[80 B3 2.0 AAD]problem ze skrzynia biegow automatyczna
[80 B3 2.0 AAD]problem ze skrzynia biegow automatyczna
Witam. Moim problemem jest skrzynia biegow automat, do tylu moge jechac natomiast do przodu nie. W czym jest problem czy musze wymieniac cala skrzynie czy tylko pare czesci prosil bym o pomoc
Pamiętaj o prawiadłowym nazywaniu tematów.
Pamiętaj o prawiadłowym nazywaniu tematów.
Ostatnio zmieniony 15 sie 2008, 14:31 przez Vorest, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 31 sie 2008, 15:36
- Lokalizacja: ŻAGAŃ
witaj...kiedy zmieniałes olej??jezeli niezmieniales to zmien olej i filtr-znajduje sie pod miska olejowa skrzyni..traeba miske odkrecic i w srodku jest filtr.niedrogi kupywałem ostatnio 12zł.(bedą pytac tylko jaka skrzynia 3 lub 4ro biegowa....różne filtry) :lol: i zalac olej ATF220(taki leje do swojej audi 90 2.3E 90r.automat) ok.3Litrow.sprawdzasz na rozgrzanym silniku ok 60stopni ma być stan na bagnecie.jezeli niezadziała to masz problem niemały........ps kolega ostro katował swoje bmw i zostal mu wsteczny bieg wymiana niepomogła.....Powodzenia...daj znac jezeli pomogło...
[ Dodano: 2008-09-02, 21:18 ]
ps.jeszcze jedno..jezeli skrzynka twa zadziała to pamietaj o oleju w układzie roznicowym tez jest olej ale inny przekładniowy 75w90 polecam Mobila...niewielki koszt bo wchodzi 1 Literek.ale wazne bo niektorzy niewiedza ze skrzynka ma dwa oleje.i zapominaja o dyferencjałach i pozniej zatarcie.....korek wlewu masz z boku nad lewym przegobem wewnętrznym(imbus duzy )pozdrawiam
[ Dodano: 2008-09-02, 21:18 ]
ps.jeszcze jedno..jezeli skrzynka twa zadziała to pamietaj o oleju w układzie roznicowym tez jest olej ale inny przekładniowy 75w90 polecam Mobila...niewielki koszt bo wchodzi 1 Literek.ale wazne bo niektorzy niewiedza ze skrzynka ma dwa oleje.i zapominaja o dyferencjałach i pozniej zatarcie.....korek wlewu masz z boku nad lewym przegobem wewnętrznym(imbus duzy )pozdrawiam
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
Spaliłeś tarczki, dlatego do przodu nie jeździ :-|
Miałem dokładnie to samo kiedyś w BMW od palenia gumy...
Wyjęcie skrzyni i wymiana tarczek, koszt samych tarczek nie jest duży, jendak znaleść osobę która to zrobi za rozsądną kasę to trudna sztuka.
Często koszt naprawy jest wyższy niż zakup nowej skrzyni.
pozdrawiam,
titto
Miałem dokładnie to samo kiedyś w BMW od palenia gumy...
Wyjęcie skrzyni i wymiana tarczek, koszt samych tarczek nie jest duży, jendak znaleść osobę która to zrobi za rozsądną kasę to trudna sztuka.
Często koszt naprawy jest wyższy niż zakup nowej skrzyni.
pozdrawiam,
titto
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 31 sie 2008, 15:36
- Lokalizacja: ŻAGAŃ
witam....z wymiana oleju w różnicowym to troszkę niewygodna robota ponieważ u mnie akurat w mojej audi(2.3E automat)nie ma korka spustowego zeby sposcic olej.jest tylko jedna sruba z boku do zalania wiec musialem olej wyssac wysysarka do oleju posiadamy w pracy wiec nie miałem z tym problemu...proponuje udac sie do warsztatu wiekszosc ma wysysarke do oleju(zalewamy 1L 75W90 najlepiej dobrej klasy przekładniowy).a z automatem to banalnie proste.tam gdzie rura miarki wchodzi do skrzyni jest ona przykrecona sruba odkrecamy podkladamy naczynie i pieknie ścieka nam prawie wszystko.jesli nie zmieniamy filtra to zakręcamy śrube i wlewamy około2,7L przez bagnet...a jesli zmieniamy filterek to zakasamy rekawy i odkrecamy miseczke skrzyni i w srodku mamy pod osłonka filterek(wyglada jak okrągłe siteczko)skrecamy miske(oczywiscie nowa uszczelka) i zalewam olejek ATF220 ok.2,7L zmieniam co 30.tys Km.Pozdrawiam
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 31 sie 2008, 15:36
- Lokalizacja: ŻAGAŃ
witam wszystkich.Własciwy poziom oleju to tak jak na miarce oleju w silniku z tym ze w skrzyni sprawdzamy poziom na rozgrzanym silniku około 60stopni i oczywiscie zapalonym ma byc na pozycji parking albo neutral i wyciagamy miarke wycieramy i tak zeby bylo dokładnie najlepiej dwa razy wyciagamy sprawdzamy czy jest poziom pod pozycją max........propo oleju w ukladzie roznicowym to zalewamy az przeleje sie wlewem(1L tyle wchodzi po dokładnym odessaniu)Pozdrawiam.......
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe