Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 RU]jak sprawdzić przewody WN

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
adam247

[B3 1.8 RU]jak sprawdzić przewody WN

Post autor: adam247 » 21 wrz 2008, 12:19

Witam czy w warunkach domowych moge jakos sprawdzic czy przewody nie są już przypadkiem do wymiany bo z wielu problemów ktore mam wczoraj akurat lało i zauwżyłem któryś już raz ze jak jest wilgotno to na paliwie mi gaśnie czasami

Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 21 wrz 2008, 13:24

Wiem tylko że jak jest ciemno i przewody świecą od przebić jak choinka to do wymiany. Ale może są jakieś pewniejsze metody ;-)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 21 wrz 2008, 13:37

el_scorpion pisze:jak jest ciemno i przewody świecą od przebić jak choinka to do wymiany
a najlepiej, jak jedna osoba odpala auto, a druga obserwuje przewody (oczywiście im ciemniej tym lepiej, bo więcej można zobaczyć)

adam247

Post autor: adam247 » 21 wrz 2008, 14:22

hee dzieki zaraz zone zatrudnie ale to musi byc przy odpalaniu czy jak chodzi mo moja musi trzymac swiatło w garazu zeby było zgaszone bo jest automat

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 21 wrz 2008, 14:56

musi być ciemno żeby było widać. ja sprawdzam przy odpalaniu zimnego silnika - najlepiej widać w nocy. potem jak już się włączy, to też możesz popatrzyć na włączonym ale przy uruchamianiu więcej można zobaczyć

może jeszcze wypowie się ktoś, kto zna jakąś lepszą metodę sprawdzenia kabli WN, czy nie mają przebicia

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 21 wrz 2008, 15:31

to co Koledzy tylko jeszcze popsikać wodą ze spryskiwacza do kwiatków - tak mi powiedział mechanik sam tego nie spradziłem

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 21 wrz 2008, 22:09

Niezłe macie metody. Nie ma co.... Poziom forum ostatnio osiąga niesamowite wartości.

Weź sobie kolego miernik, ustaw na pomiar rezystancji. Prawidłowo przewody powinny mieć na swoich końcach rezystory, które zapobiegają "odbiciom" impulsu od końców przewodów. Wartość tych rezystorów w zależności od producenta jest różne. Niektórzy stosują rezystory 1kOhm, inni 10kOhm. Jak będziesz mierzył, musisz mieć pomiar x2, bo rezystory są 2. Nie możesz mieć rezystancji =0 ani nieskończoność. Jak będziesz mierzył, ruszaj przewodami w stosunku do fajek, zobaczysz w ten sposób czy nie ma wewnętrznych pęknięć.
Sprawdź czy nie ma nigdzie poupalanych końcówek, stopionego silikonu, okopceń itp.

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 21 wrz 2008, 22:38

k44761 pisze:Niezłe macie metody. Nie ma co.... Poziom forum ostatnio osiąga niesamowite wartości.

Weź sobie kolego miernik, ustaw na pomiar rezystancji. Prawidłowo przewody powinny mieć na swoich końcach rezystory, które zapobiegają "odbiciom" impulsu od końców przewodów. Wartość tych rezystorów w zależności od producenta jest różne. Niektórzy stosują rezystory 1kOhm, inni 10kOhm. Jak będziesz mierzył, musisz mieć pomiar x2, bo rezystory są 2. Nie możesz mieć rezystancji =0 ani nieskończoność. Jak będziesz mierzył, ruszaj przewodami w stosunku do fajek, zobaczysz w ten sposób czy nie ma wewnętrznych pęknięć.
Sprawdź czy nie ma nigdzie poupalanych końcówek, stopionego silikonu, okopceń itp.
Jasne ze mierzenie rezystancji jest jakims sposobem ale trzeba wziać uwagę że jeśli chce ktoś zrobić to dokładne to musi wziać pod uwagę długośc kabla i dane producenta o ile poda on wartości jakie przybiera 1m przewodu
Co najważniejsze w stanie przewodu liczy sie bardziej stan jego izolacji niż opór,
Wiec to co napisałeś nie jest zbyt dokłądne i na tyle prawdziwe żeby krytykować poziom panujacy na forum
W silniku o ile kable nie robią przebić co dobrze sprawdzić jak juz inni pisali w nocy na wilgotnych przewodach, istotniejszą sprawą od ich rezystancji jest stan świec <czapa>

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 22 wrz 2008, 10:31

Kolego sympatyczny :) <ok>
Stan izolacji jak najbardziej, środki które opisujecie są też potrzebne (przebicia).
Rezystancja przewodu jako takiego jest niemalże zerowa (jak normalnego przewodu), rezystory są na końcach, wiec długość przewodu nie ma żadnego znaczenia.
Przede wszystkim ważne jest to, czy przewód spełnia swoją fundamentalną funkcję, czyli przewodzi :)

Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 22 wrz 2008, 10:55

Skoro
Stan izolacji jak najbardziej, środki które opisujecie są też potrzebne (przebicia).
to po co ten komentarz
Niezłe macie metody. Nie ma co.... Poziom forum ostatnio osiąga niesamowite wartości.
Spoko, może rzeczywiście z tym poziomem coś nie halo ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl