[B4] Gdzie podłączyć halogeny?
[B4] Gdzie podłączyć halogeny?
Mam pytanie do Kolegów, którzy zakładali u siebie halogeny, lub do tych którzy i bez tego znają się na rzeczy :mrgreen: . Chcę założyć u siebie halogenki, ale nie wiem, gdzie podpiąć się do instalacji. Od razu mówię, że nie znam się na schematach elektryki :roll: .
Myślałem o czymś prostym, czyli o przewodach od tylnych przeciwmgielnych, ale nie wiem, czy to zda egzamin i czy to nie zrobi źle instalacji? Poradźcie coś
Myślałem o czymś prostym, czyli o przewodach od tylnych przeciwmgielnych, ale nie wiem, czy to zda egzamin i czy to nie zrobi źle instalacji? Poradźcie coś
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Wcale nie głupi pomysł, tylko musisz zastosować przekaźnik, który będzie podawał napięcie na halogeny (powiedzmy, prosto z akumulatora), a jego sterowanie podpiąć pod tylny przeciwmgielny. Nie zapomnij też o bezpieczniku, pomiędzy przekaźnikiem a halogenami.PiotrekG pisze:Myślałem o czymś prostym, czyli o przewodach od tylnych przeciwmgielnych,
IC69, a nie da się skorzystać po prostu z napięcia w przewodach od tylnych halogenów? Czy to za bardzo obciąży przewody od tego?
Nie jestem biegły w elektryce (jak widać) i raczej czegoś takiego z przekaźnikiem nie umiałbym zmontować (chyba, żebym usłyszał dość dokładny opis :-> ).
A chodzi mi o to, żeby ta instalacja działała tak jak trzeba, czyli żeby gasły przy wyłączaniu świateł mijania, stąd taki pomysł.
Nie jestem biegły w elektryce (jak widać) i raczej czegoś takiego z przekaźnikiem nie umiałbym zmontować (chyba, żebym usłyszał dość dokładny opis :-> ).
A chodzi mi o to, żeby ta instalacja działała tak jak trzeba, czyli żeby gasły przy wyłączaniu świateł mijania, stąd taki pomysł.
Niestety takiej wtyczki nie ma A może wie ktoś, gdzie w okolicach Warszawy jest jakiś elektryk, który umiałby to założyć? Sprawdziłem już chyba wszystkie możliwości w mojej okolicy i nikt nie chce się podjąć, bo to niby nie umie, albo inne powody ma :roll:.
No a ori halogeny już mam kupione, więc jestem silnie zmotywowany, żeby doprowadzić sprawę do końca.
No a ori halogeny już mam kupione, więc jestem silnie zmotywowany, żeby doprowadzić sprawę do końca.
Wolałbym gdzieś bliżej, ale chyba jak będę jechać na początku sierpnia do kolegi w okolice Lublina, to tam pojadę do elektryka przy okazji, bo on zna tam jakiegoś, który by się podjął założenia wyłącznika; resztę zrobię już sam.
Nie chcę robić specjalnego przewodu od akumulatora tak jak proponowałeś IC69, bo wolę uniknąć robienia plątaniny kabli (bo i choćby kiedyś przy sprzedaży autka będzie widać, że jakaś rzeźba była robiona ).
No a liczę, że elektryk skorzysta już z zasilania nie bezpośrednio od aku, chociaż on może być jakimś rzeźbiarzem, niestety :roll:
Nie chcę robić specjalnego przewodu od akumulatora tak jak proponowałeś IC69, bo wolę uniknąć robienia plątaniny kabli (bo i choćby kiedyś przy sprzedaży autka będzie widać, że jakaś rzeźba była robiona ).
No a liczę, że elektryk skorzysta już z zasilania nie bezpośrednio od aku, chociaż on może być jakimś rzeźbiarzem, niestety :roll:
Koledzy halogeny podłącza się w ten sposób;aby gasły podczas wyłączenia świateł postojowych nie inaczej nie mogą świecić bez świateł postojowych(pozycyjnych)
Najlepiej zasilanie zabrać z aku(Oczywiście przez bezpiecznik(wystarczy 10A)),wystarczy jeden przekażnik, sterowanie przekażnika zabieramy ze świateł postojowych(pozycyjnych) przez wyłącznik do przekażnika i już są prawidłowo podłączone(zgodnie z przepisami)
Jak ktoś nie umie podłączyć przekażnika niech się za to nie bierze.
Najlepiej zasilanie zabrać z aku(Oczywiście przez bezpiecznik(wystarczy 10A)),wystarczy jeden przekażnik, sterowanie przekażnika zabieramy ze świateł postojowych(pozycyjnych) przez wyłącznik do przekażnika i już są prawidłowo podłączone(zgodnie z przepisami)
Jak ktoś nie umie podłączyć przekażnika niech się za to nie bierze.
Żeby mieć pełny opis niestety musisz się trochę zagłębić w schematy, postaram się to opisać w miarę jasno.
Tak wygląda instalacja przeciwmgielnych tylnych czyli tak jak masz to teraz
A tak będzie to wyglądało po zamontowaniu halogenów.
Przewód szaro-niebieski czyli zasilanie podświetlenia łączysz tak samo jak jest we włączniku do tylnych lamp. Możesz wpiąć się w istniejące przewody i zmostkować do przycisku przednich halogenów czyli szaro - niebieski (GRY-BLU) i brązowy (BRN).
Z przewodem szaro - zielonym (GRY-GRN) - zasilanie (+) po stacyjce robisz dokładnie to samo. Na schemacie to wygląda że zasilanie idzie najpierw do przycisku przednich a później do przycisku tylnych, może to być odwrotnie i w niczym to nie przeszkadza.
Pozostaje wykonanie zasilania halogenów czyli instalacji której u Ciebie jeszcze niema - przewód biało - żółty (WHT-YEL).
Powinien zostać jeden pin wolny we włączniku tylnych lamp przeciwmgielnych i z tego pinu prowadzisz przewód tak jak zaznaczyłem na schemacie powyżej. Zwróć uwagę że ten nowy przewód idzie do włącznika halogenów ale w miejsce zasilania i dalej już jako (+) do halogenów. Masę do halogenów bierzesz z karoserii, może to być z np. ze śrub M6 przyspawanych do blachy, a umieszczonych nad nogami kierowcy po lewej stronie.
To chyba tyle <ok>
Jakbyś miał jakieś pytania pisz.
Tak wygląda instalacja przeciwmgielnych tylnych czyli tak jak masz to teraz
A tak będzie to wyglądało po zamontowaniu halogenów.
Przewód szaro-niebieski czyli zasilanie podświetlenia łączysz tak samo jak jest we włączniku do tylnych lamp. Możesz wpiąć się w istniejące przewody i zmostkować do przycisku przednich halogenów czyli szaro - niebieski (GRY-BLU) i brązowy (BRN).
Z przewodem szaro - zielonym (GRY-GRN) - zasilanie (+) po stacyjce robisz dokładnie to samo. Na schemacie to wygląda że zasilanie idzie najpierw do przycisku przednich a później do przycisku tylnych, może to być odwrotnie i w niczym to nie przeszkadza.
Pozostaje wykonanie zasilania halogenów czyli instalacji której u Ciebie jeszcze niema - przewód biało - żółty (WHT-YEL).
Powinien zostać jeden pin wolny we włączniku tylnych lamp przeciwmgielnych i z tego pinu prowadzisz przewód tak jak zaznaczyłem na schemacie powyżej. Zwróć uwagę że ten nowy przewód idzie do włącznika halogenów ale w miejsce zasilania i dalej już jako (+) do halogenów. Masę do halogenów bierzesz z karoserii, może to być z np. ze śrub M6 przyspawanych do blachy, a umieszczonych nad nogami kierowcy po lewej stronie.
To chyba tyle <ok>
Jakbyś miał jakieś pytania pisz.