Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TD AAZ] 1l oleju na 1000km, opornica.

ODPOWIEDZ
cvallo2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 10 wrz 2008, 17:18

[1.9TD AAZ] 1l oleju na 1000km, opornica.

Post autor: cvallo2 » 17 wrz 2008, 13:47

Witam,

Koledzy jako ze juz duzo znalazlem na forum mam jeszcze do was zapytanie, (samochod wujka mojej dziewczyny - ktory to nie wierzy w internet :) - chce mu udowodnic ze wiecej sie dowiem od was niz od mechanika:) ):

- samochod ma 3 wady:
-bierze okolo 1l na 1000km to sporo...zalany jest bp Visco 3000 10W/40, z tego co wyczytalem optymistyczna wersja "zuzyte turbo albo przez uszczelniacze", pesymistyczna "zuzyte pierscienie", czy cos jeszcze moze byc przyczyna? Co przy zuzytych pierscieniach nalezaloby jeszcze wymienic/sprawdzic? Jak w ogole ustalic przyczyne?Miezenie kompresji pokaze przyczyne?

- oba liczniki nie dzialaja - ten od licznika km ogolnego i ten "bierzacy" - prawodpodobnie zimne luty, bo chyba zebatki na obu nie mogly pasc? czy moze cos jeszcze byc przyczyna?

- i nawiew 1 i 2 bieg nie biega, tutaj wyczytalem ze moze pokretlo niestyka, ale tez moze byc przyczyna opornica....ale tutaj niestey nie znalazlem opisu co w niej zrobic/aby poszla...


Bardzo bylbym wdzieczny za pomoc <piwo>


Aha silnik pozatym dziala poprawnie, zbiera sie dobrze, nie kopci,odpala tez dobrze
Ostatnio zmieniony 13 sty 2009, 09:04 przez cvallo2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 17 wrz 2008, 14:10

cvallo2 pisze:bierze okolo 1l na 1000km to sporo...zalany jest bp Visco 3000 10W/40, z tego co wyczytalem optymistyczna wersja "zuzyte turbo albo przez uszczelniacze", pesymistyczna "zuzyte pierscienie", czy cos jeszcze moze byc przyczyna? Co przy zuzytych pierscieniach nalezaloby jeszcze wymienic/sprawdzic? Jak w ogole ustalic przyczyne?Miezenie kompresji pokaze przyczyne?
Warto było by zmierzyc kompresje, przyczyna moga byc uszczelniacze jak i sama turbina i nie mozne tez wykluczyc pierscionków. Ciezko tak na oko stwierdzic co jest przyczyna, do turbiny mozna zagladnac czy jest na korpusie bardzo duzo oleju, warto tez sprawdzić czy nie ma gdzies duzego wycieku np z powrotu smarowania turbiny. Uszczelniacze jak i pierscienie dawac beda przedmuchy.

A tu masz jeszcze pare linków bo coś słabo szukałeś ;-)

:arrow: viewtopic.php?t=18831
:arrow: viewtopic.php?t=19826
:arrow: viewtopic.php?t=20009
cvallo2 pisze:oba liczniki nie dzialaja - ten od licznika km ogolnego i ten "bierzacy" - prawodpodobnie zimne luty, bo chyba zebatki na obu nie mogly pasc? czy moze cos jeszcze byc przyczyna?
Moga być zimne luty, padniety silniczek, uszkodzony czujnik badz padnieta zebatka bez rozbierania sie nie obejdzie... I tutej tez masz lektue :mrgreen:

:arrow: viewtopic.php?t=20215
:arrow: viewtopic.php?t=4667
cvallo2 pisze: i nawiew 1 i 2 bieg nie biega, tutaj wyczytalem ze moze pokretlo niestyka, ale tez moze byc przyczyna opornica....ale tutaj niestey nie znalazlem opisu co w niej zrobic/aby poszla...
Tutaj niestety tez trzeba zajrzec z miernikiem ewentualnie prubówką albo padła opornica, albo same styki sa zabrudzone - stawiam na styki bo przy opornicy i trzeci bieg by nie działał. A tu masz co i jak, troche trzeba sie pomeczyc przy szukajce i wszystkiego sie dowiesz, ona naprawde nie gryzie <ok>

:arrow: viewtopic.php?t=18669&highlight=opornica
:arrow: viewtopic.php?t=19264&highlight=opornica
:arrow: viewtopic.php?t=20061&highlight=opornica
:arrow: viewtopic.php?t=614

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 17 wrz 2008, 15:00

co do liczników mogła paść żółta zębatka wtedy nie działają obydwa wskaźniki... w poprzedniej B3 udało mi się dokleić ten ząbek co się odłamał, zrobiłem nią potem jeszcze 2k km i nie było problemów....
Co do nawiewu może spróbować spryskać ta pokrętło do regulacji WD40 (ja wyjąłem radio i od góry napsikałem) - u mnie pomogło.

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Re: [80 B4 1,9TD] 1l oleju na 1000km, opornica

Post autor: ppawlo » 17 wrz 2008, 15:58

cvallo2 pisze:samochod ma 3 wady:
-bierze okolo 1l na 1000km to sporo...zalany jest bp Visco 3000 10W/40, z tego co wyczytalem optymistyczna wersja "zuzyte turbo albo przez uszczelniacze", pesymistyczna "zuzyte pierscienie", czy cos jeszcze moze byc przyczyna? Co przy zuzytych pierscieniach nalezaloby jeszcze wymienic/sprawdzic? Jak w ogole ustalic przyczyne?Miezenie kompresji pokaze przyczyne?
Jeśli to prawda co napisałeś później:
cvallo2 pisze:Aha silnik pozatym dziala poprawnie, zbiera sie dobrze, nie kopci,odpala tez dobrze
to ja wykluczyłbym: turbo, uszczelniacze i pierścienie a poszukał wycieków z silnika:)

cvallo2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 10 wrz 2008, 17:18

Post autor: cvallo2 » 18 wrz 2008, 08:49

Solskier pisze:troche trzeba sie pomeczyc przy szukajce i wszystkiego sie dowiesz, ona naprawde nie gryzie <ok>
Zawsze zaczynam od szukajki:) ale jak ma sie inny samochod to ciezko znalezc-tematu ktory odpowie na pytanie:)
Solskier pisze:stawiam na styki bo przy opornicy i trzeci bieg by nie działał. A tu masz co i jak, troche trzeba sie pomeczyc przy szukajce i wszystkiego sie dowiesz, ona naprawde nie gryzie <ok>
wlasnie tak samo wyczytalem i od tego zaczne:)

denis44 pisze:co do liczników mogła paść żółta zębatka wtedy nie działają obydwa wskaźniki...
wlasnie nie moglem znalezc przyczyny padniecia 2 wskaznikow :)
ppawlo pisze:Jeśli to prawda co napisałeś później:

cvallo2 napisał/a:
Aha silnik pozatym dziala poprawnie, zbiera sie dobrze, nie kopci,odpala tez dobrze


to ja wykluczyłbym: turbo, uszczelniacze i pierścienie a poszukał wycieków z silnika:)
Tutaj niestety na 100% nie moge byc pewny gdyz nie jezdze tym autem, dowiedzialem sie natomiast ze jakis miesiac temu mocno kopcil, ale teraz przestal.
Rowniez wlasciciel auta zapiera sie ze nie ma wyciekow, czytalem kiedys ze w mazdach 323f wlasnie zapieczone pierscienie zwiekszaly mocno zuzycie oleju, jezeli nie bedzie nigdzie wyciekow to potem pozostanie sprawdzic pierscienie....

Pozdrawiam koledzy i dzieki za porady(wszystkie informacje juz mam) dam po weekendzie znac co ustalilem :) :mrgreen:

Awatar użytkownika
MichałK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lis 2007, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichałK » 20 wrz 2008, 18:10

Ad.3 Ja stawiam na opornice, jakys szukał to podejdzie od VW T4 tylko kostka jest inna ale w gniazdo pasuje. Miałem ten sam problem i przepalona opornice , założyłem od T4 bo kosztowała mnie 25 zl , trzeba troche pokombinowac bo kabelki kolorami nie pasuja...

Z tego co pamiętam to działał mi 3 bieg a problem tkwił w opornicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl