[ALL ABK] Remont silnika+ rozrząd na co zwrócic uwage
[ALL ABK] Remont silnika+ rozrząd na co zwrócic uwage
Jak w temacie zamierzam zrobic remoncik silnika czyli wym. uszczelniaczy zaworowych, uszczelka pod głowicą, tylny króciec wody, kompl. rozrząd z 3 simmeringami. Moje pytanie jest na co zwrócic uwage żeby wszystko było dobrze zrobione bo bede sam robic, bo mechanicy sobie zycza kosmiczne ceny a terminy odległe.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
wszystko zależy od tego jak sam osądzasz stan silnika, czy jest moc, bierze olej, coś nie stuka, itd... Na pewno warto zdjąć głowicę i dać do specjalisty w tej dziedzinie niech wymieni prowadnice, uszczelniacze, dotrze zawory, planowanie. Jeśli masz przecieki na simeringach od wałków rozrządu i aparatu zapłonowego to przy ich wymianie przyjrzyj się wnikliwie powierzchni ślizgowej na kole zębatym, jeśli będzie tam wyczuwalny rowek to nowy simering nie zatrzyma wycieku. Jednak jeśli zużycie oleju jest duże to może dojść wymiana pierścieni na tłokach, co też można zrobić bez wyciągania silnika. Oczywiście kpl nowych dobrej firmy uszczelek i do dzieła <ok>
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja dodam że, jak już będzie nowy rozrząd to warto wymienić oś napinacza na nową i dolne koło rozrządu bo czasami zdarza się że, na starym pasku wszysko ok a na nowym pasek schodzi i go tnie. Przed rozbiórką warto też zmierzyć ciśnienie oleju i jak nie mieści się w wymaganych wartościch to ją też wymienić. Oczywiście o nowym oleju i filtrach chyba nie trzeba wspominać.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Dodam od siebie że we Wrocławiu ostatnio robiłem głowice u siebie w autku to jest koszt ponad 800 zł oczywiście sam sobie wymontowałem i włożyłem jeżeli masz możliwość sobie sam sprawdzić szczelność głowicy i w razie potrzeby planowanie to zaoszczędzisz troszkę kasy i tak jak piszesz wymień tylni krućiec ja nie mogłem dojść po zmontowaniu głowicy gdzie mi ubywa troszkę płynu oczywiście pozakładałem nowe uszczelki i okazało się że jak silnik był zimny to z tego krućca uciekał płyn bo był pęknięty od spodu i oczywiście uszczelniacz na wałku rozrządu wymień powodzenia
Re: [ALL ABK] Remont silnika+ rozrząd na co zwrócic uwage
To jaki to remont, normalna naprawa eksploatacyjnaWOJTEK26 pisze:Jak w temacie zamierzam zrobic remoncik silnika czyli wym. uszczelniaczy zaworowych, uszczelka pod głowicą, tylny króciec wody, kompl. rozrząd z 3 simmeringami.
No może faktycznie za duzo powiedziane "remont" ale naprawa napewno i to czasochłonna bo jeszcze przy okazji zostana wym tuleje wahacza . NAjgorzej bedzie sie dobrac do koła pasowego ale po wywaleniu wentylatorów bedzie dużo miejsca. Czy przy odkręcaniu koła pasowego czekaja jakies niespodzianki :?:
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
[B4 2.0 ABK 94]
Witam wszystkich maniaków audiczek naszych kochanych planuje zrobić remont silnika i mam pytanie do was bo nie wiem co wymienić itp i ile to by mnie wyniosło bo nie znam sie a nie chce ze by mnie mechanik wykiwał:) prosze o porady i sugestie będę bardzo wdzieczny! :lol:
Re: [B4 2.0 ABK 94]
Zależy co rozumiesz przez remont silnika, czy będziesz chciał ruszać dół silnika (pierścienie itp) czy samą głowicę.newerafan pisze:Witam wszystkich maniaków audiczek naszych kochanych planuje zrobić remont silnika i mam pytanie do was bo nie wiem co wymienić itp i ile to by mnie wyniosło bo nie znam sie a nie chce ze by mnie mechanik wykiwał:) prosze o porady i sugestie będę bardzo wdzieczny! :lol:
Re: [B4 2.0 ABK 94]
putolw pisze:Zależy co rozumiesz przez remont silnika, czy będziesz chciał ruszać dół silnika (pierścienie itp) czy samą głowicę.newerafan pisze:Witam wszystkich maniaków audiczek naszych kochanych planuje zrobić remont silnika i mam pytanie do was bo nie wiem co wymienić itp i ile to by mnie wyniosło bo nie znam sie a nie chce ze by mnie mechanik wykiwał:) prosze o porady i sugestie będę bardzo wdzieczny! :lol:
pierścienie i glowice i reszte od czego zacząć najlepiej chce poprostu ze by lepiej szla tak jak by jej nowe nogi dal z dzidka na mlode :mrgreen:
Ja robiłem ostatnio wymuszony remoncik (bez rozrządu bo wcześniej zmieniałem), pierścienie i panewki korbowodowe kosztowały mnie jakieś 200PLN, a resza tzn uszczelki wszystkie i uszczelniacze na zaworach ok 160 z do tego doszło planowanie głowicy 40 zł, dodam że części mam po kosztach i nie kupowałem najtańszych. Robota przy tym nie wiem ile może kosztować bo robiłem wszystko z kolegą. W warsztacie dla którego załatwiam części za robotę przy głowicy wołają 200 PLN, do tego trzeba doliczyć podejrzewam że jakieś 150-200 PLN za wymianę pierścieni i panewek.