Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL ABK] Remont silnika+ rozrząd na co zwrócic uwage

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

[ALL ABK] Remont silnika+ rozrząd na co zwrócic uwage

Post autor: WOJTEK26 » 06 wrz 2008, 13:46

Jak w temacie zamierzam zrobic remoncik silnika czyli wym. uszczelniaczy zaworowych, uszczelka pod głowicą, tylny króciec wody, kompl. rozrząd z 3 simmeringami. Moje pytanie jest na co zwrócic uwage żeby wszystko było dobrze zrobione bo bede sam robic, bo mechanicy sobie zycza kosmiczne ceny a terminy odległe.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 06 wrz 2008, 18:06

wszystko zależy od tego jak sam osądzasz stan silnika, czy jest moc, bierze olej, coś nie stuka, itd... Na pewno warto zdjąć głowicę i dać do specjalisty w tej dziedzinie niech wymieni prowadnice, uszczelniacze, dotrze zawory, planowanie. Jeśli masz przecieki na simeringach od wałków rozrządu i aparatu zapłonowego to przy ich wymianie przyjrzyj się wnikliwie powierzchni ślizgowej na kole zębatym, jeśli będzie tam wyczuwalny rowek to nowy simering nie zatrzyma wycieku. Jednak jeśli zużycie oleju jest duże to może dojść wymiana pierścieni na tłokach, co też można zrobić bez wyciągania silnika. Oczywiście kpl nowych dobrej firmy uszczelek i do dzieła <ok>

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 06 wrz 2008, 19:27

Ja dodam że, jak już będzie nowy rozrząd to warto wymienić oś napinacza na nową i dolne koło rozrządu bo czasami zdarza się że, na starym pasku wszysko ok a na nowym pasek schodzi i go tnie. Przed rozbiórką warto też zmierzyć ciśnienie oleju i jak nie mieści się w wymaganych wartościch to ją też wymienić. Oczywiście o nowym oleju i filtrach chyba nie trzeba wspominać.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 06 wrz 2008, 20:37

Dodam od siebie że we Wrocławiu ostatnio robiłem głowice u siebie w autku to jest koszt ponad 800 zł oczywiście sam sobie wymontowałem i włożyłem jeżeli masz możliwość sobie sam sprawdzić szczelność głowicy i w razie potrzeby planowanie to zaoszczędzisz troszkę kasy i tak jak piszesz wymień tylni krućiec ja nie mogłem dojść po zmontowaniu głowicy gdzie mi ubywa troszkę płynu oczywiście pozakładałem nowe uszczelki i okazało się że jak silnik był zimny to z tego krućca uciekał płyn bo był pęknięty od spodu i oczywiście uszczelniacz na wałku rozrządu wymień powodzenia :-D

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 wrz 2008, 08:32

U mnie cisnienie oleju jest OK, niegdzie nie ma wycieków płynu oprócz tego niesczęsnego króćca z tyłu. Bierze olej i dlatego zamierzam wym uszczelniacze na zaworach.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: [ALL ABK] Remont silnika+ rozrząd na co zwrócic uwage

Post autor: jmm » 08 wrz 2008, 10:22

WOJTEK26 pisze:Jak w temacie zamierzam zrobic remoncik silnika czyli wym. uszczelniaczy zaworowych, uszczelka pod głowicą, tylny króciec wody, kompl. rozrząd z 3 simmeringami.
To jaki to remont, normalna naprawa eksploatacyjna

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 wrz 2008, 12:08

No może faktycznie za duzo powiedziane "remont" ale naprawa napewno i to czasochłonna bo jeszcze przy okazji zostana wym tuleje wahacza ;-). NAjgorzej bedzie sie dobrac do koła pasowego ale po wywaleniu wentylatorów bedzie dużo miejsca. Czy przy odkręcaniu koła pasowego czekaja jakies niespodzianki :?:

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 08 wrz 2008, 16:46

Sam szlif głowicy to od 70zł do 150zł zależy do gołwicy i warsztatu.

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

[B4 2.0 ABK 94]

Post autor: newerafan » 21 wrz 2008, 01:18

Witam wszystkich maniaków audiczek naszych kochanych planuje zrobić remont silnika i mam pytanie do was bo nie wiem co wymienić itp i ile to by mnie wyniosło bo nie znam sie a nie chce ze by mnie mechanik wykiwał:) prosze o porady i sugestie będę bardzo wdzieczny! :lol:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 21 wrz 2008, 17:51

Mnie części wyniosły około 300zł tylko że po kosztach moge kupowac i wybierałem same markowe elementy czyli rolka SKF, paski Boscha ( rozrządu,alt,wspomy,klimy) ,uszczelki Victora Reinca ,simmeringi Goetza.

Awatar użytkownika
putolw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 13 cze 2008, 17:48
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: [B4 2.0 ABK 94]

Post autor: putolw » 21 wrz 2008, 21:02

newerafan pisze:Witam wszystkich maniaków audiczek naszych kochanych planuje zrobić remont silnika i mam pytanie do was bo nie wiem co wymienić itp i ile to by mnie wyniosło bo nie znam sie a nie chce ze by mnie mechanik wykiwał:) prosze o porady i sugestie będę bardzo wdzieczny! :lol:
Zależy co rozumiesz przez remont silnika, czy będziesz chciał ruszać dół silnika (pierścienie itp) czy samą głowicę.

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: [B4 2.0 ABK 94]

Post autor: newerafan » 23 wrz 2008, 21:25

putolw pisze:
newerafan pisze:Witam wszystkich maniaków audiczek naszych kochanych planuje zrobić remont silnika i mam pytanie do was bo nie wiem co wymienić itp i ile to by mnie wyniosło bo nie znam sie a nie chce ze by mnie mechanik wykiwał:) prosze o porady i sugestie będę bardzo wdzieczny! :lol:
Zależy co rozumiesz przez remont silnika, czy będziesz chciał ruszać dół silnika (pierścienie itp) czy samą głowicę.

pierścienie i glowice i reszte od czego zacząć najlepiej chce poprostu ze by lepiej szla tak jak by jej nowe nogi dal z dzidka na mlode :mrgreen:

Awatar użytkownika
putolw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 13 cze 2008, 17:48
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: putolw » 24 wrz 2008, 09:02

Ja robiłem ostatnio wymuszony remoncik (bez rozrządu bo wcześniej zmieniałem), pierścienie i panewki korbowodowe kosztowały mnie jakieś 200PLN, a resza tzn uszczelki wszystkie i uszczelniacze na zaworach ok 160 z do tego doszło planowanie głowicy 40 zł, dodam że części mam po kosztach i nie kupowałem najtańszych. Robota przy tym nie wiem ile może kosztować bo robiłem wszystko z kolegą. W warsztacie dla którego załatwiam części za robotę przy głowicy wołają 200 PLN, do tego trzeba doliczyć podejrzewam że jakieś 150-200 PLN za wymianę pierścieni i panewek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl