Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT 2.0] brak ssania. POMOCY

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 10 wrz 2008, 22:56

Ciśnienie paliwa w ABT ma się zawierać od 0,8 do 1,2 bar (mierzone na wejściu do zespołu wtrysku). Najlepiej jak ma ok. 0,9-1 bar. Jak ma więcej niż 1,1 bar to ECU może nie wyrabiać z czasem wtrysku albo sam wtryskiwacz (nie najmłodszy już przecież) i zalewać silnik albo odwrotnie, nie daje tyle ile mu trzeba na rozruch na zimno. Na ciepłym może mu wystarczać ale na zimno może być kicha. Skoro pod autem masz miękki wężyk (jakoś nie kojarzę, żeby tam był miękki) to może się załamuje albo ma za małą średnicę i ciśnienie spada.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 13 wrz 2008, 22:23

Ciśnienie paliwa wynosi 0.8 bara a na zapalonym silniku 1 bar. Przewody drożne. Załamka:(

Powiedz mi danek czy uszkodzony po części obrotomierz może miec jakiś wpływ na sterownik ? Bo mój obrotomierz nie pracuje za dobrze, maksymalne obroty jakie pokazuje to ledwo 5000 a ja czuje ze silnik kreci się więcej. Myślałem że są jakieś zimne luty i rozebrałem ten licznik [był juz wcześniej rozbierany wynikiem tego był źle złożony] przelutowałem ruchome nóżki ale nie pomogło. I jeszcze jedno czy licznik od b3 tylko na próbę będzie pasowac ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 13 wrz 2008, 22:35

Fantomas_29, Już Ci napisałem na PW, że moim zdaniem jeśli uszkodzenie obrotka powoduje oszukanie ECU o rzeczywistych obrotach to może to być przyczyną Twoich kłopotów.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 16 wrz 2008, 22:11

Zegary przełozyłem od ojca nie chciałem ich mu ruszac ale przełozyłem. Bez zmian. Silnik dalej pracuje bez ssania. Chyba jakies fatum nademną stoi z tym autem bo juz nie mam żadnego pomysłu co to może byc.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 wrz 2008, 22:25

Podmień sam wtryskiwacz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 wrz 2008, 22:25

Podmień sam wtryskiwacz.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 16 wrz 2008, 23:18

Na obydwu wtryskach jest tak samo. Dodam że auto stało cała noc na dworze w deszczu i rano go zapaliłem i było ssanie na poziomie 1000obr.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 17 wrz 2008, 08:35

Fantomas_29, Czyli na Twoim wtrysku też załapał na 1000 obrotów? Jeśli tak to sprawdź rezystancję czujnika temp. do ECU na pinach wtyczki ale przy ECU, a nie na samym czujniku Piny 10 i 8. Zakładam, że masz autko sprzed 93 roku. Coś mi się zdaje, że gdzieś masz małe półzwarcie. Sprawdź też czy sam ECU nie jest gdzieś wilgotny, przylany (szczególnie w miejscu gniazda wtyczki) itp.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 17 wrz 2008, 17:58

Danek pisze:Czyli na Twoim wtrysku też załapał na 1000 obrotów?
Obojetnie jaki wtrysk dam chodzi tak samo. Tyle że w tym co kupiłem jest uszkodzony czujnik IAT. Ja u siebie mam zamonotowany ze sprawnym czujnikiem.

Na czujniku i na wtyczce z ECU jest taka sama rezystancja. Każdy kabelek ma 000.5 Om. A wracając do wtyczki ECU jest dobra nie połamana czysta , suchutka, sterownik jest czysty. W środku jest suchy i nie widac żeby było cos nadpalone. Wydaje mi sie ze auto tylko jak jest zimne i nie zawsze dostaje spalanie stukowe. Objaw jest taki że jak zimny to po dodaniu lekko gazu tak klekocze. Myślałem że to popychacze wymieniłem na nowe z INA i dalej to samo.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 17 wrz 2008, 18:31

<mur> No to ja już też nie mam pomysłu. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że powinno być ok. :-( :roll:

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 17 wrz 2008, 22:02

Już pal to licho te obroty jałowe [800] to mi nie przeszkadza bo chodzi bardzo równo ten silnik. Nawet nie denerwuje mnie to już że te ssanie czasem jest czasem nie ma. Denerwujące natomiast jest to że jak go zapalam to on nie dźwiga obrotów i jak juz zapali zatrzepota całą budą a poduszki są ok.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 17 wrz 2008, 23:33

Mierzyłeś kompresję?

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 22 wrz 2008, 18:00

Heh. Autko śmiga. Wymieniłem jeszcze raz czujnik temp wody i ssanie jest lecz na obrotomierzu nie ma. Jest uszkodzony obrotomierz pokazuje o 500 obr za mało.

Danek powiedz mi gdzie sie podkręca obroty na obrotku ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 22 wrz 2008, 18:04

Fantomas_29 pisze:Danek powiedz mi gdzie sie podkręca obroty na obrotku ?
A jest taka możliwość? Wiem, że można podkręcić wskaźniki temp. i paliwa ale obrotek? Może Cobra będzie wiedział :roll: .
Ale przecież podmieniałeś czujnik od ojca, a przynajmniej sprawdzałeś jego rezystancję (tak pisałeś) więc jak to było? Hę? <ok>

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 22 wrz 2008, 18:23

czujnik wody nie podmieniałem od ojca bo miałem nowy wsadzony. Teraz zakupiłem jeszcze raz nowy i jest ssanie. Ktoś się wypowiadał ze jest taka możliwosc podniesienia obrotów


P.S Obroty już podniosłem sobie na 950 i jest gitara. Fakt że obrotek pokazuje tylko do 5000tys. nie przeszkadza mi wcale. Lecz kiedyś będę musiał wymienic całe zegary.


Wnoszę o zamknięcie tematu.
Mówisz - masz <ok>
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2008, 20:38 przez Fantomas_29, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl