Witam,
Koledzy jako ze juz duzo znalazlem na forum mam jeszcze do was zapytanie, (samochod wujka mojej dziewczyny - ktory to nie wierzy w internet - chce mu udowodnic ze wiecej sie dowiem od was niz od mechanika:) ):
- samochod ma 3 wady:
-bierze okolo 1l na 1000km to sporo...zalany jest bp Visco 3000 10W/40, z tego co wyczytalem optymistyczna wersja "zuzyte turbo albo przez uszczelniacze", pesymistyczna "zuzyte pierscienie", czy cos jeszcze moze byc przyczyna? Co przy zuzytych pierscieniach nalezaloby jeszcze wymienic/sprawdzic? Jak w ogole ustalic przyczyne?Miezenie kompresji pokaze przyczyne?
- oba liczniki nie dzialaja - ten od licznika km ogolnego i ten "bierzacy" - prawodpodobnie zimne luty, bo chyba zebatki na obu nie mogly pasc? czy moze cos jeszcze byc przyczyna?
- i nawiew 1 i 2 bieg nie biega, tutaj wyczytalem ze moze pokretlo niestyka, ale tez moze byc przyczyna opornica....ale tutaj niestey nie znalazlem opisu co w niej zrobic/aby poszla...
Bardzo bylbym wdzieczny za pomoc
Aha silnik pozatym dziala poprawnie, zbiera sie dobrze, nie kopci,odpala tez dobrze
[1.9TD AAZ] 1l oleju na 1000km, opornica.
[1.9TD AAZ] 1l oleju na 1000km, opornica.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2009, 09:04 przez cvallo2, łącznie zmieniany 1 raz.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Warto było by zmierzyc kompresje, przyczyna moga byc uszczelniacze jak i sama turbina i nie mozne tez wykluczyc pierscionków. Ciezko tak na oko stwierdzic co jest przyczyna, do turbiny mozna zagladnac czy jest na korpusie bardzo duzo oleju, warto tez sprawdzić czy nie ma gdzies duzego wycieku np z powrotu smarowania turbiny. Uszczelniacze jak i pierscienie dawac beda przedmuchy.cvallo2 pisze:bierze okolo 1l na 1000km to sporo...zalany jest bp Visco 3000 10W/40, z tego co wyczytalem optymistyczna wersja "zuzyte turbo albo przez uszczelniacze", pesymistyczna "zuzyte pierscienie", czy cos jeszcze moze byc przyczyna? Co przy zuzytych pierscieniach nalezaloby jeszcze wymienic/sprawdzic? Jak w ogole ustalic przyczyne?Miezenie kompresji pokaze przyczyne?
A tu masz jeszcze pare linków bo coś słabo szukałeś
viewtopic.php?t=18831
viewtopic.php?t=19826
viewtopic.php?t=20009
Moga być zimne luty, padniety silniczek, uszkodzony czujnik badz padnieta zebatka bez rozbierania sie nie obejdzie... I tutej tez masz lektue :mrgreen:cvallo2 pisze:oba liczniki nie dzialaja - ten od licznika km ogolnego i ten "bierzacy" - prawodpodobnie zimne luty, bo chyba zebatki na obu nie mogly pasc? czy moze cos jeszcze byc przyczyna?
viewtopic.php?t=20215
viewtopic.php?t=4667
Tutaj niestety tez trzeba zajrzec z miernikiem ewentualnie prubówką albo padła opornica, albo same styki sa zabrudzone - stawiam na styki bo przy opornicy i trzeci bieg by nie działał. A tu masz co i jak, troche trzeba sie pomeczyc przy szukajce i wszystkiego sie dowiesz, ona naprawde nie gryzie <ok>cvallo2 pisze: i nawiew 1 i 2 bieg nie biega, tutaj wyczytalem ze moze pokretlo niestyka, ale tez moze byc przyczyna opornica....ale tutaj niestey nie znalazlem opisu co w niej zrobic/aby poszla...
viewtopic.php?t=18669&highlight=opornica
viewtopic.php?t=19264&highlight=opornica
viewtopic.php?t=20061&highlight=opornica
viewtopic.php?t=614
co do liczników mogła paść żółta zębatka wtedy nie działają obydwa wskaźniki... w poprzedniej B3 udało mi się dokleić ten ząbek co się odłamał, zrobiłem nią potem jeszcze 2k km i nie było problemów....
Co do nawiewu może spróbować spryskać ta pokrętło do regulacji WD40 (ja wyjąłem radio i od góry napsikałem) - u mnie pomogło.
Co do nawiewu może spróbować spryskać ta pokrętło do regulacji WD40 (ja wyjąłem radio i od góry napsikałem) - u mnie pomogło.
Re: [80 B4 1,9TD] 1l oleju na 1000km, opornica
Jeśli to prawda co napisałeś później:cvallo2 pisze:samochod ma 3 wady:
-bierze okolo 1l na 1000km to sporo...zalany jest bp Visco 3000 10W/40, z tego co wyczytalem optymistyczna wersja "zuzyte turbo albo przez uszczelniacze", pesymistyczna "zuzyte pierscienie", czy cos jeszcze moze byc przyczyna? Co przy zuzytych pierscieniach nalezaloby jeszcze wymienic/sprawdzic? Jak w ogole ustalic przyczyne?Miezenie kompresji pokaze przyczyne?
to ja wykluczyłbym: turbo, uszczelniacze i pierścienie a poszukał wycieków z silnika:)cvallo2 pisze:Aha silnik pozatym dziala poprawnie, zbiera sie dobrze, nie kopci,odpala tez dobrze
Zawsze zaczynam od szukajki:) ale jak ma sie inny samochod to ciezko znalezc-tematu ktory odpowie na pytanie:)Solskier pisze:troche trzeba sie pomeczyc przy szukajce i wszystkiego sie dowiesz, ona naprawde nie gryzie <ok>
wlasnie tak samo wyczytalem i od tego zaczne:)Solskier pisze:stawiam na styki bo przy opornicy i trzeci bieg by nie działał. A tu masz co i jak, troche trzeba sie pomeczyc przy szukajce i wszystkiego sie dowiesz, ona naprawde nie gryzie <ok>
wlasnie nie moglem znalezc przyczyny padniecia 2 wskaznikowdenis44 pisze:co do liczników mogła paść żółta zębatka wtedy nie działają obydwa wskaźniki...
Tutaj niestety na 100% nie moge byc pewny gdyz nie jezdze tym autem, dowiedzialem sie natomiast ze jakis miesiac temu mocno kopcil, ale teraz przestal.ppawlo pisze:Jeśli to prawda co napisałeś później:
cvallo2 napisał/a:
Aha silnik pozatym dziala poprawnie, zbiera sie dobrze, nie kopci,odpala tez dobrze
to ja wykluczyłbym: turbo, uszczelniacze i pierścienie a poszukał wycieków z silnika:)
Rowniez wlasciciel auta zapiera sie ze nie ma wyciekow, czytalem kiedys ze w mazdach 323f wlasnie zapieczone pierscienie zwiekszaly mocno zuzycie oleju, jezeli nie bedzie nigdzie wyciekow to potem pozostanie sprawdzic pierscienie....
Pozdrawiam koledzy i dzieki za porady(wszystkie informacje juz mam) dam po weekendzie znac co ustalilem :mrgreen:
Ad.3 Ja stawiam na opornice, jakys szukał to podejdzie od VW T4 tylko kostka jest inna ale w gniazdo pasuje. Miałem ten sam problem i przepalona opornice , założyłem od T4 bo kosztowała mnie 25 zl , trzeba troche pokombinowac bo kabelki kolorami nie pasuja...
Z tego co pamiętam to działał mi 3 bieg a problem tkwił w opornicy.
Z tego co pamiętam to działał mi 3 bieg a problem tkwił w opornicy.