[B3 1.8 RU]jak sprawdzić przewody WN
[B3 1.8 RU]jak sprawdzić przewody WN
Witam czy w warunkach domowych moge jakos sprawdzic czy przewody nie są już przypadkiem do wymiany bo z wielu problemów ktore mam wczoraj akurat lało i zauwżyłem któryś już raz ze jak jest wilgotno to na paliwie mi gaśnie czasami
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
musi być ciemno żeby było widać. ja sprawdzam przy odpalaniu zimnego silnika - najlepiej widać w nocy. potem jak już się włączy, to też możesz popatrzyć na włączonym ale przy uruchamianiu więcej można zobaczyć
może jeszcze wypowie się ktoś, kto zna jakąś lepszą metodę sprawdzenia kabli WN, czy nie mają przebicia
może jeszcze wypowie się ktoś, kto zna jakąś lepszą metodę sprawdzenia kabli WN, czy nie mają przebicia
Niezłe macie metody. Nie ma co.... Poziom forum ostatnio osiąga niesamowite wartości.
Weź sobie kolego miernik, ustaw na pomiar rezystancji. Prawidłowo przewody powinny mieć na swoich końcach rezystory, które zapobiegają "odbiciom" impulsu od końców przewodów. Wartość tych rezystorów w zależności od producenta jest różne. Niektórzy stosują rezystory 1kOhm, inni 10kOhm. Jak będziesz mierzył, musisz mieć pomiar x2, bo rezystory są 2. Nie możesz mieć rezystancji =0 ani nieskończoność. Jak będziesz mierzył, ruszaj przewodami w stosunku do fajek, zobaczysz w ten sposób czy nie ma wewnętrznych pęknięć.
Sprawdź czy nie ma nigdzie poupalanych końcówek, stopionego silikonu, okopceń itp.
Weź sobie kolego miernik, ustaw na pomiar rezystancji. Prawidłowo przewody powinny mieć na swoich końcach rezystory, które zapobiegają "odbiciom" impulsu od końców przewodów. Wartość tych rezystorów w zależności od producenta jest różne. Niektórzy stosują rezystory 1kOhm, inni 10kOhm. Jak będziesz mierzył, musisz mieć pomiar x2, bo rezystory są 2. Nie możesz mieć rezystancji =0 ani nieskończoność. Jak będziesz mierzył, ruszaj przewodami w stosunku do fajek, zobaczysz w ten sposób czy nie ma wewnętrznych pęknięć.
Sprawdź czy nie ma nigdzie poupalanych końcówek, stopionego silikonu, okopceń itp.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
Jasne ze mierzenie rezystancji jest jakims sposobem ale trzeba wziać uwagę że jeśli chce ktoś zrobić to dokładne to musi wziać pod uwagę długośc kabla i dane producenta o ile poda on wartości jakie przybiera 1m przewoduk44761 pisze:Niezłe macie metody. Nie ma co.... Poziom forum ostatnio osiąga niesamowite wartości.
Weź sobie kolego miernik, ustaw na pomiar rezystancji. Prawidłowo przewody powinny mieć na swoich końcach rezystory, które zapobiegają "odbiciom" impulsu od końców przewodów. Wartość tych rezystorów w zależności od producenta jest różne. Niektórzy stosują rezystory 1kOhm, inni 10kOhm. Jak będziesz mierzył, musisz mieć pomiar x2, bo rezystory są 2. Nie możesz mieć rezystancji =0 ani nieskończoność. Jak będziesz mierzył, ruszaj przewodami w stosunku do fajek, zobaczysz w ten sposób czy nie ma wewnętrznych pęknięć.
Sprawdź czy nie ma nigdzie poupalanych końcówek, stopionego silikonu, okopceń itp.
Co najważniejsze w stanie przewodu liczy sie bardziej stan jego izolacji niż opór,
Wiec to co napisałeś nie jest zbyt dokłądne i na tyle prawdziwe żeby krytykować poziom panujacy na forum
W silniku o ile kable nie robią przebić co dobrze sprawdzić jak juz inni pisali w nocy na wilgotnych przewodach, istotniejszą sprawą od ich rezystancji jest stan świec <czapa>
Kolego sympatyczny <ok>
Stan izolacji jak najbardziej, środki które opisujecie są też potrzebne (przebicia).
Rezystancja przewodu jako takiego jest niemalże zerowa (jak normalnego przewodu), rezystory są na końcach, wiec długość przewodu nie ma żadnego znaczenia.
Przede wszystkim ważne jest to, czy przewód spełnia swoją fundamentalną funkcję, czyli przewodzi
Stan izolacji jak najbardziej, środki które opisujecie są też potrzebne (przebicia).
Rezystancja przewodu jako takiego jest niemalże zerowa (jak normalnego przewodu), rezystory są na końcach, wiec długość przewodu nie ma żadnego znaczenia.
Przede wszystkim ważne jest to, czy przewód spełnia swoją fundamentalną funkcję, czyli przewodzi
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk