[80 B4 2,6 quattro ABC] Problem z temperaturą
[80 B4 2,6 quattro ABC] Problem z temperaturą
Witam koledzy!
Co prawda kilka temetów już było o temperaturze ale u mnie jest z nią chyba nie za bardzo.
A zaczęło się tak że pojechałem po moją bryczke do Niemiec, kupiłem zadowolony wyjechałem z komisu a tu nagle temp. idzie w góre i gotuje patrze a tam się leje z silnika okropnie :shock: .
Dojechałem powolutku na parking koło pewnego warsztatu i wziąłem się z ojcem za rozbiórke. Jak się okazało była walnieta pompa wodna. W warsztacie pracował jeden polak więc szło się dogadać i wypożyczyli nam wszystkie potrzebne klucze no i oczywiście pompe zamówili nóweczke za 67euro. Pompa była w 10min, zamontowaliśmy odpał i bryka.
Wszystko już było ok podczas jazdy jedynie na postoju była wysoka.
W Polsce wymieniłem czujnik w chłodnicy i ten od wskaźnika i troche się poprawiło bo jak pojeżdziłem po mieście to mi płyn gotowało.
Teraz już jest lepiej ale w korkach temperatura wchodzi na 100 albo i dalej wentylatory włanczają sie 2 jednocześnie koło 100 ale dosłownie na 12 sec.
Teraz pomagam sobie klimą i jak widze że jest powyżej 95 to już włanczam.
I jeszcze jedno jak wróce z trasy i wygasze bryczke to po jakiś 2min jak przekręce stacyjke to się okazuje że jest już 100 i musze zapalić i klime załączyć rzeby go ostudzić.
Co to może być za przyczyna
Co prawda kilka temetów już było o temperaturze ale u mnie jest z nią chyba nie za bardzo.
A zaczęło się tak że pojechałem po moją bryczke do Niemiec, kupiłem zadowolony wyjechałem z komisu a tu nagle temp. idzie w góre i gotuje patrze a tam się leje z silnika okropnie :shock: .
Dojechałem powolutku na parking koło pewnego warsztatu i wziąłem się z ojcem za rozbiórke. Jak się okazało była walnieta pompa wodna. W warsztacie pracował jeden polak więc szło się dogadać i wypożyczyli nam wszystkie potrzebne klucze no i oczywiście pompe zamówili nóweczke za 67euro. Pompa była w 10min, zamontowaliśmy odpał i bryka.
Wszystko już było ok podczas jazdy jedynie na postoju była wysoka.
W Polsce wymieniłem czujnik w chłodnicy i ten od wskaźnika i troche się poprawiło bo jak pojeżdziłem po mieście to mi płyn gotowało.
Teraz już jest lepiej ale w korkach temperatura wchodzi na 100 albo i dalej wentylatory włanczają sie 2 jednocześnie koło 100 ale dosłownie na 12 sec.
Teraz pomagam sobie klimą i jak widze że jest powyżej 95 to już włanczam.
I jeszcze jedno jak wróce z trasy i wygasze bryczke to po jakiś 2min jak przekręce stacyjke to się okazuje że jest już 100 i musze zapalić i klime załączyć rzeby go ostudzić.
Co to może być za przyczyna
Po zgaszeniu że jest wyższa temp to normalny objaw więc sie tym nie przejmuj. Co do za wysokiej temp sprawdż czy masz dobrze podłączone wtyki przy czujniku wentylatorów. Wygląda na to że załącza sie dopiero II stopień. Możliwe że masz też uszkodzony termostat i sie nie otwiera na max. Sprawdź jak bedziesz miał temp na wskaźniku 95 sprawdź ile pokaże klimatronik jeżeli go masz. Opis kanałów znajdziesz w audi centrum
Jeżeli przy włączniku są 3 kable to czujnik jest uszkodzony jeżeli 2 to też coś nie tak bo wentylatory powinny sie włączać koło 95 a drugi stopień chyba przy 105. Problem może też tkwić w przkazniku wentylatorów że nie włącza I stopnia. Wypnij kostke i zmostkój najpierw jedną pare poem drugą i zobaczysz
Cześć. Możesz mieć uszkodzoną płytkę z rezystorami lub przekaźnik pierwszego biegu. Jeżeli po zmostkowaniu przekaźnika 1-go biegu dalej nie włącza się wentylator na wolnych obrotach to najprawdopodobniej masz padnięty opornik, lub jest skorodowane przyłącze elektryczne. Płytka z opornikami w starszych modelach była oxydowana na niebiesko, natomiast w nowszych na srebrno. Ma wymiary ok. 8 cm na 18 cm i jest przykręcona najprawdopodobniej do lewej podłużnicy samochodu (dla ABK tak jest na 100%, nie pamietam już gdzie jest w Twoim autku). Płytka rezystancyjna ma 3 wyprowadzenia. Jakby co to z pytaniami wal śmiało.
Tak jak pisałeś czarekj u mnie ta płytka jest po lewej stronie
jak kupiłem bryczke to oba kable od wentylatorów były spiete razem pod jedno wyjście to na samym dole było wolne, teraz tak podpiąłem że każdy jest oddzielnie ale jest to samo co wcześniej nadal się dwa załączają równocześnie.
A mam takie pytanko może troche głupie ale gdzie znajde ten przekaźnik I-biegu?
jak kupiłem bryczke to oba kable od wentylatorów były spiete razem pod jedno wyjście to na samym dole było wolne, teraz tak podpiąłem że każdy jest oddzielnie ale jest to samo co wcześniej nadal się dwa załączają równocześnie.
A mam takie pytanko może troche głupie ale gdzie znajde ten przekaźnik I-biegu?
Witam ponownie. Do każdego przyłacza musi być dołączony przewód, jeżeli nie ma to nie będzie jednej z prędkości wentylatora. Tak przynajmniej jest u mnie. Tylko, że ja mam jeszcze klimę i dodatkowy układ chłodzenia wtryskiwaczy a to może zmieniac postać rzeczy. Przekaźnik od 1-go biegu znajduje się pod maską, pod plastikową pokrywką i patrząc od przodu auta jest w dolnym rzędzie przekaźników (bliżej zderzaka) jako pierwszy z prawej. Na listwie powinien być numer 11. Natomiast przekaźnik drugiego biegu jest w górnym rzędzie (bliżej kierowcy) jako drugi licząc od lewej strony (od strony silnika) i ma numer 2. Na próbę możesz zamienić przekaźniki między sobą miejscami. Numery 2 i 11 są naniesione na plastiku listwy bezpieczników. Nie wiem jak to jest dokładnie w Twoim aucie ale u mnie kolory przewodów sa nastepujące.
E1- czerwono- niebieski lub czerwono-zielony (jeden przewód), - do chłodzenia wtryskiwaczy,
E2- czerwono biały (jeden przewód), - zasilanie pierwszego biegu wentylatorów
E3 - czarno czerwony x2 i czerwono czarny x1 ( w sumie trzy przewody) - bezpośrednie zasilanie wentylatorów - drugi bieg,
Znaczki E1 - E3 masz naniesione na płytce oporników.
Uwaga! w niektórych autach przekaźnik drugiego biegu znajduje się pod deską rozdzielczą i na numer 18.
Jeżeli chcesz tak "po chłopsku" sprawdzić płytkę rezystancyjną to dołącz z plusa akumulatora przewodem napięcie do styków E1, E2, E3. wentylatory powinny sie włączyć i pracować na trzech różnych prędkościach. Dla E3 podłączonego do plusa wentylatory pracuja z moca maksymalną. Użyj przewodu o przekroju min 1,5 mm2 by sobie palców nie poparzyć.
E1- czerwono- niebieski lub czerwono-zielony (jeden przewód), - do chłodzenia wtryskiwaczy,
E2- czerwono biały (jeden przewód), - zasilanie pierwszego biegu wentylatorów
E3 - czarno czerwony x2 i czerwono czarny x1 ( w sumie trzy przewody) - bezpośrednie zasilanie wentylatorów - drugi bieg,
Znaczki E1 - E3 masz naniesione na płytce oporników.
Uwaga! w niektórych autach przekaźnik drugiego biegu znajduje się pod deską rozdzielczą i na numer 18.
Jeżeli chcesz tak "po chłopsku" sprawdzić płytkę rezystancyjną to dołącz z plusa akumulatora przewodem napięcie do styków E1, E2, E3. wentylatory powinny sie włączyć i pracować na trzech różnych prędkościach. Dla E3 podłączonego do plusa wentylatory pracuja z moca maksymalną. Użyj przewodu o przekroju min 1,5 mm2 by sobie palców nie poparzyć.
Sprawdziłem dzisiaj płytke i jest tak jak pisał czarekj czyli do E3 idą 3 kabelki 2-do wentylatorów i jeden ten czerwono-czarny
do E2 dochodzi 1-czerwono-biały
do E1 nie dochodzi żaden
Podpiąłem też kabelek bezpośrednio tak jak mówiłeś czarekj i są te trzy prędkości czyli gdzieś z przekaźników nie dochodzi I-bieg.
Co do przekaźników to przed szybą jest tylko ten od 1-biegu pod nr 11 a pod nr2 jest puste miejsce nie wiem który to za bardzo ten pod deską rozdzielczą znalazłem podobny ma napis 204 a ten od I-biegu ma 214 napięcie maja to samo i amperomierz tylko różnią się rysunkami schematów.
i pytanko co do tego połączenia na zdjęciu nie powinny te kostki być razem spięte ta biała ma grubszy kabelek czerwony a ta czerwona cienki brązowy
do E2 dochodzi 1-czerwono-biały
do E1 nie dochodzi żaden
Podpiąłem też kabelek bezpośrednio tak jak mówiłeś czarekj i są te trzy prędkości czyli gdzieś z przekaźników nie dochodzi I-bieg.
Co do przekaźników to przed szybą jest tylko ten od 1-biegu pod nr 11 a pod nr2 jest puste miejsce nie wiem który to za bardzo ten pod deską rozdzielczą znalazłem podobny ma napis 204 a ten od I-biegu ma 214 napięcie maja to samo i amperomierz tylko różnią się rysunkami schematów.
i pytanko co do tego połączenia na zdjęciu nie powinny te kostki być razem spięte ta biała ma grubszy kabelek czerwony a ta czerwona cienki brązowy
zibk
Z tego co napisałeś wnioskuję, że niesprawność leży po stronie przekaźników, lub czujnika temperatury.
Pomogę Ci dalej, ale muszę wiedzieć co dzieje się z wentylatorami po zmostkowaniu styków w czujniku temperatury przy chłodnicy. Weź kawałek kabelka i łącz ze sobą po dwa styki we wtyczce. Kombinacje sa trzy, przy dwóch powinny włączyć się wentylatory, raz na 1 biegu a raz na 2 biegu. Ewentualnie załączą się dwa przekaźniki od wentylatorów. Włóż przekaźnik w gniazdo nr 2. Sprawdź ten niebieski bezpiecznik 60 A obok przekaźnika 341. Sprawdź koniecznie przekaźnik w gnieździe nr 11 - to jest właśnie pierwszy bieg wentylatorów.
Z tego co napisałeś wnioskuję, że niesprawność leży po stronie przekaźników, lub czujnika temperatury.
Pomogę Ci dalej, ale muszę wiedzieć co dzieje się z wentylatorami po zmostkowaniu styków w czujniku temperatury przy chłodnicy. Weź kawałek kabelka i łącz ze sobą po dwa styki we wtyczce. Kombinacje sa trzy, przy dwóch powinny włączyć się wentylatory, raz na 1 biegu a raz na 2 biegu. Ewentualnie załączą się dwa przekaźniki od wentylatorów. Włóż przekaźnik w gniazdo nr 2. Sprawdź ten niebieski bezpiecznik 60 A obok przekaźnika 341. Sprawdź koniecznie przekaźnik w gnieździe nr 11 - to jest właśnie pierwszy bieg wentylatorów.
Sprawdź czy uzwojenie przekaźnika nie jest spalone. Po podłączeniu do akumulatora musi być słyszalne "pyknięcie" styków przekaźnika. Schamat przekaźnika masz narysowany na przekaźniku o numerze 204 z Twojego zdjęcia.
Po podłączeniu przekaźnika do zasilania zobacz czy zwierają się styki.
Ewentualnie włóż ten przekaźnik w gniazdo numer siedem 7 pod maską i włącz sygnał dźwiękowy - klakson. Musi zatrąbić jeżeli przekaźnik jest sprawny. :lol: W gnieździe numer siedem - gniazdo przekaźnika klaksonu zamontowany powinien być taki sam przekaźnik.
Sprawdź tą wtyczkę bo mimo tego że masz nowy włącznik termiczny to może sie okazać, że urwany jest jeden z przewodów pod gumową osłonką wtyczki.
Bijemy pianę i grzebiemy w bezpiecznikach trochę niepotrzebnie - tam sie mało kiedy coś psuje, sprawdź tą wtyczkę tak jak Ci opisywałem. Czujnik nie robi nic innego jak tylko zwiera ze sobą po dwa kontakty. Podejrzewam, że przy wymianie włącznika termicznego po prostu urwałeś jeden z trzech przewodzików.
Po podłączeniu przekaźnika do zasilania zobacz czy zwierają się styki.
Ewentualnie włóż ten przekaźnik w gniazdo numer siedem 7 pod maską i włącz sygnał dźwiękowy - klakson. Musi zatrąbić jeżeli przekaźnik jest sprawny. :lol: W gnieździe numer siedem - gniazdo przekaźnika klaksonu zamontowany powinien być taki sam przekaźnik.
Sprawdź tą wtyczkę bo mimo tego że masz nowy włącznik termiczny to może sie okazać, że urwany jest jeden z przewodów pod gumową osłonką wtyczki.
Bijemy pianę i grzebiemy w bezpiecznikach trochę niepotrzebnie - tam sie mało kiedy coś psuje, sprawdź tą wtyczkę tak jak Ci opisywałem. Czujnik nie robi nic innego jak tylko zwiera ze sobą po dwa kontakty. Podejrzewam, że przy wymianie włącznika termicznego po prostu urwałeś jeden z trzech przewodzików.