. Musi zatrąbić jeżeli przekaźnik jest sprawny. :lol: W gnieździe numer siedem - gniazdo przekaźnika klaksonu zamontowany powinien być taki sam przekaźnik.

Sprawdź tą wtyczkę bo mimo tego że masz nowy włącznik termiczny to może sie okazać, że urwany jest jeden z przewodów pod gumową osłonką wtyczki.

Bijemy pianę i grzebiemy w bezpiecznikach trochę niepotrzebnie - tam sie mało kiedy coś psuje, sprawdź tą wtyczkę tak jak Ci opisywałem. Czujnik nie robi nic innego jak tylko zwiera ze sobą po dwa kontakty. Podejrzewam, że przy wymianie włącznika termicznego po prostu urwałeś jeden z trzech przewodzików.

Awatar użytkownika
zibk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 mar 2007, 08:17
Lokalizacja: Staszów

Post autor: zibk » 20 mar 2007, 18:56

Sprawdziłem przekaźnik nr 11 (214) włożyłem go tam gdzie klakson po 7 i trąbi czyli wychodzi na to że działa.
Pozostaje w takim razie sprawdzić jeszcze tym kabelkiem czujnik temp. w chłodnicy

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 20 mar 2007, 19:35

Masz rację. Wszystko się zgadza. Teraz kolej na wtyczkę. Zsuń gumową osłonkę i sprawdź dokładnie wtyczkę po obu jej stronach. W dwóch położeniach zworki muszą pracować wentylatory. W ten sposób sprawdzisz wtyczkę i czujnik.

Awatar użytkownika
zibk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 mar 2007, 08:17
Lokalizacja: Staszów

Post autor: zibk » 21 mar 2007, 09:30

A więc dzisiaj sprawdziłem wtyczke, jak sie okazało :shock: wszystko jest z nią ok, jest I i II bieg cała wina leży chyba po stronie czujnika. Najdziwniejsze jest to że kupiłem go nówke i od samego początku działał tylko II bieg. Co to za czasy, sprzedają uszkodzone czujniki :evil:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl